هیل گزارش داد، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مقاله‌ای در روزنامه‌ یو اس ای تودی اظهار داشت: حتی با وجود این که ما با بحران در مرز جنوبی کشورمان روبرو هستیم و در کنار آن ۸۰۰ هزار کارمند فدرال دولت بدون حقوق به سر می‌برند دموکرات‌های کنگره همچنان نمی‌خواهند به صورت جدی حتی درباره‌ بخشی از بودجه دیوار بحث کنند. رئیس جمهور ترامپ و دولت ما به سبب مانع تراشی دموکرات‌ها منصرف نخواهند شد. مردم آمریکا می‌خواهند شاهد عمل باشند و ما می‌خواهیم کار عملی انجام دهیم.

 

مایک پنس در عین حال از دموکرات‌ها خواست برای پایان دادن به تعطیلی دولت آمریکا که روز سه شنبه وارد بیست و پنجمین روز خود شد به پای میز مذاکره برگردند، هر چند که اشاره‌ای به وجود هیچ گونه سازش در موضع کاخ سفید در مورد مهاجرت نکرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در این مقاله نوشت: زمان آن رسیده که دموکرات‌های کنگره وظیفه خود را انجام داده و با حسن نیت مذاکره کنند و به توافقی دست یابند که به بحران انسانی و امنیتی در مرز کشور ما پایان دهد و باعث گشایش دوباره‌ دولت شود. مردم آمریکا حداقل این لیاقت را دارند.

 

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد که گزینه‌ اعلام وضعیت اضطراری ملی برای دستور دادن به ارتش به منظور ساخت دیوار در مرز با مکزیک و در ادامه اجازه دادن به بازگشایی دولت را بررسی کرده است.

دموکرات‌ها با این حال همچنان با کاخ سفید بر سر درخواست بودجه بیش از ۵ میلیارد دلاری ترامپ برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک در بن بست قرار دادند.

 

مایک پنس در عین حال استدلال کرد که دموکرات‌ها بحران فزاینده در مرز جنوب کشور را نادیده می‌گیرند. او در این مطلب نوشت: گذرگاه‌های مرزی غیر قانونی باعث ورود مواد مخدر و مجرمان به داخل کشور ما شده و مهاجران نیز در مسیرشان به سمت آمریکا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

 

او تاکید کرد: تنها فردی که عمدا خودش را به کوری می‌زند و یا با دلایل سیاسی کور می‌شود، ممکن است ابعاد و گستره‌ این بحران را نبیند.

 

این در حالی است که تعداد هر چه بیشتری از نظر سنجی‌ها حاکی از آن هستند که اکثر آمریکایی‌ها ترامپ و جمهوری خواهان را مقصر تعطیل شدن دولت می‌دانند. هم سنا و هم مجلس نمایندگان آمریکا لوایح بودجه برای بازشدن دوباره دولت را تصویب کردند اما ترامپ گفته تا زمانی که شامل بودجه درخواستی ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار نباشند آنها را امضاء نخواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.