حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سرنوشت نامشخص FATF، گفت: همین که مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی FATF را از لحاظ زمانی طول می‌دهد، بخشی از مصلحتی است که در مجمع تصمیم گرفته شده است.

او ادامه داد: آخرین باری که در خصوص تعویق بررسی FATF، صحبت شد اسفند سال گذشته بود که این پیشنهاد از سوی یکسری از اعضای مجمع مطرح شد و نمایندگان مجلس و دولت هم مخالفتی نکردند و این روند ادامه پیدا کرد. در حال حاضر نیز مجلس، دولت و مجمع مصلحتی به این موضوع نگاه می‌کنند و حتی مجلس و دولت درخواستی برای طرح بررسی مجدد FATF و در دستور کار قرار گرفتن آن به صورت رسمی نداشتند.

این نماینده مجلس در خصوص ارتباط تعویق FATF و عدم اجرای برجام از سوی اروپایی‌ها، تاکیدکرد: مجموعه مناسبات سیاست خارجی بخصوص در FATF به هم وصل شده است. بنابراین وضعیت برجام هم روی بررسی FATF اثر گذاشته است. به همین دلیل در مجمع هم عجله برای بررسی FATF وجود ندارد. هر چند که معتقدم از نظر ماهیتی این دو موضوع با یکدیگر متفاوت است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تعویق ادامه‌دار FATF خاطرنشان کرد: سال گذشته گفتند که FATF در سال جدید بررسی می‌شود. در حال حاضر وارد نیمه دوم سال می‌شویم اما مجلس و دولت درخواستی برای بررسی FATF نداشتند. بنابراین من فکر می‌کنم دولت، مجلس و مجمع به یک نظر مصلحتی رسیده‌اند و تعویق بررسی FATF مصلحتی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.