در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

مهاجمان حمله کننده به رژه نیروهای مسلح گریختند

تسنیم هم گزارش داد اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند.

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

شبکه خبر هم گزارش داد حمله در اولین دقایق شروعِ رژه انجام شده است

حمله توسط افرادی در بیرون از محیط رژه و از پارکی که مشرف به محل سان دیدن از مراسم بوده انجام شده است.

فیلم و تصاویر حمله تروریستی به رژه های نیروهای مسلح

 فیلم های منتشر شده از این حمله تروریستی و تصاویر آن را (اینجا) ، (اینجا) و (اینجا) مشاهده کنید. فیلم جزئیات این حمله تروریستی نیز (اینجا) قابل مشاهده است. تصاویری دیگر از حمله تروریستی (اینجا)

اولین آمار از تعداد زخمی شدگان حمله تروریستی

ایرنا هم گزارش داد در زمان حاضر صدای تیراندازی به گوش می رسد و گفته می شود چند نفر از جمله یک کودک و یک زن نیز زخمی شده اند.

به گفته مسئولان تعداد مجروحان تا این لحظه 20 نفر اعلام شده است.

مصدومان به بیمارستان آپادانا منتقل شده اند.

شنیده ها حاکی از آن است که 4 یا 5 نفر از عوامل این حادثه تروریستی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شدند.

۸ تن از نیروهای سپاه به شهادت رسیده‌اند

اولین آمار از شمار شهدا و مجروحان حمله تروریستی به رژه اهواز منتشر شد.

در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن مسئول ایثارگران سپاه استان خوزستان حکایت دارد.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده که در جریان این حمله، جمعا بین ۸ تا ۱۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که تا این لحظه، تمام شهدا از نیروهای سپاه پاسداران بوده‌اند.

اخبار اولیه همچنین از مجروحیت حدود ۷ نفر در جریان این حمله تروریستی حکایت دارد.

اخبار اولیه همچنین از کشته شدن ۲ نفر از تروریست‌ها در جریان درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد و ۲ نفر دیگر از تروریست‌ها نیز همچنان تحت تعقیب هستند.

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح از زبان سخنگوی سپاه /عناصر مسلح وابسته به جریان الاهوازیه هستند

در پی این حمله تروریستی سخنگوی سپاه پاسداران به خبرنگار ایسنا گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه.

سردار شریف  گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا، این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

 گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

این  تیراندازی حدود چند دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌رفتند، شنیده می‌شد.

طبق گزارش ایسنا، آیت‌الله جزایری، نماینده ولی ففیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسوولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

ساعتی پس از حمله تروریستی  در محل رژه نیروهای مسلح  به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز،  آرامش نسبی برقرار شد اما آمبولانس‌ها و ماشین‌های انتظامی در حال تردد به منطقه لشکر 92 زرهی اهواز که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، هستند.

استاندار خوزستان: عوامل حمله تروریستی اهواز لباس مبدل سپاه پوشیده بودند/تعدادی زن و کودک کشته و زخمی شدند/تیم تروریستی منهدم شد

همچنین استاندار خوزستان روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا جزییاتی از حادثه تروریستی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در اهواز را تشریح کرد .

غلامرضا شریعتی لحظاتی پیش به ایرنا گفت: صبح امروز در حین اجرای رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز افرادی با لباس مبدل سپاه و بسیج از پشت جایگاه مسوولان به سمت مسوولان و مردم حاضر در محل تیراندازی کردند که متاسفانه دراین اقدام خرابکارانه و ضد امنیتی تعدادی از مردم بی گناه از جمله تعدادی زن و کودک بیگناه کشته یا زخمی شدند. 

وی گفت : تا کنون شهادت سه نفر قطعی و مشخص شده و بیش از ۲۰ نفر نیز زخمی شده اند که به بیمارستانهای اهواز منتقل شده اند.

وی گفت: به رغم شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان ، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی ، هیچیک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. 

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است . 

استاندار خوزستان گفت: این اقدامات خرابکارانه کور ذره ای در عزم و اراده و روحیه مقاومت مردم تاثیری نخواهد داشت بلکه همه آحاد مردم و مسوولین را در مقابله با توطئه های دشمنان متحد و مصمم تر خواهد کرد. 

تیم تروریستی منهدم شد

استاندار خوزستان همچنین از منهدم شدن تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند . 

شریعتی گفت: طبق گزارشهای اولیه عوامل این حادثه چهار نفر بودندکه دو نفر ازآنان کشته شده و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا وارتش در اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان را آغاز کرده اند . 

عوامل تروریستی حمله کننده به رژه اهواز متلاشی شدند

بنا به گزارش مهر فرمانده سپاه خوزستان از متلاشی شدن عوامل تروریستی حمله کننده به رژه نیروهای مسلح اهواز خبر داد.

سردار حسن شاهوار پور در گفت و گو با مهر گفت: عوامل تروریستی که صبح امروز شنبه به رژه نیروهای مسلح اهواز حمله کردند، متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جایگاه سالم هستند، تصریح کرد: تروریست ها تحت تعقیب قرار گرفته و این گروه تروریستی متلاشی شد.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر اینکه اقدامات این گروه های تروریستی در اهواز مسبوق به سابقه است، افزود: عوامل تروریستی در حمله صبح امروز موفق به ورود به جایگاه نشدند.

سردار شاهوار پور با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی حاضر در محل اجازه ورود عوامل تروریستی به جایگاه را ندادند، افزود: اوضاع تحت کنترل و آرام است.

