روسیا الیوم گزارش داد، الکساندر کینشاک، سفیر روسیه در سوریه در گفت‌وگو با شبکه "روسیا ۲۴" اعلام کرد، تا به این لحظه کشورهای غربی متاسفانه ارائه هر گونه کمک به سوریه را به گذار سیاسی ربط داده‌اند و مقصودشان از آن تغییر نظام در دمشق است، اما به تصور من تغییر چیزی در دمشق در آینده نزدیک امری غیرواقعی است.

وی ادامه داد، نیروهای دولتی سوریه در جنگ پیروز می‌شوند و به این دلیل کشورهای غربی باید رویکردشان را تغییر دهند در این زمینه نشانه‌های امیدوارکننده‌ای مشاهده شده است، از این رو چه بسا می‌توان به آینده خوشبین بود و انتظار دستیابی به یک درک مشترک را داشت.

کینشاک تاکید کرد، بازسازی سوریه نیازمند کمک‌های خارجی است و روسیه و آمریکا در صورت دستیابی به توافقی باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم ماموریت نابودی تروریست‌ها در جنوب غرب سوریه ظرف چند روز یا هفته‌های آتی محقق شود. نیروهای سوری می‌توانند این ماموریت را به خوبی به پایان برسانند.

کینشاک گفت: عملیات در جنوب غرب سوریه تابستان جاری کلید خورد و روند سریعی داشت و می‌توان گفت به پایانش نزدیک شده است و امیدوارم ماموریت نابودی تروریست‌ها در عرض چند هفته یا چه بسا چند روز پایان یابد.

وی تصریح کرد: اگر به روزهای گذشته نگاهی بیندازیم می‌بینیم عملیات روند سریع و کارسازی داشت چه در دمشق چه در حمص و چه اکنون در جنوب سوریه. دمشق در درجه اول با مذاکره با اهالی این مناطق این موفقیت‌ها را رقم زد. به نظر من روند آستانه شایستگی خود را به اثبات رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.