رستوران سابلیموشن گران‌ترین رستوران دنیا در جزیره ایبزای اسپانیا در دریای مدیترانه است که هزینه یک وعده غذا در آن ۲۰۵۰ دلار آب می‌خورد که تقریبا معادل با ۲۰ میلیون تومان است.

یک محیط بسته با دیوارهایی که روی آن تصاویر بسیار خاص و جذابی پروجکت شده؛ محیط این رستوران را شکل می‌دهد و یک میز بسیار بزرگ و ۱۲ صندلی تنها مکان برای پذیرایی از مشتریان است.

این رستوران به‌رغم هزینه بالایی که دارد توانسته نظر علاقمندان زیادی را به‌سوی خود جلب کند و در حال حاضر فهرست انتظار طولانی از مشتریان در انتظار تجربه کردن یک وعده غذا در آن هستند.

یکی از دلایل شهرت این رستوران به پاکو رونسرو آشپز آن مربوط می‌شود که سرآشپزی بسیار شاخص در دنیاست و دارای دو ستاره میشلین، سه خورشید رپسول و برنده جایزه ملی سرآشپزان سال ۲۰۰۶ است.

البته سابلیموشن تنها صرف یک غذای ساده را ارائه نمی‌دهد، بلکه خود را محیطی برای ماجراجویی در حس چشائی می‌نامد.

همین که پا به داخل بگذارید ماجراجویی تان آغاز می‌شود. سوار آسانسور می‌شوید و به پایین می‌روید، در اطراف خود می‌بینید که زمین به سرعت از کنارتان رد می‌شود و شما به اعماق می‌روید. این سفر بسیار واقعی بوده و خیلی سخت می‌توان باور کرد که این توهمی ساخته شده از تصاویر ویدئویی است که شما دیده‌اید.

این رستوران از فناوری‌های دیجیتال و توهمات بصری نهایت استفاده را برده و مرتبا در هنگام سرو غذا مهمانان خود را شگفت‌زده می‌کند.

به‌همین دلیل باید بگوییم که هزینه بالای سابلیموشن به خاطر ارزش غذایی بالای خوراکی‌های این رستوران نیست، بلکه محیط و نحوه سرو غذا و البته دستپخت پاکو رونسرو باعث چنین منوی گرانی شده و حال تبدیل به پاتوقی برای میلیونرهای ولخرج شده است.

تمام این ویژگی‌ها سابلیموشن را چنان در دنیا مطرح کرده که بسیاری از گردشگران فقط برای صرف یک وعده غذایی در آن عزم سفر به جزیره ایبیزای اسپانیا می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.