پرویز فتاح: ملک ۱۸۰۰ متری در دست احمدی نژاد است/ حریف نیروهای مسلح نمی شویم

کدخبر: ۳۵۴۷۷۹
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آقای احمدی نژاد هم در حال حاضر در ملک بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک هستند که زمین آن ۱۸۰۰ متر مربع است. البته آماده هستند منتقل شوند و به محلی در جنوب شهر بروند.
پرویز فتاح: ملک ۱۸۰۰ متری در دست احمدی نژاد است/ حریف نیروهای مسلح نمی شویم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان شب گذشته در گفت و گویی تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد موضوعاتی را در باره املاک این بنیاد مطرح کرد که در این بین نام تعدادی از شخصیت های سیاسی نام آشنا مانند غلامعلی حدادعادل، احمدی نژاد، علیرضا زاکانی، معصومه ابتکار و شهین‌دخت مولاوردی به میان آمد. 

آنچه در ادامه می‌خوانید اهم صحبت‌های پرویز فتاح است: 

*ساختمان مدرسه فرهنگ را آقای حداد عادل در منطقه فرشته تهران گرفته اند که البته اجاره آن به روز هم نبوده، آقای حداد عادل باید یا اجاره به روز پرداخت کنند یا ساختمان را به بنیاد پس بدهند.آقای حداد عادل ۸ هزار متر زمین هم در منطقه هروی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان را به بنیاد پس دادند قرار بود ایشان در آنجا مدرسه ای بسازند که مجوزهای آن توسط شهرداری صادر نشد.

>>>> در همین رابطه بخوانید؛

>>>> واکنش مولاوردی و ابتکار به ادعای میلیاردی پرویز فتاح

>>>> فتاح به احمدی نژاد: ساختمان ولنجک متعلق به بیت المال است، برگردانید+ فیلم

>>>> فیلم| ادعا درباره مدرسه ۲۰۰ میلیاردی تحت اجاره حدادعادل روی آنتن زنده تلویزیون

*ملکی دست آقای خاتمی، رئیس جمهور اسبق برای موسسه باران بوده که در ایام کرونا این ساختمان برای قرنطینه بیماران آماده شده بود که بعد از این ایام آن ساختمان را می فروشیم.

*آقای احمدی نژاد هم در حال حاضر در ملک بنیاد مستضعفان در منطقه ولنجک هستند که زمین آن ۱۸۰۰ متر مربع است. البته آماده هستند منتقل شوند و به محلی در جنوب شهر بروند.

*یکی از جاهایی که ما حریف‌شان نمی‌شویم نیروهای مسلح است چون قانونا نمی‌توانیم از آنها شکایت کنیم؛ در حال حاضر  نیروی دریایی ارتش منطقه ای خوب در کوهک را تصرف کرده است و سپاه ملک ۲۰۰ میلیاردی در جماران را که هیچ استفاده ای هم نمیکنند پس نمی‌دهد و من مالک را به داخل ساختمان راه نمیدهند.

*اگر آقایان مدعی مردم داری هستند باید ملک بیت المال را پس بدهند.

*یکی از املاکی که سر و صدای زیادی هم در کشور ایجاد کرد کاخ مرمر بود که سالها در دست مجمع تشخیص مصلح نظام بود و حتی قبل از مرحوم هاشمی رفسنجانی این ساختمان در دست افراد دیگری بود و بعد از مرحوم هاشمی هم برای مدتی دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بود؛ بعد از آنکه من به بنیاد مستضعفین آمدم مشخص شد دولت محترم توافق کرده است از آن به عنوان محل تشریفات میهمانان خارجی (چون نزدیک به ساختمان ریاست جمهوری است) استفاده کند. من خدمت روحانی رفتم ایشان بزرگواری کردند و با وجود آنکه کار تمام شده بود اما کاخ دوباره در اختیار بنیاد قرار گرفت و تبدیل به موزه هنر ایران شده است که کرونا اجازه دهد درب‌های آن را به روی مردم باز می‌کنیم. 

* من همان زمان گفتم مسوولان نباید در این کاخ‌ها مستقر می‌شدند. ما با کمک میراث فرهنگی آنها را بازسازی کردیم و و برگرداندیم اما کامل برنمی‌گردد. این کاخ اسیب دیده است؛ متاسفانه در این کاخ که هنر زیبای هنرمندان ایرانی است آسانسور چند در گذاشته‌اند؛ پتک زده‌اند؛ حمام و جکوزی ساخته‌اند. این میراث فرهنگی چرا سکوت کرده است؟ 

*مجمع تشخیص در زمین بنیاد ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخته است.  زمینی که مربوط به بنیاد بوده را بخش مرکز تحقیقات استراتژیک آمده ۹ طبقه ساخته که بدون مجوز از بنیاد و شهرداری ساخته شده است.این ملک نه پروانه دارد نه پایان کار. متاسفانه در حریم یک ملک خصوصی هم تصرف شده که این شرعا مشکل دارد. مشخص نیست این ساختمان کاربری مسکونی دارد یا اداری؟ استخری آنچنانی با منظره ای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است.

*مرکز مطالعات و تحقیق زنان دست خانم ابتکار و مولاوردی بوده است.بابت تخلیه ساختمان آنها ۵ میلیارد تومان میگیرند که این کار خلاف قانون است.کسی که در ملک بنیاد سالیان سال نشسته باید اجرت المثل هم بدهد.

*یکی از ملک های خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران بوده که قبلا در دست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده که در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهش های مجلس است. آقای زاکانی اخیرا در مرکز پژوهش ها به عنوان رئیس فعال شدند. انتظار داریم آقای زاکانی به عنوان یک برادر ارزشی و بسیجی در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید