بازار سکه و طلا بهانه ای برای تکانه قیمتی نیافتند

جهت دلار در بازار امروز

کدخبر: ۳۵۳۵۰۲
در روزی که بورس تهران بر بام 2 میلیونی ایستاد، ارز و سکه روند احتیاطی را پیش گرفتند.
جهت دلار در بازار امروز

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته بورس تهران حد نصاب جدیدی را ثبت کرد و با ثبت رشد 2.54 درصدی توانست سد روانی 2 میلیون واحدی را بشکند. سوال مهم پیشروی بورس تهران، این است که شکست ابرکانال جدید پابرجا می‌ماند یا شاخص توانایی ماندگاری بالای این سطح را ندارد؟

بیشتر بخوانید؛

بیزنس اینسایدر معرفی کرد؛ ۱۰ ثروتمند برتر خاورمیانه +عکس

 

2 میلیون به کف جدید شاخص بورس تبدیل می‌شود؟

به نظر می‌آید که تحلیلگران مالی حداقل معتقدند که در میان مدت این کانال تثبیت خواهد شد و 2 میلیون به کف جدید شاخص بدل می‌شود. البته برای روز جاری و بازه کوتاه‌مدت برخی از تحلیلگران احتیاط معامله‌گران و بازار متعادل را پیش‌بینی می‌کنند، چرا که از نظر آنها شاخص نیاز به استراحت خواهد داشت. جالب است که بدانیم بورس در سال جاری نزدیک به 300 درصد سود را عاید سهامداران کرده است، با اینحال همچنان چشم‌انداز بورس مثبت است. 

بورس

روند کاهشی دلار ادامه دارد

دلار به روند کاهشی خود ادامه داد. البته این کاهش چندان محسوس نیست، مضافا اینکه افت نسبی دلار در حالی رقم خورده که حواله درهم نیز از تقاضا خالی شده و به همین دلیل، از کانال درهم، فعلا خطری دلار را (به دلیل تعطیلات عید قربان) تهدید نمی‌کند.

پس خواب قیمت دلار، زمانی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود که تقاضای حواله درهم به وضعیت عادی بازگردد. معامله‌گران دلار بازار امروز را نیز کم‌نوسان و در محدوده زیر 23 هزار و 500 تومان می‌بینند.

طلا و یک بازار خنثی

خنثی‌ترین بازار در روز گذشته بازار فلز زرد بود. طلای 18 عیار و سکه تقریبا مماس با دلار حرکت کردند و با اندکی کاهش نسبت به قیمت روز شنبه به کار خود پایان دادند. تعطیلی بازار جهانی و روز کم نوسان دلار موجب شد تا سکه و طلا دلیلی برای تکانه قیمتی جدید نیابند.

قیمت انواع سکه و طلا/ امامی یک میلیون و 40 هزار تومان + جدول

پیش‌بینی‌ها از قیمت آتی طلای جهانی در هفته جاری افزایشی است. اونس طلا با نزدیک شدن به مرز 2000 دلار، احتمالا کار سختی برای فتح کانال جدید پیشرو خواهد داشت اما فعلا عوامل بنیادی به نفع فلز زرد عمل می‌کنند. به نظر امروز روند اونس، وضعیت بازار سکه و طلای داخلی را مشخص کند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید