وقتی ترامپ در یک جلسه بسیار محرمانه، سفارش آبجو داد!

کدخبر: ۳۶۸۳۰۲
نشریه پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا یک بار در جریان یک جلسه توجیهی بسیار محرمانه حول محور افغانستان، سفارش آبجو داد!
وقتی ترامپ در یک جلسه بسیار محرمانه، سفارش آبجو داد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تنها چند ماه پس از روی کار آمدن در نشستی با حضور مقامات ارشد دفاعی و اطلاعاتی در حالی که درباره اطلاعات محرمانه صحبت می‌کردند، تاکید کرد که آنها حتما باید آبجوهای کلوب گلفش در نیوجرسی را امتحان کنند!

بنابر گزارش ایسنا، به گفته سه مقام سابق سازمان سیا که این رویدادها را برای نشریه پولیتیکو تعریف کردند، ترامپ در جریان آن نشست از مقامات پرسید: کسی آبجو می‌خورد؟ ما در اینجا بهترین آبجوها را داریم. حتما باید آن را امتحان کنید!

کارمندان داخلی می‌گویند که این اقدام برای مقامات اطلاعاتی و دفاعی بیانگر عدم علاقه ترامپ به جلسات توجیهی اطلاعاتی بود.

گزارش شده که مقامات اطلاعاتی مجبور بودند در گذشته اطلاعات حساس را با دقت بسیار بالایی به ترامپ منتقل کنند. براساس گزارشات، ترامپ یک گزارش شفاهی را به یک گزارش کتبی برای جلسات توجیهی روزانه‌اش ترجیح می‌دهد و مشاوران سابق وی افشا کردند که عمدا و به خاطر ترس از عصبانی شدن ترامپ، اخبار مربوط به روسیه را پنهان می‌کردند.    

یکی از مقامات ارشد امنیت ملی سابق آمریکا در ماه ژوئیه گفته بود: ترامپ جوی ایجاد کرده است که ذکر هرگونه اطلاعاتی که به نفع روسیه نباشد اگر ممنوع نشده باشد، تمایلی نیز به گفتن آنها وجود ندارد و مقامات از گفتن آنها منصرف می‌شوند.

مقامات اطلاعاتی به نشریه پولیتیکو گفتند: ما معتقدیم اگر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر پیروز شود، مجبور خواهد بود تا روابط مخدوش میان کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی را بهبود بخشد.

گلن گرستل، مشاور ارشد سابق سازمان امنیت ملی امریکا به نشریه پولیتیکو گفت: هیچ شکی وجود ندارد که بایدن و تیمش یک وظیفه مبرم در احیای ایمان، اعتماد و دلگرمی به جامعه اطلاعاتی دارند. این نیازمند یک تلاش گسترده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید