رونمایی عضو جبهه پایداری از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: ۳۶۶۵۸۲
عضو جبهه پایداری گفت: بزرگترین ضعف ما آن است که هنوز چوب پدرخواندگی را می خوریم چون خودمان را باوریم نداریم و می گوییم پدرخوانده ها تصمیم بگیرند. آقای باهنر خیلی بحث پدرخواندگی را قبول دارد چون دائم می گوید «باید بزرگان بگویند».
رونمایی عضو جبهه پایداری از نامزدهای اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، اصولگراها برای انتخابات ریاست جمهوری امید فراوانی دارند اما نقد اصلی به مکانیزم تشکیلاتی این جریان است که این روزها چراغ خاموش کارها را پیش می برد و کسی از کار آنها سر در نمی آورد. درباره این موضوع گفتگوی سید محمدجواد ابطحی، عضو جبهه پایداری می خوانید؛

****

چرا با وجود طرح نام های مختلف خبری از فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شنیده نمی شود و کارها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 چراغ خاموش جلو می رود؟

قاعده کار همین است، جریان اصلاحات هم با همین رویکرد چراغ خاموش دارد کارهای انتخاباتی اش را پیش می برد.

مسئله ای که در این میان مطرح می شود، آن است که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گزینه اصلی خودش را مشخص کرده و می خواهد نام او را محرمانه نگه دارد، نظر شما چیست؟

خیر، این طور نیست؛ هرچند چراغ خاموش حرکت می کنند اما هنوز گزینه قاطعی انتخاب نشده است. اگر این طور بود خیلی از دوستان در جریان اصولگرایی از این مسئله خبر داشتند و مخفی نمی ماند.

جبهه پایداری مستقل می آید یا به ائتلاف نیروهای انقلاب می پیوندد؟

جبهه پایداری ممکن است اول بگوید نامزد مستقل معرفی می کند اما در نهایت شرایط را می بیند، اگر مصلحت جامعه این باشد که چهره مستقل معرفی نکند این کار را انجام نخواهد داد. فقط در انتخابات مجلس نهم بود که با لیست مستقل به صحنه آمد.

پس موضوع رایزنی جبهه پایداری با آقایان رئیسی و جلیلی چیست؟

اعضای شورای مرکزی جبهه ارتباطات شخصی از قدیم با آقایان دارند، پس این رفت و آمدها برای انتخابات ریاست جمهوری نیست بلکه درباره سایر مسائل صحبت می شود. در کل دیدار فلان عضو جبهه پایداری با آقای رئیسی تازگی ندارد، قبلا هم این دیدار انجام شده و بعداً هم دیدار خواهند کرد. اما اگر منظور آن است که این دیدارها با هدف راضی کردن ایشان برای نامزدی در انتخابات انجام می شود، خیر این طور نیست. شخص آقای رئیسی خودش تصمیم می گیرد این طور نیست که جبهه پایداری بخواهد ایشان را راضی به نامزدی در انتخابات کند. ضمن آنکه شأن آقای رئیسی بالاتر از آن است که امثال من و دیگران پیش ایشان برویم و بگوییم «تشریف بیاورید».

تعداد نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری چند نفر خواهند بود؟

نامزدها زیاد هستند، حتی کسانی همچون آقایان زاهدی، حاجی بابایی، زاکانی و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز خودشان را مطرح می کنند اما معتقدم در نهایت تعداد ثبت نامی ها از جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری زیر 10 نفر خواهد بود.

خودتان بزرگترین نقدی که به شورای ائتلاف دارید و می خواهید این نقد برطرف شود چیست؟

بزرگترین ضعف ما آن است که هنوز چوب پدرخواندگی را می خوریم چون خودمان را باوریم نداریم و می گوییم پدرخوانده ها تصمیم بگیرند. اما شخصا معتقدم ما به حد کافی به بلوغ سیاسی رسیدیم که نخواهیم پدرخوانده ها تصمیم بگیرند.

آیا بدنه اصولگرایی در جریان هست که در جلسات محرمانه شورای ائتلاف چه می گذرد؟

خیر، البته جبهه های مختلف تشکیل شده و خودشان حرف برای گفتن دارند. مثلا تصور نمی کنم جبهه عدالتخواه زیر بار حرف شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بروند. معتقدم برخی از این آقایان باید صحنه سیاست را ترک کنند چون سن شان اقتضا نمی کند و به آخرت شان بپردازند. حالا برخی می گویند «آقای ولایتی دوباره بیاید». آقای ولایتی بنده خدا دیگر آنقدر خدمت کرده است که دیگر توانمندی ندارد جلسات مرتب بگذارد و با بدنه جریان اصولگرایی در استان های مختلف صحبت کند. معتقدم باید طبق فرمایش رهبر انقلاب به سمت تشکیل دولت جوان انقلابی برویم.

یعنی آقای ولایتی هم جزء گزینه های انتخابات ریاست جمهوری است؟

بله. برخی ها نام ایشان را مطرح می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید