رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از انتشار بیانیه مشترک سران کره جنوبی و شمالی، در توئیتر خود مفاد این بیانیه را «بسیار مهیج و هیجان انگیز» خوانده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «کیم جونگ اون با بازرسی‌های بین‌المللی اتمی که موضوعی از مذاکرات نهایی است و برچیدن دائمی یک سایت اتمی و محل پرتاب موشک با حضور کارشناسان بین‌المللی موافقت کرده است».

ترامپ ادامه داد: «در حین این مدت (از حالا تا مذاکرات نهایی و حصول به توافق نهایی) هیچ موشک یا آزمایش اتمی شلیک و انجام نخواهد شد. (اجساد) قهرمانان ما (سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ دهه ۱۹۴۰ دو کره)همچنان در حال بازگشت به آمریکا هستند. همچنین کره شمالی و جنوبی برای میزبانی مشترک المپیک ۲۰۳۲ تلاش خواهند کرد. خیلی مهیج و هیجان انگیز است».

استقبال رئیس‌جمهور آمریکا از بیانیه مشترک سران دو کره د حالی انجام شده که سئول و پیونگ یانگ در این بیانیه اشاره‌ واضحی به مواضع آمریکا در قبال کره شمالی داشته‌اند.

در بیانیه مشترک کره شمالی و جنوبی، آنها از آمریکا خواستند «مطابق با روح» بیانیه مشترک ۲۲ خرداد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور اقدامات مقتضی را انجام دهد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.