"یدیعوت آحارنوت" گزارش داد، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای را با معاونان و فرماندهان ارتش اسرائیل به منظور بررسی جدیدترین تحولات غزه، امکان بازگشایی گذرگاه "کرم ابوسالم" و از سرگیری عملیات توسعه مساحت مجاز برای ماهیگیری در آبهای غزه برگزار می‌کند.

اسرائیل روز ۱۶ ژوئیه تصمیم گرفت گذرگاه "کرم ابوسالم" را که تنها مسیر ورود کالاها به غزه است به خاطر متوقف کردن "راهپیمایی‌های بازگشت" که منجر به سوختن هزاران دونم از اراضی کشاورزی شده، ببندد.

با بسته شدن این گذرگاه بحران معیشتی و بهداشتی در نوار غزه شدیدتر شده است.

فعالان فلسطینی از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت با فرستادن بالون‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های اسرائیلی‌نشین باعث آتش گرفتن هزاران دونم ار اراضی کشاورزی شدند.

از زمان آغاز این تظاهرات، نیروهای ارتش اسرائیل بیش از ۱۵۰ فلسطینی را به شهادت رساندند و بیش از ۱۸ هزار فلسطینی را در اثنای مشارکتشان در راهپیمایی‌های بازگشت در نزدیکی دیوار مرزی نوار غزه با اراضی اشغالی زخمی کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها که از ۳۰ مارس آغاز شده، خواستار بازگشت پناهجویان فلسطینی به شهرها و روستاهایشان شدند که از سال ۱۹۴۸ میلادی مهاجرت کرده بودند و نیز خواستار لغو محاصره شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.