بیمارانی مبتلا به کرونا با این نشانه بیشتر بستری می شوند

کدخبر: ۳۶۵۸۵۱
اقتصادنیوز : مطالعه‌ای در آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان علائم عصبی دارند.
بیمارانی مبتلا به کرونا با این نشانه بیشتر بستری می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، اکثر بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ بستری  در بیمارستان‌ها از علائم عصبی رنج می‌برند.

محققان دریافتند بیش از ۸۰ درصد بیماران از سردرد، سرگیجه، درد عضلانی رنج می‌برند که این‌ عوارض به عنوان انسفالوپاتی یعنی تغییر در عملکرد ذهنی و مغزی شناخته می‌شود.

علاوه بر این، میانگین بستری بودن در بیمارستان برای بیمارانی با این علائم سه برابر و خطر مرگ و میر هفت برابر بیشتر بود.

تیمی از بیمارستان مموریال در شیکاگو، می‌گوید که این مطالعه برای اولین بار در ایالات متحده انجام شده است و می‌تواند به شناسایی و درمان بیماران بستری کمک کند.

در این مطالعه داده‌های بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ را در ۱۰ بیمارستان آمریکا بررسی کردند.

داده‌ها نشان داد که ۴۲ درصد از بیماران همزمان با شروع بیماری از علائم عصبی رنج می‌بردند و همچنین ۶۳ درصد آن‌ها هنگامی که در بیمارستان بستری بودند با این علائم مواجه شدند.

با این حال، به طور حیرت آوری ۸۲ درصد بیماران کرونایی در طول دوره بیماری خود حداقل یک علامت عصبی را تجربه کرده‌اند.

شایعترین علائم بیماران کرونایی درد عضلانی بود که حدود ۴۵ درصد بیماران از آن رنج می‌بردند و در درجه‌ی دوم سردرد قرار داشت که حدود ۳۸ درصد این نوع نشانه را گزارش دادند. حدود ۱۶ درصد مبتلایان دارای اختلالات چشایی بوده و ۱۱ درصد نیز اختلالات بویایی را گزارش کرده‌اند. کمتر از دو درصد بیماران عوارض شدیدی مانند تشنج، سکته مغزی یا اختلالات حرکتی را تجربه کرده‌اند.

پس از ترخیص، بیش از دو سوم بیماران مبتلا به انسفالوپاتی و انواع آسیب دیدگی‌های عصبی مغز، قادر به مراقبت از خود در خانه نبودند، در مقایسه، نزدیک به ۹۰ بیمار که با این علائم مواجه نشدند، پس از ترخیص توانستند از خود مراقبت کنند.

علاوه بر این، میزان مرگ و میر در میان بیماران انسفالوپاتی بیشتر بوده و حدود ۲۲ درصد بیماران کرونایی که دچار انسفالوپاتی شدند، جان خود را از دست می‌دهند.

ایگور کورالنیک، مختصص معتبر بیماری‌های عفونی مغز و اعصاب جهان که عضو این تیم محقق است، گفت: ما در حال حاضر به دنبال مشخص کردن اثرات عصبی طولانی مدت کووید- ۱۹ هستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید