علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمئپو وزیر امور خارجه آمریکا درباره پرتاب ماهواره "پیام" ، اظهار کرد: پرتاب ماهواره "پیام" بخشی از روند فناوری در دنیاست. جمهوری اسلامی ایران هم حق برخورداری از این فناوری با اتکا به توانمندی‌های داخلی و استفاده از امکانات بین‌المللی را دارد تا از این فناوری برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کند.

وی ادامه‌ داد: آمریکا نمی‌تواند در مواجهه با این اقدام استاندارد دوگانه اتخاذ کند، چون کشورهای دیگر از جمله آمریکا خود به فناوری های پیشرفته دست پیدا کرده است و از آن بهره مند است، اما این حق را برای ایران قائل نمی باشند.  آمریکا مسائل و نگاه سیاسی خود را درباره جمهوری اسلامی ایران دارد و برای این که اقداماتش را به جلو ببرد، دست به این صحبت‌ها و در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه می زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که «فناوری موشکی و دفاعی مربوط به کشورمان است و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد»، در این باره گفت‌: ما اجازه دخالت به هیچ کشوری درباره صنعت دفاعی و موشکی‌مان نمی‌دهیم کما این که اینها بهانه جویی‌های سیاسی از سوی برخی کشورها برای توسل به یکسری مسائل است.

بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر "سیمرغ" و عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره "پیام" در جایگاه خود، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است. همچنین نتانیاهو هم در ادعایی عنوان کرد که هدف ایران از این کار پوششی برای توسعه موشک‌های بالستیک است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.