اقتصادنیوز روند امروز بازارهای داخلی را بررسی کرد؛

ارزش سکه امامی با اونس 2000 دلاری /روزهای مهم بورس

کدخبر: ۳۵۳۹۷۵
اقتصادنیوز: دیروز اونس طلا بام 2 هزار دلاری را فتح کرد. حال با این ارزش اونس، فلز زرد داخلی چقدر می‌ارزد؟
ارزش سکه امامی با اونس 2000 دلاری /روزهای مهم بورس

به گزارش اقتصادنیوز، همانطور که در گزارش دیروز پیش‌بینی شد، اونس طلا روند صعودی را طی کرد و یک روز تاریخی را رقم زد. اونس طلا دیروز قله‌ای را که 11 سال انتظارش را می‌کشید فتح کرد و وارد کانال 2 هزار دلار شد. البته این یک کانال‌شکنی جزئی نبود، چرا که اونس پس از شکست سد تاریخی 2 هزار دلار، تا 2030 دلار هم حرکت کرد. اما با این روند، بازار داخلی چه واکنشی نشان خواهد داد؟

سکه دیروز رشد یک درصدی را ثبت کرد، اما طلا بدون نوسان به کار خود پایان داد. به نظر می‌آید جهش 50 دلاری اونس جهانی می‌تواند روند سکه و طلا در بازار امروز را با تغییر همراه کند.

با فرض ثبات دلار در بازار امروز، با بهای اونس 2000 دلاری، ارزش سکه با اعمال مالیات بر ارزش افزوده به محدوده 11 میلیون و 950 هزار تومان خواهد رسید. اگر با اونس 2020 دلاری این محاسبه انجام شود، ارزش ذاتی سکه از 12 میلیون تومان عبور خواهد کرد. البته این محاسبات با این فرض انجام شده که دلار در بازار تغییر محسوسی از خود نشان ندهد.

نوسان دلار محدود شد

طی روزهای گذشته، بازارساز ارزی سعی کرد که نرخ دلار رسمی را به شکل تدریجی به دلار آزاد نزدیک کند تا نبض بازار را به دست گیرد. نسبتا بازارساز در این امر موفق بوده و نوسان دلار به یک محدوده باریک بند شده است. ضمن اینکه با گذشت نیمی از ماه، دلار همچنان زیر سطح مهم 23 هزار و 500 تومانی قرار دارد. البته به نظر می‌آید معامله گران برای بازار امروز، افزایشی ملایم را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. 

دلار

روزهای مهم بورس

بورس تهران هنوز نتوانست کانال 2 میلیون واحدی را پس بگیرد. البته بورس روز گذشته پس از یک روز منفی، رشد مثبت 0.1 درصدی را ثبت کرد. پیش از این هم پیش‌بینی می‌شد که روزهای ابتدایی پس از فتح قله 2 میلیون، روزهای مهمی باشد(جزئیات بیشتر). 

شناسایی سود در این سطح و احتیاط برخی سهامداران، رفتاری قابل پیش‌بینی بود. ضمن اینکه در طول یک ماه اخیر، سهام شرکت‌های دولتی نقش اصلی را در صعود شاخص بازی کرد و به همین دلیل سهام شاخص‌ساز دچار اصلاح قیمتی شده‌اند.

البته غالب تحلیلگران بر این نظرند که سهام شاخص‌ساز به کف حمایتی رسیده و می‌توانند موج جدیدی از تقاضا را وارد بازار کنند. این روزها برای بورس از این جهت اهمیت دارد که بتواند شاخص در بالای مقاومت 2 میلیون واحد خود را تثبیت کند. اگر این اتفاق نیفتد، شاخص احتمالا اصلاح زمانی را تجربه خواهد کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید