برگشت از کف یا افزایش تنش ابر قدرت‌ها، اونس چرا بالا رفت؟

پرش طلا همزمان با شلیک موشک‌های چین

کدخبر: ۳۵۸۰۳۸
با نزدیک شدن به قیمت 1900 دلار، قیمت اونس طلا به بالای 1950 دلار بازگشت. یکی از دلایل افزایش این قیمت می‌تواند خبر شلیک موشک چینی جهت هشدار به آمریکا باشد.
پرش طلا همزمان با شلیک موشک‌های چین

به گزارش اقتصادنیوز، دیروز بعد از انتشار آمار مثبت خانه‌های نوساز، قیمت اونس طلا از حد 1920 دلار پایین رفت و در ادامه روند روز سه شنبه در ساعت پنج عصر چهارشنبه (به وقت تهران) با باز شدن بازار  بازار بورس کالای نیویورک (NYMEX) قیمت آن به زیر 1910 دلار رسید. اما به محض رسیدن به 1905 دلار، قیمت آن در روندی به شدت صعودی، در کمتر از 6 ساعت و با بسته شدن بازار بورس کالای نیویورک به بالای 1950 دلار رسید. این دو رقم یعنی 1905 دلار  و 1955 دلار به ترتیب پایین ترین قیمت 3 هفته گذشته و بالاترین قیمت هفته گذشته هستند.

در نتیجه بخشی از دلیل این افزایش 50 دلاری قیمت می‌تواند این باشد که سرمایه‌گذاران که نسبت به آینده طلا خوش‌بین هستند از این فرصت برای خرید طلا استفاده کردند که باعث افزایش قیمت اونس شد. 

نمودار اونس

تنش ابر قدرت‌ها طلا را با خود بالا می‌برد

اما دلیل دیگری که به افزایش قیمت اونس کمک کرد انتشار خبر شلیک دو موشک چینی در دریای جنوبی چین بود. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست این دو موشک‌ها که به عنوان «قاتل ناو هواپیمابر» شناخته می‌شوند جهت اخطار به آمریکا شلیک شدند. دلیل این شلیک اما نزدیک شدن هواپیما جاسوسی «یو-2»  آمریکا به تمرینات نظامی نیروی دریای چین در در روز قبل از آن ذکر شده است. 

شلیک موشک فاتل ناو هواپیمابر

شلیک این دو موشک امروز صبح به وقت نیویورک کمی قبل از باز شدن بازار بازار بورس کالای نیویورک و بالا رفتن قیمت اونس صورت گرفت و بدون شک بسیاری از سرمایه‌گذاران را با ترس از تشدید از جنگ تجاری روانه بازار طلا کرد. قیمت اونس طلا 25 دلار یعنی نزدیک 1.5 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

فیلیپ استریبل، استراتژیست بازار در بلو لاین فیوچرز، گفت  سخنرانیجروم پاول رئیس فدرال رزرو در کانون توجه سرمایه گذاران است اما افزایش اونس طلا پس از این تنش ژئوپلیتیک نشان از اهمیت نقش طلا  به‌عنوان پناهگاه اقتصادی دارد.

>>>بیشتر بخوانید

آیا تنش عقاب و اژدها به راند آخر رسیده است؟

نطق رئیس فدرال رزرو در ضیافت جکسون هول

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید