محمود واعظی روز جمعه در صفحه شخص خود در اینستاگرام نوشت: حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و نشست‌هایی همچون جلسه رای اعتماد به وزیر صنعت، معدن و تجارت تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست. البته در رابطه با حضور رییس‌جمهور محترم در جلسه مذکور، تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر منع حضور ایشان، کتبا توسط اینجانب به اطلاع رییس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسئله آگاه و جلسه را مدیریت کنند.‌ متاسفانه این اطلاع‌رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رییس‌جمهور و آن هم پس از رای گیری اطلاع داده شد.

در ادامه مطلب رییس دفتر رییس جمهوری آمده است: این در حالی است که نمونه همین مسئله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رییس‌جمهور در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رییس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد. در دولت‌های قبل هم مواردی وجود داشته که معاون اول رییس‌جمهور به نیابت از رییس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است.

واعظی خاطرنشان کرد: با این حال در جلسه روز چهارشنبه با استناد به آئین‌نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رییس‌جمهور ممانعت شد. البته اینکه در جلسه رای گیری مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی موفق به کسب اعتماد نمایندگان محترم نشد از شایستگی‌ها و توانائی‌های این مدیر موفق کم نخواهد کرد و ایشان همواره به عنوان مدیر متدین، متخصص و لایق در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۲۲ مردادماه با ۱۰۴ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۵۴ نماینده حاضر در مجلس با انتصاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

مخالفان تصدی مدرس خیابانی بر وزارت صنعت، معدن و تجارت، غلبه بخش بازرگانی و واردکنندگان بر بخش تولید، معرفی وزیر پیشنهادی در دقیقه آخر، عدم مبارزه جدی با قاچاق کالا و ابهام در رزومه کاری را از مهمترین دلایل مخالفت خود با وی عنوان کردند.

این در حالی است که موافقان تلاش‌های مدرس خیابانی در مدت سرپرستی بر این وزارتخانه و نقش آفرینی وی در شرایط تحریم و کرونا را از نقاط قوت وی می دانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.