مهمترین رویداد‌های اقتصادی جهان در هفته پیش رو+ جدول تقویم اقتصادی

بدترین سناریو برای بورس و طلا/ زردی ترامپ رنگ طلا را عوض می کند؟

کدخبر: ۳۶۵۳۳۵
بعد از خبر مثبت شدن آزمایش ویروس کرونا رئیس جمهور ایالات متحده، سردرگمی زیادی در بازار‌ها ایجاد شد تحلیل گران پس از این اتفاق بدترین و بهترین سناریو را برای بورس و طلا بررسی کرده اند.
بدترین سناریو برای بورس و طلا/ زردی ترامپ رنگ طلا را عوض می کند؟

به گزارش اقتصادنیوز، با توجه به دوام کف حمایتی 1850 دلاری و خبر ابتلای دونالد ترامپ به کرونا، بیشتر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند، که طلا در هفته جاری روندی افزایش هفته گذشته را ادامه دهد. در این هفته تأثیر رویداد‌های اقتصادی برای بازار‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کمرنگ خواهد بود. به گفته تحلیل‌گران در این هفته داده اقتصادی مهمی که بتواند وضعیت بازار را زیر و رو کند وجود ندارد. به علاوه به نظر می‌رسد وضعیت سلامت ترامپ، بسته‌های محرک مالی و مناظره هریس و پنس، انتشار داده‌های اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

تحلیلگران با توجه به اینکه ترامپ برای دو هفته آینده در قرنطینه است، همه نگاه‌ها را به مناظره زوج انتخاباتی ترامپ و بایدن دوخته اند.مناظره مایک پنس و کامالا هریس قرار است پنجشنبه در ساعت 04:30 دقیق روز چهارشنبه برگزار شود. استراتژیست‌ آی‌ان‌جی اف‌اکس در روز جمعه گفت: با روند مثبت بایدن در نظرسنجی‌ها، وظیفه کامالا هریس جلوگیری از امتیازگیری بیش از حد پنس خواهد بود.

عوارض بیماری ترامپ در بازار طلا

کوین گرادی، رئیس فیونیکس فیوچرز، گفت: اخبار ترامپ همه چیز دیگر  مانند داده های اقتصادی، بسته‌های محرک اقتصادی و دیگر عوامل را در حاشیه قرار می‌دهد. به نظر می رسد در حال حاضر، طلا در حد و حدود 1900 دلار در هر اونس گیر کرده است. گرادی می‌گوید، اخبار ویروس کرونا در مورد ترامپ باید مردم را به سمت طلا سوق دهد.

شان لوسک ، مدیر ارشد بنگاه بازرگانی والش با اشاره به اینکه دو هفته اول اکتبر به طور کلی برای طلا خوب است، افزود که فصلی بودن طلا نیز در اینجا نقش مهمی را ایفا می کند. اومی‌گوید: به طور فصلی، طلا در اواخر تابستان خریداری می‌شود، پس از روز کارگر به فروش می رسد، و مجدداً در ماه اکتبر دوباره افزایش می‌یابد و سپس در ماه نوامبر دوباره اصلاح می شود. لوسک اعتقاد دارد: هنوز مقدار زیادی پول در حاشیه نشسته است و احتمال دارد طلا تلاش کند تا طی دو هفته آینده به 1980 دلار صعود کند.

بهترین و بدترین سناریو‌های طلا و بازار سهام

پیتر هوگ مدیر بازرگانی جهانی کیتکو متالز گفت: هفته پیش رو همه چیز بسته به چگونگی پیشرفت بیماری ترامپ و تصویب محرک های جدید مالی است. به گفته پیتر هوک از کیتکو «اگر بیماری رئیس جمهور واقعاً تشدید شود، انتظار می‌رود که بازار فلزات جانی دوباره به خود بگیرند زیرا عدم اطمینان از آینده و ابهام در سرنوشتدولت بدون ترامپ، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا و نقره سرازیر خواهد کرد.» هوگ خاطرنشان کرد «به نفع جمهوری خواهان است که برخی از محرک ها را برای کمک به ثبات بازارها قبل از انتخابات عرضه کنند. اگر این‌گونه نباشد، با موج دوم و کاهش بازدهی اقتصادی ،شاید رکود  شدیدی در اقتصاد صورت پذیرد.»

هوک همچنین با اشاره به  بدترین و بهترین حالت برای پیش رو گفت: وخامت حال رئیس جمهور امریکا بدترین سناریو ممکن خواهد بود. «چنین اخباری می‌تواند به طور بالقوه شامل فرار از  بازار سهام شود. سرمایه‌گذاران درحال حاضر ترسیده اند، بنابراین اولین غریزه آن‌ها می‌تواند برگشت به پول نقد باشد،این واکنش به کالاها و سهام آسیب می رساند. طلا می تواند تا کف 1850 دلار سقوط کند، کفی که نشان داده‌است مقاومتی زیادی دارد. با این حال اگر این‌ کف شکسته شود احتمالاً قدم بعدی آزمایش کف 1800 دلار باشد. بهترین حالت نیز این خواهد بود که ترامپ علائمی داشته باشد اما همچنان قادر به ادامه کار باشد.  در این صورت اگر بسته محرک مالی تصویب و بازار سهام کمی آرام شود. پتانسیل صعودی طلا نزدیک به 1925 دلار و سپس 1975 دلار خواهد بود. 

تقویم اقتصادی

شاخص‌های مدیران خرید بخش تولید (PMI): این شاخص نشان‌دهنده تغییرات در شرایط تجاری بخش‌های تولیدی است و بر اساس مشاهدات ماهانه مدیران خرید در شرکت‌های خصوصی با نظرسنجی از آن‌ها بدست می‌آید.

چشم انداز انرژی کوتاه مدت (STEO): این چشم انداز توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در مورد بازارهای انرژی ارائه می دهد. این اداره هر ماه پیش‌بینی‌هایی را برای مصرف، عرضه، تجارت و قیمت ها ارائه می دهد. اگرچه تأکید آن بر بازارهای انرژی ایالات متحده است، STEO همچنین پیش‌بینی‌هایی برای برخی بازارهای بین المللی سوخت مایع بیان می‌کند .

ذخایر موجود نفت خام آمریکا: تغییر هفتگی تعداد بشکه‌های نفت خام تجاری در اختیار بنگاه‌ها توسط اداره اطلاعات انرژی (EIA) اندازه‌گیری می‌شود.  انتشار این آمار  بر قیمت نفت خبر از میزان تورم می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید