اونس، بازار سکه و طلای داخلی را تکان می دهد؟

حبس دلار زیر مقاومت مهم

کدخبر: ۳۵۳۷۴۱
همانطور که پیش‌بینی می‌شد روز گذشته دلار و سکه نوسان چندانی را تجربه نکردند و سطوح مقاومتی مهم پابرجا ماندند. اما پیش‌بینی قیمت دلار در بازار امروز چگونه است؟
حبس دلار زیر مقاومت مهم

به گزارش اقتصادنیوز، در سومین روز هفته، بازار ارز مطابق پیش‌بینی تحلیلگران حرکت کرد و با رشد محدود 80 تومانی به کار خود پایان داد.

ریسک جدید در معامله دلار

علاوه بر تعطیلی بازار درهم و افت تقاضا از این محل، یک ریسک جدید نیز معامله دلار را با احتیاط همراه کرد. روز گذشته پلیس امنیت پایتخت از پلمب ۹ صرافی به دلیل خرید و فروش غیرمجاز ارز و اخلال در نظام اقتصادی خبر داد. «معامله ارز و موکول کردن تحویل آن به روز یا روزهای آینده» و «انجام کارگزاری خدمات ارزی در داخل کشور برای اشخاص خارج از کشور بدون داشتن مجوز انجام عملیات صرافی از بانک مرکزی» جزو مصادیق تخلف صرافی‌ها اعلام شد.

دلار

فعلا دلیلی برای رشد قیمت دلار وجود ندارد

بر این اساس، بخشی از تقاضای موجود در بازار از این کانال حذف شد. قیمت در معاملات فردایی نیز نوسان چندانی را نسبت به روز پیش بازگو نمی‌کند. از اینرو، فعلا دلیلی بر رشد قیمت دلار در بازار امروز وجود ندارد. البته برخی معتقدند که اگر بورس تهران وارد فاز اصلاح شود، می‌توان افزایش انتظارات از دلار را در روزهای آتی ملاحظه کرد. با این حال باید توجه کرد که مقاومت 23 هزار و 500 تومانی در مرداد قابل فتح نبوده است و معامله دلار زیر این سطح، با ریسک بالایی برای خریداران همراه است. 

اونس، بازار سکه و طلا را تکان می دهد؟

سکه و طلا نیز در روز گذشته روندی خنثی ررا ثبت کردند. هیچکدام از دو بال قیمتی سکه، یعنی دلار و طلای جهانی در روز گذشته نوسان چندانی را تجربه نکردند. با این حال روند روزانه طلای آتی، نسبتا دست بالا را به خریداران می‌دهد و به همین دلیل، اونس طلا در روز 3شنبه می‌تواند بازار سکه و طلای داخلی را از روند خنثی خارج کند. 

ادامه کاهش قیمت سکه و طلا در اولین روز هفته +جدول

ابرکانال تاریخی حفظ نشد

اما بازار داغ این روزها، یعنی بازار سهام برخلاف بازارهای موازی، روندی کاهشی را طی کرد. شاخص بورس تهران روز گذشته با افزایش عرضه‌ها در سهام بزرگ، نتوانست ابرکانال جدید 2 میلیون واحدی را حفظ کند و با ثبت 0.9 درصد افت به زیر این کانال هجرت کرد.

برخی تحلیلگران معتقدند که عرضه‌های دولتی و سطح روانی 2 میلیون واحد فعلا بازار را در روند اصلاح حفظ می‌کند. در واقع جو روانی بازار، برخلاف روز یکشنبه منفی شده و فعلا انتظار اصلاح زمانی از عمده تحلیلگران به گوش می‌رسد.

علاوه بر این، خبر مهم کاهش پرتفوی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز می‌تواند عرضه در برخی شرکت‌های بزرگ را نمایندگی کند. البته گروهی هم هستند که معتقدند افت دیروز، یک واکنش طبیعی به کانال 2 میلیون واحدی محسوب می‌شود و بازار در میان مدت همچنان سبزپوش خواهد ماند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید