حبس اونس در سلول 1900 تا 2000 دلاری تمدید شد

طلا در مرحله تکرار نوسان

کدخبر: ۳۵۹۱۶۱
دو روز گذشته برای بازار اونس جهانی پر از نوسان بوده است، اما قیمت طلا با رفت و برگشت‌های مدوام تکان چندانی نمی‌خورد. تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار بیکاری روز جمعه و شکستن سقف کف طلا در کمین نشسته‌اند.
طلا در مرحله تکرار نوسان

به گزارش اقتصادنیوز؛ دیروز با بسته شدن بازار جهانی قیمت اونس طلا به قیمت قبلی بازگشت اما امروز روند اونس ریزشی است. قیمت لحظه‌ای اونس امروز چهارشنبه، با بیش از 5 دلار کاهش به کانال 1960 دلار رسیده است. 

تحلیل‌گران دلیل این سقوط قیمت را همچنان افزایش نسبی قیمت دلار می‌دانند. قیمت دلار نسبت به روز گذشته 0.5 درصد افزایش داشته و 0.5 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. 

شاخص دلار

مرز روانی 2000 دلار و پریشانی اونس

بازارهای طلا در روز سه شنبه کمی صعودی بوده و بهای اونس به سطح روانی 2000 دلاری نزدیک شد. اما در ادامه بازارهای طلا در جریان معاملات روز سه شنبه از سطح 2000 دلار عقب نشینی کردند زیرا ارز همچنان فروش قابل توجهی را تجربه می کند.

به گفته کریستوفر لویس از سایت اف‌ایکس‌امپایر: در نهایت به نظر می رسد بازار طلا درگیر مبارزه با شاخص دلار خواهد بود، اما به نظر من به طور کلی  طلا فشار رو به بالا را ادامه خواهد داد.

او در ادامه خاطر‌نشان کرد: اگر اونس بتواند  بالاترین سقف اخیر،  یعنی 2000 دلار را بشکند بازار احتمالاً به سمت سطح 2100 دلاری پیش خواهد رفت. اگرچه این یک مانع دشوار است، اما من معتقدم که خرید آهسته همچنان ادامه دارد زیرا فدرال رزرو بازار را با برگه های سبز غرق می کند. 

همانطور که گفته شد، بدیهی است که سطح 2000 دلار منطقه‌ای است که توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. اگرچه قبلاً در آن منطقه فروش قابل توجهی دیده بودیم اما سقف 2000 دلاری یک مرز مقاومتی کاملاً روانی است. 

نمودار اونس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید