نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی ۸ ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۸۵ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که در این نشست تا کنون همچنین حق اولاد برای ۱.۳ فرزند ۱۹۷ هزار و ۹۱۷ تومان، حق مسکن ۱۰۰ هزار تومان، بن کارگری ۱۸۸ هزار تومان و پایه سنوات ۷۰ هزار تومان تعیین شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

در دستمزد ۹۷ کارگران، حق مسکن ۴۰ هزار تومان، بن خواربار ۱۱۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند۹۲ هزار و ۹۹۳ تومان و پایه سنوات ماهیانه ۵۱ هزار تومان تعیین شده بود.

بر اساس این گزارش سال گذشته، در آخرین ساعات کاری سال در پایان ماراتنی طولانی حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال ۹۷ تصویب شد و  حداقل حقوق کارگران یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۴۰ تومان) تعیین شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۸۴ هزار تومان افزایش یافته بود.

بر پایه مصوبه شورای عالی کار سال قبل حداقل دستمزد کارگران ۱۹.۸ درصد افزایش یافت؛ رقمی که برای سایر سطوح ۱۲ درصد به علاوه ۲۴ هزار ۱۸۸ ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.