اسدالله عباسی با تکذیب خبر دریافت طرحی سه فوریتی توسط هیئت رئیسه مجلس با هدف تعطیلی کامل کشور به علت شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون هیچ طرحی در این باره اعلام وصول نشده و طبیعتاً این موضوع نیز مورد بررسی قرار نگرفته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح بیشتر طرح سه فوریتی تعطیلی کامل کشور عنوان کرد: بحث تعطیلی کامل کشور به علت شیوع گسترده کرونا و تهیه طرحی سه فوریتی در همین مورد با توجه به احتمالات و پیش‌بینی‌ها پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس بود اما در خود مجلس چنین طرحی مطرح نشده است.

عباسی با بیان اینکه هم‌اینک هیئت رئیسه مجلس با رؤسای کمیسیون‌های مختلف برای مذاکره و رایزنی در برخی امور جلسه دارد تصریح کرد: تعطیلی اماکن، دستگاه‌ها و مواردی نظیر این، شیوع ویروس کرونا و تبعات آن، نحوه اعطای بسته‌های حمایتی برای اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه از جمله دستورات جلسه امروز صحن علنی است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدیریت درست در توزیع منابعی که برای حمایت از قشرهای مختلف آسیب‌دیده از بحران کرونا در نظر گرفته شده را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توجه بیشتر به نیازمندان و نمونه‌های مشابهی از این دست از دیگر مواردی است که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس همکاری و مشارکت تمام مردم در اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا را لازم و ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امیدواریم با مشارکت تمام دستگاه‌ها، نهادها و آحاد جامعه بتوانیم هر چه زودتر به بحران شیوع کرونا در کشورمان خاتمه بدهیم.

رای اعتماد به وزیر جهادکشاورزی 

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس  از برگزاری جلسه صبح امروز این هیئت خبر داد و گفت: پس از جلسه امروز تلکنفرانسی مجلس اعضای هیئت رئیسه جلسه ای را داشتند. 

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بیماری علی لاریجانی رئیس مجلس ریاست جلسه برعهده مسعود پزشکیان بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در این جلسه تصمیماتی برای برگزاری جلسات پارلمان اتخاذ شد، اضافه کرد: یکی از تصمیمات امروز هیئت رئیسه پارلمان برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی آقای خاوازی در روز چهارشنبه هفته جاری بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.