تلویزیون دولتی سوریه با اعلام این خبر، تصاویری از ستون‌های دود در یک منطقه نامشخص را پخش کرد و با چند افسر ارشد سابق ارتش صحبت کرد که این حملات را واکنشی به پیشرفت سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان خواندند.

در این گزارش به جزئیات بیشتری اشاره نشد اما خبرگزاری رویترز از قول یک مقام امنیتی خبر داده که یک مرکز تحقیقات نظامی هدف حمله قرار گرفته است. برخی منابع دیگر هدف حمله را انبار موشکی ارتش سوریه دانسته‌اند.

خبرگزاری سانای سوریه گزارش داد، در این حمله پنج موشک به مرکز تحقیقات وابسته به نظام سوریه در منطقه الزاوی در نزدیکی شهر مصیاف اصابت کرد. 

خبرگزاری سانا گزارش داد: در چارچوب تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پوشش شکست‌های متوالی گروه‌های تروریستی وابسته به آن، این رژیم با یک حمله موشکی یکی از مواضع ارتش در منطقه مصیاف در ریف حماه هدف قرار داد.

یک منبع نظامی سوریه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: یکی از مواضع نظامی ما در مصیاف واقع در حومه حماه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.

او هدف این حمله را سرپوش گذاشتن بر فروپاشی گروه‌های تروریستی در دو حومه درعا و القنیطره با توجه به پیشروی یگان‌های ارتش سوریه خواند و گفت، این حمله فقط خسارات مادی داشته است.

رژیم صهیونیستی هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است اما رسانه‌های اسرائیلی این خبر را منتشر کرده و محل حمله را در پنجاه کیلومتری مصیاف در جنوب شرقی حما دانسته‌اند.

به گزارش شبکه میادین در لبنان این حمله هوایی از حریم هوایی لبنان انجام شده و پنج موشک به سوی یکی از پایگاه‌های ارتش سوریه در نزدیکی مصیاف شلیک شده است.

منطقه مصیاف شامل مرکز تحقیقات علمی نیز بوده که در سپتامبر ۲۰۱۷ هدف حمله اسرائیل قرار گرفت.

آمریکا مدعی است از این مرکز برای تولید گاز سارین استفاده می‌شود اما نظام سوریه هر گونه در اختیار داشتن سلاح‌ شیمیایی را رد می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.