شکاف در جمهوریخواهان

جلسات علنی استیضاح ترامپ از امشب/ جمهوریخواهانی که موافق استیضاح‌اند

12:12 - 1400/01/21
جلسات علنی استیضاح ترامپ امشب در حالی قرار است امشب به وقت تهران (ساعت 10 صبح به وقت محلی) آغاز می‌شود که گروهی موسوم به ”جمهوریخواهان طرفدار حاکمیت قانون“ به تازگی آگهی تبلیغاتی به نام ”تاریخ نظاره گر است“ درست کرده اند که می خواهد همانند جمهوریخواهان موافق با جریان استیضاح ریچارد نیکسون در ماجرای رسوایی واترگیت، با ترامپ نیز در مارجای اوکراین گیت مخالفت کنند.
جلسات علنی استیضاح ترامپ از امشب/ جمهوریخواهانی که موافق استیضاح‌اند

 به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری ها و کانال تلگرامی USA Study (امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مطالعات امریکا) گزارش سایت کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده این کمیته امروز (13 نوامبر) در ساعت 10 صبح به وقت محلی (7:30 به وقت ایران) برای بررسی استیضاح دونالد ترامپ جلسه ای برگزار می کند. این جلسه با حضور ویلیام بی. #تیلور کاردار سفارت آمریکا در #اوکراین و جورج #کنت معاون وزارت خارجه در امور اروپا و یوراسیا برگزار می شود. هفته گذشته نانسی پلوسی گفته بود که مجلس نمایندگان آمریکا از چهارشنبه هفته بعد (سیزدهم نوامبر) جلسات علنی تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را آغاز می‌کند.

هافینگتون پست: در حالی که قرار است جلسات استماع مربوط به استیضاح دونالد ترامپ از این هفته به شکل علنی شروع شود، یک گروه جمهوریخواه ، از نمایندگان جمهوریخواه کنگره خواست همان گونه که برخی از اعضای این حزب در جریان استیضاح ریچارد نیکسون در ماجرای رسوایی واترگیت ، با شخص نیکسون مخالفت کردند، با ترامپ نیز مخالفت کنند.

گروه موسوم به ”جمهوریخواهان طرفدار حاکمیت قانون“ به تازگی آگهی تبلیغاتی درست کرده است به نام ”تاریخ نظاره گر است“ . در این آگهی تبلیغاتی به اظهارات نمایندگان جمهوریخواهانی پرداخته می شود نظیر لارنس هوگان که در جریان نشست های استماع واترگیت به مخالفت با نیکسون پرداختند. در این پیام تبلیغاتی این گونه گفته می شود ” زمانی که نیکسون از اختیارات ریاست جمهوری سوء استفاده کرد، افرادی بودند که از رئیس جمهور دفاع کردند. بقیه افراد از قانون اساسی دفاع کردند“

این آگهی تبلیغاتی قرار است روز چهارشنبه و همزمان با شروع استماع علنی در شهر واشنگتن و در جریان پخش برنامه ”فاکس و اند فرندز“ که گفته می شود برنامه محبوب ترامپ است، پخش شود. کریس ترواکس سخنگوی این گروه گفت: جمهوریخواهانی که علیه نیکسون ایستادگی کردند به سبب شجاعت و جسارت خود همواره در اذهان باقی خواهند ماند. وی افزود: تاریخ نسبت به آنهایی که سر خود را زیر برف کردند و حاضر به پذیرش واقعیت ها نشدند مهربان نبوده است. جمهوریخواهان باید درس های واترگیت را به دقت مطالعه کنند.

در همین حال نیویورک تایمز به نقل از چهار مقام آگاه نوشت : دونالد ترامپ درباره لزوم برکناری مایکل اتکینسون ، بازرس کل جامعه اطلاعاتی بحث کرده است. ترامپ از این که اتکینسون شکایت افشاگر درباره تعاملات ترامپ با اوکراین را به کنگره گزارش داده،  ناراضی است. اتکینسون پس از بررسی شکایت افشاگر آن را معتبر دانسته بود.

ترامپ اولین بار نارضایی خود را از اتکینسون در ماه سپتامبر- یعنی زمانی که شکایت افشاگر علنی شد - مطرح کرد. او در هفته های اخیر در گفت و گو با مشاورانش لزوم برکناری اتکینسون را مجددا مطرح کرده است.

دیدگاه مردم امریکا در مورد منصفانه بودن استیضاح دونالد ترامپ در مقایسه با پرونده های بیل کلینتون و ریچارد نیکسون

جلسات علنی استیضاح ترامپ از امشب/ جمهوریخواهانی که موافق استیضاح‌اند7

دیدگاه مردم امریکا در مورد اینکه آیا استیضاح و برکناری دونالد ترامپ کودتا است یا خیر؟

جلسات علنی استیضاح ترامپ از امشب/ جمهوریخواهانی که موافق استیضاح‌اند20