روز مهم بازار ارز و سهام

تقلای بورس برای بقا/ دلار به دنبال کف‌سازی جدید

کدخبر: ۳۵۹۱۲۵
دلار دیروز به روندی که بازارساز طی کرد، توجهی نشان نداد و در معاملات پشت خطی تا 24 هزار و 600 تومان نیز پیش رفت. از طرفی بورس تهران امروز با ریزش شدید در یک ساعت اول، به سطحی رسید که یکبار در آن با حمایت خوبی همراه شده بود.
تقلای بورس برای بقا/ دلار به دنبال کف‌سازی جدید

به گزارش اقتصادنیوز، امروز می‌تواند برای بازار ارز و بورس، روز مهمی باشد؛ بازار ارز مشخص خواهد کرد که 24 هزار تومان کف جدید نرخ دلار است یا خیر؛ بازار سهام نیز امروز علامت می‌دهد که باید منتظر اصلاح عمیق‌تر بود یا شاخص، تنها دچار نوسان شده است. 

دست بالای افزایشی‌ها

هنگامی که نرخ دلار از مرز 23,300 تومان فاصله گرفت، برخی تحلیلگران ادعا می‌کردند که روند دلار صعودی شده است و باید در انتظار رکوردهای جدید در بازار بود. به نظر می‌آید رفتار قیمت دچار پرخاشگری شده است؛ صعودهای شارپ و اصلاح سنگین. 

دلار که دیروز با شیب تندی تا میانه کانال 24 هزار تومان حرکت کرده بود، با غافلگیری از سوی بازارساز روبرو شد. به این معنی که نرخ صرافی با شتاب قابل توجهی از 23,400 تومان به کانال 22 هزار تومان هجرت کرد. برخی این عقب‌نشینی را به عنوان سیگنال کاهشی از سوی بازارساز ترجمه کردند، پس از آن دلار در بازار آزاد به ابتدای کانال 24 هزار تومان برگشت. برخی این را به عنوان موفقیت بازارساز یاد کردند، اما تنها ساعتی بعد مشخص شد که دلار روند خود را پیدا کرده است.

بازار ارز

در معاملات پشت خطی دیشب، نرخ هر دلار آمریکا به 24 هزار و 600 تومان صعود کرد تا هدف‌گیری دلار به سمت 25 هزار تومان تنظیم شود. در واقع بازار ارز تنها به سطحی که شکسته بود یک بار دیگر بازگشت تا جای پای خود را در کانال جدید سفت کند؛ حرکت قیمتی که در بازارهای مالی از آن به عنوان پولبک یاد می‌شود.

اگر امروز هم دلار بالای سطح 24 هزار تومان باقی بماند، می‌توان از این سطح به عنوان کف جدید قیمت یاد کرد. باید دید که بازارساز امروز کانال 24 هزار تومان را می‌پذیرد یا خیر.  البته بیانیه برجامی کمیسیون مشترک و اعلام طرف‌های برجام مبنی بر اینکه آمریکا دولت عضو برجام نیست، می‌تواند تا حدودی از تب و تاب سیاسی تقاضای دلار بکاهد. 

 

نقشه
نقشه بازار در 10 صبح روز چهارشنبه، 12 شهریور 1399

بورس در مرز حیاتی

معامله‌گران بورس تهران امروز انتظار داشتند که حمایت خوبی از بازار سهام انجام شود. شاخص بورس در راند کاهشی قبلی، در همین سطح، یعنی حوالی یک میلیون و 650 هزار واحد با حمایت قوی همراه شد و بازگشت. از اینرو امروز برای فعالان بازار سهام روز مهمی است. اما شاخص در ساعت اول معاملات با یک ریزش 40 هزار واحدی به کانال 1,640,000 واحد رسید. برخی از تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که اگر شاخص بورس این سطح را از دست بدهد، موج اصلاحی جدید آغاز خواهد شد که می‌تواند شاخص را به زیر یک میلیون و 500 هزار واحد بازگرداند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید