روند بازار ارز و سکه در چهارمین روز هفته بررسی شد؛

سقف سخت قیمت دلار /مزاحمت اونس برای سکه

کدخبر: ۳۵۶۴۰۱
نرخ ارز که دیروز با رشدی قابل توجه در صبح همراه بود، عصر روندی معکوس را طی کرد تا به کف کانال 23 هزار تومان برخورد کند. امروز صرافی ملی قیمت را با 100 تومان افزایش به روی تابلو برد. البته قیمت صرافی 500 تومان زیر بازار است.
سقف سخت قیمت دلار /مزاحمت اونس برای سکه

به گزارش اقتصادنیوز، روند دیروز قیمت دلار، دو شیفت متفاوت را در صبح و عصر طی کرد(جزئیات بیشتر). در معاملات پشت خطی در پایان دوشنبه شب، روند دلار کاهشی و فشار فروش باعث شد تا نرخ به سمت 23 هزار تومان حرکت کند. 

دلار وارد فاز افزایشی شد؟

برخی تحلیلگران تکنیکال مدعی هستند که دلار خط روند نزولی خود را شکسته و وارد فاز افزایشی شده است. برخی نیز تحولات دلار را به بورس ربط می‌دهند. اما واقعیت این است که ارتباط رشد بورس و ارز هنوز مبهم است و هیچ نظر قطعی بین تحلیلگران اقتصادی وجود ندارد.

ریزش بورس، قیمت دلار را بالا کشید؟

عده‌ای از معامله‌گران، رشد دلار در روز گذشته را نیروی محرکه رشد بورس نامیدند؛ و برخی ریزش بورس در ابتدای هفته را عامل رشد دلار.

آنچه که مشخص است اینکه بازارساز ارزی موفق شده همچنان نرخ دلار را از سقف 23 هزار و 500 تومانی دور نگه دارد. این سقف در هفته‌های اخیر مهم بوده، در واقع رشد دلار در روزهای گذشته از نظر طرفداران کاهش بازار، به عنوان یک پولبک به این مقاومت تلقی شده است. دیروز نیز دلار با نزدیک شدن به 23,500 تومان با افزایش عرضه همراه شده بود. از نظر کارشناسان، نرخ دلار در بازه 22,500 تا 23,500 حبس شده و شکسته شدن از یک طرف، می‌تواند مسیر روند را روشن‌تر کند. 

اگر با قیمت درهم، نرخ دلار محاسبه شود، قیمت دلار در محدوده 23,100 تومان قرار می‌گیرد. از نظر معامله‌گران درهم، تا زمانیکه درهم زیر 6,300 تومان نرود، روند نزولی نخواهد شد. 

iAQiFRZMd3ey

مزاحمت اونس برای سکه

ماجرای سکه و طلا متفاوت از نرخ ارز است، اگر بازارساز در مورد نرخ ارز می‌تواند کاهش نوسان را عملی کند، اما در مورد سکه یک مزاحم خارجی دارد: نوسانات طلای جهانی. در اولین روز هفته(میلادی) اونس طلا به سرعت خود را از مرز 1930 دلار بار دیگر به 2 هزار دلار رساند(لشکرکشی اونس به سوی ۲۰۰۰ دلار). افزایش 70 دلاری اونس موجب شد تا دلیلی برای افزایش قیمت سکه در بازار داخلی وجود داشته باشد. دیروز سکه قادر نشد تا مرز 11 میلیون تومان را رد نکند، اما افزایش اونس در بازار جهانی می‌تواند سکه را از این مقامت عبور دهد. 

همچنین به نظر می‌آید اگر امروز سکه موفق به عبور از مرز 11 میلیون تومان شود، احتمالا در نزدیکی 11 میلیون و 180 هزار تومان، با افزایش حجم فروش در بازار مواجه شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید