وزار ت امور خارجه جمهوری آذربایجان، روز چهارشنبه دلیل این اقدام را سفر غیر قانونی وایلر به منطقه قره باغ کوهستانی و تحت کنترل نیروهای ارمنی، بدون کسب مجوز از دولت باکو ، عنوان کرد . 

حکمت حاجی اف سخنگوی وزار ت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به گزارش روزنامه &#۳۹; بیلد &#۳۹; چاپ آلمان در باره خودداری دولت باکو از صدور ویزا برای این نماینده پارلمان ، گفت : احترام به قوانین و تمامیت ارضی هر کشور الزامی است . 

به گفته وی ، وایلر نماینده پارلمان آلمان مدتی پیش بدون مجوز دولت جمهوری آذربایجان به منطقه قره باغ این کشور تحت کنترل نیروهای ارمنی سفر کرده و به همین دلیل در فهرست عناصر نامطلوب قرار گرفته است . 

روزنامه بیلد المان در آستانه سفر آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور به جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان گزارشی منتشر و در آن به خودداری با در مورد صدور ویزا برای نماینده پارلمان این کشور اشاره کرده است . 

آلبرت وایلر که عضو گروه پارلمانی همکاری با کشورهای قفقاز جنوبی است ، در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ میلادی بدون کسب مجوز از دولت باکو به منطقه قره باغ کوهستانی سفر کرده است . 

وی از اعضای هیات همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قرار داشت که قرار است بزودی به کشورهای قفقاز جنوبی از جمله جمهوری آذربایجان سفر کنند ولی سفارت این کشور در برلین از صدور ویزای برای این نماینده پارلمان آلمان خودداری کرده است . 

جمهوری آذربایجان هر گونه سفر اتباع خارجی به منطقه قره باغ تحت کنترل نیروهای ارمنی بدون کسب مجوز از دولت باکو را غیر قانونی و این افراد را در فهرست عناصر نامطلوب قرار می دهد .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.