«برنی سندرز» نامزد پیشرو حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که از منتقدان سرسخت سیاستهای کنونی کاخ سفید به شمار می رود، روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری خطاب به «دونالد ترامپ» نوشت: «حمله به تأسیسات نفتی عربستان حمله به آمریکا نیست».

وی در ادامه افزود: «اگر تو [ترامپ] می خواهی وارد جنگ شوی، باید از طریق کنگره اقدام کنی. ما به تو اجازه نخواهیم داد که مردم آمریکا را درگیر یک جنگ خانمانسوز دیگر در خاورمیانه کنی».

برنی سندرز در پایان این پیام توئیتری به ترامپ اینگونه گوشزد کرد: «وظیفه تو بکارگیری دیپلماسی برای حل و فصل مناقشه است- نه راه اندازی جنگ بیشتر».

پیش از این نیز، برنی سندرز به همراه شماری دیگر از قانونگذاران آمریکا بر این نکته تأکید کردند که ترامپ فاقد هرگونه اختیار قانونی از جانب کنگره برای انجام عملیات تهاجمی علیه ایران است.

وی در یک پیام توئیتری نوشت: «آقای ترامپ، قانون اساسی آمریکا کاملاً روشن است. تنها کنگره- و نه رئیس جمهور- می تواند اعلام جنگ کند. و صرفاً به خاطر آنکه دیکتاتوری بیرحم سعودی به تو گفته است، کنگره مجوز شروع یک جنگ ویرانگر دیگر در خاورمیانه را به تو نخواهد داد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.