محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیامی توئیتری در واکنش به بیانیه ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد.

ظریف نوشت: ترامپ به شکلی عجیب و غریب بند اول بیانیه شرم آور خود درباره جنایات سعودی ها را به متهم کردن ایران به هرگونه شرارتی که به فکرش می رسد، اختصاص می دهد.

وی افزود: چه بسا مسئول آتش سوزی (جنگل) کالیفرنیا هم ما باشیم، چون کمک نکردیم جنگل ها را شخم بزنند، آنگونه که ایرلندی ها شخم می زنند؟

رئیس جمهوری آمریکا امروز در بیانیه ای پیرامون قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به جای پرداختن به جنایات سعودی ها با رد دخالت شاه و ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه نگار، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

همچنین اشاره ظریف به آتش سوزی در شمال ایالت کالیفرنیا در آمریکا مربوط به ناتوانی دولت این کشور در کنترل این آتش سوزی است که بیش از ۶۰ کشته برجا گذاشت و فاجعه بارترین آتش سوزی در تاریخ این کشور خوانده شد.

دولت ترامپ به جای پرداختن به علل اصلی آتش سوزی که بسیاری از کارشناسان معتقدند به دلیل تغییرات آب و هوایی روی داده، طرفداران محیط زیست را مقصر عنوان کرد و گفت آن ها مقابل طرح دولتش برای بریدن درختان جنگل ها ایستادند.

دولت ترامپ قصد داشت برای جلوگیری از آتش سوزی های گسترده در جنگل های کالیفرنیا که در سال های اخیر روی داده، جنگل ها را تُنُک سازی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.