وزیر بهداشت 3 نماینده به اهواز فرستاد

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت بلافاصله پس از حادثه تروریستی در مراسم رژه امروز در اهواز که منجر به شهادت ۳ نفر و مجروح شدن بیش از ۲۰ نفر شد، ایرج حریرچی،معاون و سخنگوی وزارت بهداشت، پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور و علی اکبر پورفتح الله، رئیس سازمان انتقال خون را برای پیگیری سریع وضعیت مجروحان این حادثه به اهواز فرستاد.
نمایندگان وزیر بهداشت هم اکنون به اهواز اعزام شده اند و تا ساعتی دیگر به این شهر می رسند.

بازتاب رسانه های خارجی از حادثه تروریستی در اهواز

 حادثه تروریستی تیراندازی امروز(شنبه)در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز در رسانه های بین المللی بازتاب داشت.

به گزارش ایرنا، بخش انگلیسی تارنمای شبکه قطری الجزیره به نقل ازتلویزیون ایران نوشت: مردان مسلح به رژه نظامی در شهر اهواز ایران حمله کردند. الجزیره همچنین به نقل از مصاحبه تلویزیون با خبرنگاران در اهواز خبر داد که پس از آنکه افراد مسلح از پشت جایگاه به رژه تیراندازی کردند، چندین نفر کشته و مجروح شدند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز در خبری فوری از این حادثه، افراد تیرانداز را ناشناس خواند و خبرگزاری فرانسه در توییتی تعداد مجروحان را به نقل از ایرنا ۲۰ نفر اعلام کرد.

بخش انگلیسی تارنمای بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی بی سی) نیز خبر داد که افراد مسلح از پارکی در حوالی محل رژه تیراندازی کرده و یونیفورم نظامی بر تن داشتند. به نوشته بی بی سی، تصاویر پس از این واقعه نشان می دهد که سربازان مجروح به محلی امن منتقل می شوند.

تارنمای بخش انگلیسی تلویزیون روسی راشا تودی نیز این تیراندازی را همزمان با گرامیداشت سالروز آغاز جنگ ایران وعراق عنوان کرد. این رسانه به نقل از منابع ایرانی نوشت که تیزاندازی دقایقی پس از آغاز رژه لشکر ۹۲ زرهی ارتش ایران رخ داد و حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. 

لیست اولیه شهدا حادثه تروریستی اهواز منتشر شد

پیکر شهدا و مجروحین حملات تروریستی صبح امروز به بیمارستان شهید سرلشکر منفرد نیاکی اهواز منتقل شدند.

بر اساس شواهد عینی ۷ شهید به بیمارستان منتقل شده است. اسامی شهداء: 

۱-علی لویمی 

۲-اسماعیل شفیعی نژاد

۳-میلاد جهانگیر نژاد

۴-رضا شفیعی

۵- سعید کریمی

۶-امیر فرخی 

۷- یونس پور حلو

 

افزایش تعداد کشته‌ها در حمله تروریستی به اهواز

بنا به گزارش ایسنا معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به ۱۱ نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.

حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  ۳۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

وی پیش از این خبر داده بود: تروریست ها ۴ نفر بوده اند که با اقدام به موقع نیروهای مسلح ۲ نفر کشته و ۲ نفر دستگیر شده‌اند.

گروه الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را به عهده گرفت

گروه تجزیه طلب الاحواز وابسته به رژیم آل سعود روز شنبه با ارسال پیامی در فضای مجازی مسئولیت اقدام خرابکارانه در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز را به عهده گرفت.

معاون عملیات نیروی انتظامی استان خوزستان با تایید این مطلب گفت: این گروهک کور سالهای قبل نیز اقدامات خرابکارانه ای در استان خوزستان انجام داده است.

سرهنگ نقیب فاطمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شهادت یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی استان خوزستان در جریان این اقدام تروریستی را تایید کرد و گفت: سرباز یاد شده در مقابل جایگاه قرار داشت که پس از اصابت گلوله به وی مجروح و سپس به شهادت رسید.

گروه تجزیه طلب الاحواز که از سوی معاندان خارج از کشور از جمله عربستان سعودی حمایت می شود در سال 84 نیز دست به عملیات تروریستی و بمب گذاری در چند نقطه اهواز کرده که در جریان این اقدامات تعدادی از شهروندان خوزستانی به شهادت رسیدند.

در حادثه خرابکارانه روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز 9 نفر شهید و بیش از 20 نفر مجروح شدند و احتمال افزایش شهدا نیز محتمل می باشد.

تیم تروریستی حمله امروز در اهواز کاملا منهدم شد

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اعلام کرد: تیم تروریستی امروز اهواز ۴ نفر بودند که جنازه ۳ نفر در اختیار نیروهای امنیتی است و نفر چهارم نیز دستگیر شد.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، درباره آخرین جزئیات اقدام تروریستی صبح امروز که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) افزود: آمریکا، اسرائیل و ​آل سعود همیشه برای دشمنی با ما در میدان هستند و این گونه اتفاقات بسیار طبیعی است.

وی گفت: یک تیم چهار نفره تروریستی امروز از مخفیگاهشان در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیروهای رژه رونده بود به سمت مردم و رژه روندگان تیراندازی کردند که تعدادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.

سردار شکارچی گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟

وی افزود: این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیروهای رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ضد و نقیض است، گفت: کل مجروحان و شهدا زیر ۱۰ نفر اعلام شده است که در میان ان‌ها علاوه بر نیروهای رژه رونده، مردم هم هستند.

وی افزود: هر خبری غیر از این خبر تکذیب می‌شود و اخبار تکمیلی را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.