«عباسعلی کدخدایی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دومین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران، گفت: مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات هنوز برای شورای نگهبان ارسال نشده است که به محض ارسال بررسی می کنیم. 

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: در مسیر اصلاح قانون انتخابات کارشناسان راهنمایی های لازم را داشته اند. ان شاءالله قانون هم به گونه ای باشد که بتوان انتخابات رقابتی و سالم را رقم بزنیم.

کدخدایی اظهار داشت: نمی دانم به انتخابات آینده مجلس برسد یا نه؛ الان نمی توانم نظری بدهم، اما بررسی های لازم در ۲۰ روز اول انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

وی در خصوص طرح مجلس برای تقویت سپاه برابر آمریکا هم گفت: دو فوریت این مصوبه در شورا بررسی شد و به این جمع بندی رسیدیم که مغایرتی با قانون اساسی و شرع ندارد. بنابراین، طرح را برای گذراندن روال قانونی به مجلس ارسال کردیم.

کدخدایی در ادامه افزود: شبیه‌سازی مراجع داوری یا قضایی سالهاست که در جهان و میان دانشجویان مرسوم است. شماری از دانشجویان که در این حوزه مشغول هستند پیشنهاد کردند در شورای نگهبان این شبیه سازی انجام شود.

وی با اشاره به استقبال از این رقابت ها یادآور شد: با توجه به اینکه در حوزه حقوق اساسی علاقمندان زیادی داریم و اطلاع درست و کافی وجود ندارد، هدف این است این حوزه تقویت شود که این کار صورت گرفته است. 

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در تامین مباحث حقوقی اساسی نیازهایی وجود دارد همین علاقمندی در چند هفته گذشته نشان می‌دهد که علاقه به حقوق اساسی بسیار زیاد است. امیدواریم برنامه‌های وسیع‌تری در حوزه حقوق اساسی و وظایف شورای نگهبان انجام دهیم.

وی عنوان داشت: این دوره شبیه‌سازی مقطعی برای تربیت دانشجویان برای منابع انسانی است که امیدواریم دوستان ما بتوانند در این حوزه موفق شوند. 

کدخدایی اظهارداشت: عموما در این دوره‌ها، دانشجویان و علاقمندان باید شرایط فرضی را بررسی کرده و بر اساس نظر شورا، نظرشان را اعلام و در نهایت از این نظرات دفاع کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.