دلار،سکه و بورس شهریور را چگونه آغاز می کنند؟

جوسازی از جنس ماشه در بازار ارز

کدخبر: ۳۵۶۹۸۸
در هفته ای که بورس کاملا ریزشی بود دلار و سکه توانستند نسبت به آخر هفته قبل رشد قیمت داشته باشند.اما روند بازار ها در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟
جوسازی از جنس ماشه در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، دلار برای اولین بار از اواسط مردادماه، در کانال 23 هزار تومانی بسته شد. شاخص بازار ارز روز پنج شنبه با افزایش 300 تومانی به رقم 23 هزار و 50 تومان رسید. ثبت این رشد، میزان بازدهی هفتگی این ارز را به محدوده 1.9درصد رساند. چنین افزایشی نشان از آن می داد که بازار دیگر خبر گشایش اقتصادی را تا حدی در خود هضم کرده است و به دنبال فتح قیمت هایی است که در اواسط مردادماه به آن ها رسیده بود.

دلار

 

سقف قیمت دلار در مردادماه حدود 23 هزار و 600 تومان بود و گفته می شود که نوسان گیران به دنبال آن هستند که با جوسازی پیرامون تلاش های آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل ، مسیر رشد قیمت شاخص ارزی را فعال تر کنند. آمریکا رسما درخواست فعال شدن 'مکانیسم ماشه' را به شورای امنیت تسلیم کرده و این مساله، حساسیت بازیگران ارزی را بالاتر برده است.

در چنین شرایطی، با توجه به حساسیت بالای کانال 23 هزار تومانی، عده ای از تحلیل گران توصیه می کنند که در روز اول شهریورماه، بازارساز با قدرتی بیشتر از قبل درمقابل نوسان گیران دلار قرار بگیرد. به گفته آنان بازارساز اگر توان عقب بردن دلار به کانال پایین تر و حملات سفته بازان را ندارد، می تواند با کوتاه کردن برد نوسان در کانال 23  هزارتومان، مانع از ورود تقاضای احتیاطی جدید به بازار شود.

بازدهی مثبت سکه؛افت نیم سکه و ربع

ربع سکه

سکه تمام بهار آزادی دیگر دارایی بود که در هفته گذشته بازدهی مثبت را تجربه کرد؛ سکه روز آخر هفته نوسانات محدودی را در کانال 10 میلیون و 800 هزار تومان انجام داد و نسبت به قیمت 10 میلیون و 600 هزار تومانی دو هفته پیش حدود 2درصد افزایش قیمت داشت. ربع سکه و نیم سکه برخلاف سکه بازدهی منفی را به ثبت رساندند.قیمت این دو قطعه در پایان روز گذشته و در مقایسه با دوره مشابه قبل افت داشت قیمت ربع در مقایسه با 23 مرداد 10 هزار تومان پایین تر بسته شد نیم هم در همین بازه زمانی 40 هزار تومانی پایین تر بسته شد تا این دو قطعه بر خلاف قطع تمام نتوانند هفته آخر میانه تابستان را با بازدهی مثبت سپری کنند.

سکه

 

نیم و ربع در آخر تابستان بازدهی هفتگی را در مدار زیر صفر به پایان رساندند و معامله گران در این بازار چشم به اتفاقات هفته اول شهریور دارند.با توجه به بسته بودن بازار های جهانی در دو روز اول هفته باید منتظر ماند و دید فلز گرانبهای داخلی چگونه هفته خود را شروع می کند.به نظر می رسد بازار سکه در شروع چشم به متغیرهای اقتصادی در داخل دارد.البته در هفته پیش رو متغیرهای غیر اقتصادی نیز در کانون نگاه سرمایه گذاران است.

 

نیم سکه

افت بی سابقه بورس

 شاخص کل بورس نیز حدود 11 درصد از ارزش خود را از دست داد که در تاریخ این بازار بی سابقه بود. برای معامله گران بازار سهام، این هفته نقطه یک میلیون و 600 هزار واحدی به عنوان یک حمایت مهم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بازار در صورتی که بتواند بالای این نقطه خود را تثبیت کند، فرصت رشد دوباره را خواهد داشت، در غیر این صورت، ریزش دیگری می تواند پیش روی بازار سهام باشد.

در بازار سکه و طلا نیز توجه معامله گران بیشتر به بازار ارز و حرکات آن در کانال 23 هزار تومان دوخته شده است، با این حال برگشت طلای جهانی به بالای مرز 2 هزاردلار می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا شود.

بازارها

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید