خوشحالی بولتون از انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز /نگرانم ترامپ با ایران توافق کند

کدخبر: ۳۵۴۵۸۷
مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ضمن ابراز خشنودی دوباره در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: امیدوارم کسانی که اینکار را کردند به همین مسیر ادامه دهند.
خوشحالی بولتون از انفجار در تاسیسات هسته ای نطنز /نگرانم ترامپ با ایران توافق کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید می‌گوید در صورت پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر، او هر لحظه ممکن است در دور دوم ریاست جمهوری خود سیاست هایش را در قبال ایران تغییر دهد.

جان بولتون

جان بولتون در مصاحبه با روزنامه عبری زبان «ماکور ریشون» با استناد به گفته‌های پیشین خود در خصوص نشست سال گذشته جی ۷ و اینکه ترامپ تحت فشار همتای فرانسوی خود در آستانه دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بوده، با ابراز نگرانی گفت این اتفاق ممکن است هر لحظه در دور دوم ریاست جمهوری او به وقوع بپیوندد.

مشاور سابق کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا او ممکن است توافق تازه‌ای را با ایران به امضا برساند مدعی شد: در نشست سال گذشته گروه ۷ ایران تلاش می‌کرد با ترامپ دیدار کند تا از این رهگذر هم تحریم‌های خود را کاهش دهد و هم برای پیشبرد برنامه هسته‌ای خود زمان بخرد. این همان روشی بود که کیم جونگ اون در قبال ترامپ در پیش گرفت. من نگرانم که این اتفاق در دور دوم ریاست جمهوری او رخ دهد. این خطری بزرگ برای آمریکاست.

نباید جای غیر قابل دسترس در ایران وجود داشته باشد

بولتون همچنین در خصوص حادثه آتش سوزی در تاسیسات هسته‌ای نطنز، ضمن ابراز خوشنودی دوباره گفت: نمی‌دانم چه کسی مسئول آن بوده، اما امیدوارم کسانی که اینکار را کردند به همین مسیر ادامه دهند. این مقام سابق آمریکا با تاکید بر توقف برنامه موشک‌های بالستیک ایران گفت بسیار مهم است که جای غیر قابل دسترس در ایران وجود نداشته باشد. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید همچنین احتمال اجرای طرح موسوم به معامله قرن را بسیار ضعیف داند و پیش بینی کرد ترامپ در دور دوم ریاست جمهوری خود سیاست‌های خود در قبال رژیم صهیونیستی را نیز تغییر خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید