در آستانه دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در فنلاند، روزنامه انگلیسی «گاردین» در سرمقاله خود تاکید کرد این دیدار تنها برای پوتین نتیجه خوب خواهد داشت.

گاردین در سرمقاله خود تاکید کرد «تاریخ دو رئیس جمهور و شخصیت‌هایشان به ما می‌گوید که این ملاقات احتمالا برای آمریکا بد و برای متحدانش بدتر است».

در ادامه سرمقاله آمده است می‌توان مطمئن بود که این دیدار برای پوتین خوب است. ترامپ در سفر اروپا ناتو را ویران کرد، روحیه کشورهای غربی را تضعیف و نخست وزیر متحد خود یعنی انگلیس را تحقیر کرده است.

این سرمقاله افزود، نخست وزیر انگلیس در حالی تحقیر شده که اخیرا درگیری میان لندن و مسکو بر سر مسئله مسمومیت چند نفر با گاز اعصاب در خاک انگلیس وجود داشت و لندن انگشت اتهام را به سوی روسیه نشانه برده بود. 

گاردین افزود، شأن پوتین به دلیل دیدار با ترامپ افزایش می‌یابد در حالی که ترامپ، اتحادیه اروپا را یک دشمن خطاب کرده، ولی این روسیه است که در برخی موارد خاص دشمن آمریکا است و رئیس جمهور روسیه به گفته ترامپ دشمن وی نیست.

سرمقاله گاردین ادعا کرد، روسیه منافع مشروع و نگرانی‌های مشروع در رابطه با سیاست غرب دارد، اما سابقه پیگیری منافع خود از طرق نامشروع را هم دارد. گاردین برای مثال به ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا اشاره کرد و نوشت، ترامپ بارها گزارش تحقیقات در این رابطه را رد کرده است.

گاردین افزود، پوتین تجربه، آمادگی و نظم و انضباطی بی‌پروا را به همراه اهداف واقعی، در دیدار با ترامپ با خود به همراه می‌آورد. این روزنامه پوتین را قماربازی حرفه‌ای توصیف کرده و نوشته ترامپ در مقابل فردی است که توان بازی‌های دشوار را ندارد.

سرمقاله گاردین در ادامه نوشت، از سوی دیگر، ترامپ و پوتین نگرش خصمانه مشترکی درباره ناتو و اتحادیه اروپا دارند که این مسئله‌ای هشداردهنده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.