عرضه قطره چکانی محصول پسابرجامی

بازار خودروهای مونتاژی داغ شد+جدول قیمت

کدخبر: ۳۵۳۸۰۷
قیمت محصولات مونتاژی، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو روند افزایشی دارد.
بازار خودروهای مونتاژی داغ شد+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز قیمت محصولات مونتاژی سه خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو روندی صعودی دارد و پیش بینی درباره اینکه چه زمانی بازار خودروهای مونتاژی به ثبات می رسد سخت است.

عرضه قطره چکانی محصول پسابرجامی

در بازار مونتاژی ها ایران خودرویی ها با محصول  پسابرجامی پژو 2008 و همچنین محصولی از خانواده هایما به نام S7 حضور دارند.

درهمین زمینه

در بازار خودرهای دوگانه‌سوز چه خبر است؟ دست بالای فروشندگان در بازار دوگانه سوزها

شناسایی عوامل اصلی ریزش متقاضیان شرکت در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

قیمت ها در بازار خودرو قد کشید/کدام خودروها کمیاب شد؟​

۲ خودرو پرطرفدار ایرانی که کمیاب شدند​ 

پژو 2008 با توجه به آمارهای تولید ایران خودرو به نظر می رسد که روزهای اخری است که مهمان خطوط تولید این خودروساز است، زیرا بر اساس آمارهای منتشر شده در مجموع تا پایان تیرماه سال جاری 158 دستگاه از این خودرو تولید شده است.

مقایسه امار تولید این محصول پسابرجامی تا پایان تیرماه 99 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افت بیش از 95 درصدی تولید این خودرو است.

به شماره افتادن نفس تولید پژ 2008 و به دنبال آن عرضه قطره چکانی این خودرو به بازار روی قیمت آن نیز اثر گذار بوده و طی دو هفته اخیر شاهد رشد 45 میلیون تومانی این خودرو هستیم.

 این محصول مونتاژی فرانسوی این روزها قیمتی معادل 745 میلیون تومان دارد.  

به نظر می رسد همزمان با افت شدید تولید، فروشندگان این خودرو نیز فعلا از بازار عقب نشسته اند و در حال رصد بازار هستند تا در موقع مناسب با عرضه خودروی خود بیسترین سود را کسب کنند.

دیگر محصول مومنتاژی ایران خودرو یعنی هایما S7 نیز با قیمت 560 میلیون تومان در بازار موجود است. قیمت این خودروی مونتاژی چینی در دو هفته اخیر رشد 30 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرده است.

البته خانواده هایما عضو دیگری به نام S5 نیز دارد که در ماه های اخیر حضور کمرنگی در بازار داشته است. کمیابی مدل صفر ین خودرو در بازار سبب شده تا قیمت آن نیز نامشخص باشد و فروشندگانی که این خودرو را در اختیار دارند به دلخواه روی آن قیمت می گذارند.

کورس مونتاژی های سایپا

سایپا با دو محصول سراتو، چانگان در بازار مونتاژی ها حضور دارد.

کیا سراتو محصول کره ای سایپا به نسبت دو هفته گذشته 55 میلیون رشد قیمت را تجربه کرده است.

متقاضیان سراتو می توانند این روزها این خودرو را با پرداخت 625 میلیون تومان خریداری کنند.

دیگر محصول مونتاژی سایپا چانگان است. این خودروی مونتاژی چینی که مونتاژش متوقف شده است، طی دو هفته گذشته رشد 20 میلیون تومانی را در کارنامه قیمتی خود به ثبت رسانده است.

چانگان با قیمت 360 میلیون تومان قابل خربداری است.

دوپینگ قیمتی ساندرو  استپ وی

ساندور و ساندور استپ وی دو عضو خانواده رنو بودند که در خطوط تولید پارس خودرو مونتاژ می شدند.

ساندرو استپ وی به نسبت دو هفته گذشته رشد 30 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرده است. متقاضیان این خودرو مونتاژی برند رنو با گیربکس اتواماتیک برای خرید آن باید 400 میلیون تومان پرداخت کنند.

ساندرو نیز با گیربکس اتوماتیک 365 میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو نیز به نسبت دو هفته گذشته رشد 30 میلیون تومانی داشته است.

علاوه بر تاثیرپذیری قیمت این دو محصول مونتاژی پارس خودرو از مولفه های بازار، توقف شماره گذاری آنها از ابتدای امسال به نوعی باعث شده تا قیمت ساندرو و ساندرو استپ وی دوپینگ کند و بیش از پیش بینی ها رشد کند.

این دو خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 هستند و بر اساس قانون از ابتدای سال 99 تنها محصولاتی شماره گذاری می شوند که استاندارد یورو 5 را پاس کنند.

به نظر می رسد با تعیین تکلیف شماره گذاری این خودروها از سوی دولت و عرضه باقی مانده دو محصول یاد شده نمودار قیمت آنها در بازار نزولی شود. 

5ef2ab7f-ac5b-49fd-9b4b-9e4dc244848b

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید