ترامپ در آی‌سی‌یو؟/ افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال رئیس‌جمهورآمریکا

کدخبر: ۳۶۵۴۵۲
اقتصادنیوز؛ درحالی‌که نیویورک‌تایمز می‌گوید بسیاری از اقداماتی که پزشکان ترامپ به کار گرفته‌اند، برای بیمارانی ست که به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا هستند و در شرایط حفاظتی قرار دارند، برخی حساب‌های توئیتری منتسب به رسانه های مختلف نیز از انتقال رئیس‌جمهوری آمریکا به بخش مراقبت‌های ویژه خبر داده اند.
ترامپ در آی‌سی‌یو؟/ افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره وخامت حال رئیس‌جمهورآمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیویورک‌تایمز؛ کارشناسان پزشکی می گویند درمان ترامپ حاکی از ابتلای شدید وی به ویروس کوید-۱۹ است و بسیاری از اقداماتی که پزشکان او به آن استناد کرده اند، برای بیمارانی است که به شدت تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند.

>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> وقتی ترامپ با این حرکت طرفدارانش را سورپرایز کرد+ عکس

>>>> خبر رفتن ترامپ به آی سی یو تکذیب شد

پزشکان رئیس جمهور دونالد ترامپ ارزیابی‌های گلگونی از وضعیت او در روز یکشنبه ارائه دادند، اما چند جزئیات پزشکی که فاش کردند - از جمله سطح اکسیژن در نوسان او و تصمیم به آغاز درمان با یک داروی استروئیدی - به بسیاری از کارشناسان بیماری‌های عفونی این سیگنال واضح را ارسال کرد که به اذعان کادر درمانی، حال رئیس‌جمهوری وخیم بوده و دونالد ترامپ به یک نوع ویروس کرونای شدیدتر از آنچه پزشکان وی مدعی هستند مبتلاست.

همچنین در عکس ها و ویدئوهای منتشر شده توسط کاخ سفید به سختی نشانه‌ای از بیماری شدید ترامپ وجود دارد. اما به گفته نیویورک‌تایمز پزشکان ترامپ در یک کنفرانس خبری در مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید در بتسدا، گفتند سطح اکسیژن او به سطحی کاهش یافته است که می تواند نشان دهد ریه‌های یک بیمار به خطر افتاده است. این علامت در بسیاری از بیماران مبتلا به نوع شدید کووید۱۹ دیده می شود.

تیم پزشکی رئیس جمهوری همچنین اعلام کرد که روز شنبه دگزامتازون به او تجویز شده است. استفاده از این داروی استروئیدی برای وضعیتی است که فشار بیش از حد به سیستم ایمنی بدن وارد است؛ وضعیتی که به مرگ بسیاری از مبتلایان ویورس کرونا را کشته است.

به نوشته نیویورک‌تایمز، کارشناسان بیماری عفونی و پزشکان اورژانس روز یکشنبه گفتند به دلیل تصویر ناقص ارائه شده توسط پزشکان رئیس جمهور، مشخص نبود که آیا خیلی سریع به او دکزامتازون داده اند یا اینکه رئیس جمهور به مراتب بیمارتر از آن چیزی است که علناً مورد اذعان قرار گرفته است.

دکتر توماس مک گین، پزشک ارشد مرکز سلامتی «نورث ول»، بزرگترین ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی در ایالت نیویورک می‌گوید: «دگزامتازون از مرموزترین داروهایی است که ما می‌بینیم در این مرحله به او داده می‌شود.»

وی افزود: این دارو به طور معمول استفاده نمی شود مگر اینکه به نظر برسد وضعیت بیمار رو به وخامت گذاشته است.

از سوی دیگر یک اکانت توئیتری اسرائیلی مدعی شد که ترامپ با واگذاری مسئولیت‌هاش به مایک پنس، به آی‌سی‌یو منتقل شد.

ترامپ در آی‌سی‌یو

خبر در حال تکمیل است ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید