آدام اسمیت، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام نیروی بیشتر به منطقه با هدف ادعایی مهار «تهدید ایران» اعتراض کرد.

آدام اسمیت در بیانیه‌ای تصمیم پنتاگون برای تقویت حضور نظامی در منطقه را «نگران‌کننده» توصیف کرد. در این بیانیه آمده است: «تصمیم امروز وزارت دفاع آمریکا برای افزایش حضور در خاورمیانه نگران‌کننده است.»

وی اضافه کرد: «با آنکه درخواست‌های سنت‌کام را همیشه باید جدی گرفت وضع استقرار نیروهای ما در منطقه، هنگامی که در چارچوب راهبردی گسترده‌تر نیست باید به دقت زیر نظر باشد. اضافه کردن نیروها و تجهیزات بیشتر بدون داشتن راهبردی صریح، اقدامی نابخردانه به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد گامی آشکار و زورمندانه برای تشدید تنش‌ها با ایران است.»

او گفت این اقدام در حالی صورت گرفته که سیاستمداران منتقذ از هر دو حزب آمریکا خواستار کاهش تنش‌ها با ایران شده‌اند. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۳ خرداد/ ۲۴ مه) با بیان این ادعای تأییدنشده که ایران قصد تهدید نظامیان آمریکا در منطقه را دارد اعلام کرد پنتاگون ۱۵۰۰ نظامی به منطقه اعزام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.