مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران امروز در نشست دوجانبه فعالین اقتصادی ایران و سوریه در محل اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: سوریه در طول ۸ سال گذشته با توجه به درگیریهایی که برای جنگ‌ با تروریست‌ها داشته است، اما امروزه مشکلات امنیتی آن برطرف شده است و امیدواریم که همانطور که در زمان جنگ ما در کنار مردم سوریه بودیم امروز نیز بتوانیم در بازسازی این کشور نقش مؤثری داشته باشیم.

وی افزود: دو کشور در زمینه‌های مختلفی می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، زیرا سوریه در زمان جنگ آسیب‌های زیادی به بخش‌های مختلف اقتصادی و زیرساختهای آن وارد شده است که ما می‌توانیم برای بازسازی آنها خدمات مختلفی در زمینه صادرات فنی و مهندسی ارائه دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:‌ایران می‌تواند بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی مورد نیاز سوریه را صادر کند، همچنین در خصوص کالاهای دارای تکنولوژی دارای آمادگی برای صادرات و همکاری هست.

خوانساری در پایان صحبت‌های خود گفت: با توجه به اینکه سوریه دارای تعرفه صفر درصدی برای صادرات کالا به کشورهای عربی است، می‌توانیم از ظرفیت این کشور برای صادرات به کشورهای دیگر استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.