شبیخون دلار به قیمت اونس

تکرار سه شنبه سیاه در بازار طلا

کدخبر: ۳۵۶۷۴۵
برگشت شاخص دلار از کف، خاطرات سه شنبه سیاه هفته گذشته را در بازار طلا زنده کرد. شاخص دلار که دو روز گذشته به پایین ترین حد خود در دو سال گذشته رسیده بود دیروز توانست وضعیت خود را بهبود ببخشد.
تکرار سه شنبه سیاه در بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز، با تقویت دلار از  جذابیت طلا کاسته شد و در معاملات دیروز 70 دلار از ارزش خود را از دست و مجددا به نیمه اول کانال 1900 دلار پرتاب شد.

بیانیه فدرال رزرو هم در تغییر ندادن نرخ بهره به کمک شاخص دلار آمد با احیای این ارز پناهگاه طلا خلوت شد.فشارهای فروش در بازار زیاد شد و تحلیل گران فنی نیز توصیه به فروش کردند.

این در حالی است که در چند روز پیش بینی ها از روند بازار طلا صعودی بود اما شاخص دلار و افزایش بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا خواب طلا در کانال دو هزار را آشفته کرد و طلا در یک سراشیبی تا زیر 1950 دلار سقوط کرد.

gold

فشار فروش دیروز در بازار طلا بالاتر از سطح انتظار تحلیل گران بود اما برخی از آنها می گویند هنوز به آینده این فلز قیمتی امیدوار هستند حتی برخی از آنان سطح جدید قیمتی را فرصتی برای خرید دوباره طلا عنوان می کنند.

دلیل چنین گمانی سیاست های فدرال رزرو است زیرا با وجود بیانیه دیشب، این نهاد اعلام آمادگی کرده در صورت نیز هر اقدامی برای احیای اقتصاد آمریکا انجام دهد.این آمادگی به معنی انبساط بیشتر است و انبساط بیشتر دقیقا همان چیزی است که خریداران طلا می خواهند.با تزریق محرک های مالی نرخ بهره در اقتصاد آمریکا پایین می رود و نرخ تورم بالا می رود این پدیده باعث می شود سرمایه گذاران برای حفظ قدرت خرید به سوی طلا جذب شوند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید