با این روش ها سریع می خوابید

کدخبر: ۳۶۷۱۹۵
اقتصادنیوز : بسیاری از مردم علی‌رغم خستگی و خواب آلودگی زیاد از بی‌خوابی رنج می‌برند و ساعاتی طولانی را در رختخواب جابه‌جا می‌شوند تا دقایقی را بخوابند.
با این روش ها سریع می خوابید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برخی پژوهش‌ها مجموعه شیوه‌هایی را اثبات کرده اند تا افراد مبتلا به بی خوابی و یا دیر خواب با اجرای آن‌ها غرق در خواب شوند که در این گزارش به ۱۰ شیوه اشاره می‌شود:

تمرین تنفس

روی تخت دراز بکشید، بازو‌های خود را از پهلوهایتان دور کنید و کف دستتان را به سمت بالا بکشید. به شکل عادی از بینی نفس عمیق بکشید و تا ۵ بشمارید، سپس به آرامی از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید و این حرکت را به مدت پنج دقیقه ادامه دهید.

خوردن میوه و سبزیجات

براساس پژوهشی که دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام داده است، خوردن مکمل منیزیم به بهبود شرایط خواب کمک می‌کند. از این رو توصیه کرده اند تا حتما سبزیجاتی مانند اسفناج بخورید تا منیزیم طبیعی بدنتان افزایش یابد.

چیزی را تجسم کنید

تجسم یک صحنه و موقعیت آرامبخش مانند قرار داشتن در کنار ساحل به افراد مبتلا به بی خوابی کمک می‌کند تا ۲۰ دقیقه زودتر از وقت معمول بخوابید.

ساعت خواب خود را تنظیم کنید

تنظیم زمان خواب و بیدار شدن به تنظیم ساعت بیولوژیک بدن شما کمک می‌کند؛ بنابراین علاوه بر تنظیم ساعت خود برای زمان بیدار شدن ساعت خواب خودتان را نیز تنظیم کنید و اجازه ندهید تا کارتان به دیر وقت بیفتد.

 بی خوابی

روغن‌های معطر را امتحان کنید

رایحه آرامش بخش اسطوخودوس می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر از بی خوابی خلاص شده و به خواب عمیق فرو روید. سعی کنید برخی از روغن‌های معطر آرامش بخش را روی بالش بپاشید تا راحت‌تر بخوابید.

گوسفندان را نشمرید

در پژوهشی که دانشمندان دانشگاه آکسفورد انجام دادند مشخص شد وقتی افراد مبتلا به بی خوابی برای خوابیدن گوسفندان را می‌شمرند، در حقیقت وقت زیادی را سپری کردند و دیر خوابیدند. براین اساس این تفکر قدیمی اشتباه را کنار بگذارید.

اگر می‌خواهید به بی خوابی مبتلا هستید این ۱۰ توصیه را جدی بگیرید

کافئین مصرف نکنید

بدن شما ۵ ساعت طول می‌کشد تا از نصف حجم کافئینی که طی روز دریافت کرده تخلیه شود و برای تخلیه کامل کافئین این زمان به دو برابر هم افزایش می‌یابد. از این رو تلاش کنید دستکم تا ۱۰ ساعت قبل از خواب هیچ ماده کافئین داری را نخورید.

سعی کنید بنویسید

یک دفترچه و قلم را نزدیک تخت خود داشته باشید و قبل از خواب بنویسید. نوشتن می‌تواند کمک زیادی به رفع بی خوابی کند. این همان چیزی است که بسیاری از پزشکان برای خواب سریع‌تر توصیه می‌کنند.

به خود فشار نیاورید

براساس مطالعه‌ محققان دانشگاه گلاسگو، تلاش برای خوابیدن در حالی که واقعاً خوابتان نمی‌آید، ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد را برای خوابیدن تحت فشار قرار ندهید.

خوابیدن

پا‌ها را گرم نگه دارید

مطالعه‌ای که نتایج آن در مجله Nature منتشر شده است نشان می‌دهد رابطه محکمی میان گرم بودن پا و خواب وجود دارد، زیرا گرم بودن پا به باز شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند که این امر منجر به کاهش درجه حرارت بدن شده و برای خوابیدن مناسب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید