قیمت طلا به کانال 1900 دلاری بازگشت؛ آرامش بعد از طوفان؟

کف بعدی قیمت طلا

کدخبر: ۳۶۲۷۹۳
با بسته شدن بازار جهانی طلا توانست بخش اندکی از سقوط قیمت خود را جبران کند اما در مجموع قیمت نهایی اونس طلا نزدیک به 2 درصد کاهش یافت یا 37 دلار کاهش داشت.
کف بعدی قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت اونس طلا در ساعت 6 سد مقاومتی 6 ماهه را شکست البته در پایان 30 دلار از کاهش طوفانی 75 دلاری اونس  جبران شد. قیمت اونس اکنون با 10 دلار حاشیه امن به کانال 1900 بازگشت. افزایش شاخص دلار به رکورد 2 ماهه و فروش گسترده در بازار طلا به دلیل عدم اطمینان در خصوص محرک های مالی بیشتر ایالات متحده دلیل شکستن سد مقاومت طلا بیان شد.

> بیشتر بخوانید
شکست طلا از دلار /بوسه خداحافظی بر کانال ۱۹۰۰؟

1863 دلار کف بعدی اونس؟

تای وانگ ، رئیس فلزات اساسی و فلزات گرانبها بانک مونترآل، گفت: احتمال توافق کنگره در مورد هر بسته محرکی قبل از ژانویه به نزدیک به صفر است. ویدر گفت و گو با رویترز گفت: بازگشت به کانال 1900 دلار جهت اصلاح شدت کاهش قیمت لازم است اما بنظر می‌رسد به زودی اونس طلا را در آزمایش سطح حمایتی 1863 دلار ببینیم. سرمایه گذاران اکنون منتظر سخنرانی اعضای کمیته بانک فدرال هستند، از جمله رئیس این بانک، جروم پاول، که اواخر این هفته در کنگره حاضر می‌شود (جزئیات). 

بازارها، به غیر از دلار، ریزش کرند

اونس نقره نیز در نهایت 2 درصد سقوط کرد و به 24.71 دلار رسید. این کاهش قیمت به معنای بازگشت نقره به  قیمت 7 هفته پیش است. مانند طلا و نقره، شاخص‌های اصلی وال‌استریت نیز در روز دوشنبه به پایین ترین سطح ماه گذشته رسیدند، در حالی که شاخص دلار 0.8 درصد در برابر رقبای خود رشد کرد، که بالاترین درصد سود روزانه از 19 مارس (اواخر اسفند)  است. بعد از سقوط 8 درصدی در ابتدای معاملات ، پلاتین با 5.2٪ کاهش به 879.48 دلار رسید و پالادیوم با 3.9٪ کاهش در سطح 2265.10 دلار قرار گرفت.

اونس طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید