شماره روزنامه ۵۹۹۴
|

آرشیو اخبار : فولاد

  • وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به مقاله «دنیای‌اقتصاد» که ابتدای این ماه با عنوان «آژیر منابع در بخش مسکن»، درباره ماموریت‌‌‌های صندوق ملی مسکن و باید و نبایدها در این مسیر ‌‌‌ منتشر کرد، گزارشی مبسوط ارائه کرده که در زیر می‌‌‌آید:
  • مهرداد اکبریان/ رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران
    دولت در برنامه هفتم توسعه، معدن‌‌‌کارها را موظف کرده است تا به توسعه‌‌ رشد 13درصدی دست پیدا کنند. وقتی از افزایش تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی صحبت می‌شود، باید تمهیدات لازم را تهیه کنیم. حوزه معدن نیازمند زیرساخت‌‌‌های کافی است و تا زمانی که نیازهای اولیه گسترش نیابد، صحبت از توسعه‌‌ معدن و صنایع معدنی بیهوده است.
  • امروز فملی، شبندر و فایرا نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
    |
  • مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان با بیان اینکه گروه شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید 5.19 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، گفت: سال گذشته موفق به صادرات 3.4 میلیون تن از انواع محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی شده‌‌‌ایم که در این بین با صادرات 3.2 میلیون تن محصولات پتروشیمی سهم ۱۱ درصدی از صادرات محصولات پتروشیمی کل کشور در سال ۱۴۰۲ در شرایط تحریم و با تمام ناملایمات سهم شستان بوده است.
  • شرکت جهان‌‌‌فولاد سیرجان موفق به ثبت ۷ رکورد کمی و ۶ رکورد کیفی تولید طی فروردین‌‌‌ماه ۱۴۰۳ شد.
  • رئیس کمیسیون معادن و فلزات اتاق تبریز گفت: بخش خصوصی باید به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن تشویق شود.امید ظفر با اعلام این خبر افزود: بیش از ۶۰‌درصد چرخش اقتصادی استان، متعلق به حوزه صنعت و معدن بوده و بر این اساس حل مشکلات این صنعت ضروری است. وی بر لزوم رفع مشکلات از طریق تعامل و تفکر تاکید و خاطرنشان کرد: اگر تعامل نباشد، هیچ اتفاق مثبتی بین بخش خصوصی و دولت روی نمی‌‌‌دهد.
  • باران مدرس- یک سال قبل و در فروردین ۱۴۰۲ طی گزارشی با عنوان چالش زیرساخت صادراتی» به کمبود پتانسیل‌های فیزیکی اصفهان که علاوه بر مشکلات نرم‌افزاری و حمایتی به دست‌اندازهای صادراتی اصفهان تبدیل‌شده، پرداخته و تاکید کردیم که بهبود زیرساخت‌ها و کاهش هزینه‌های تجاری از مهم‌ترین عوامل موثر بر متنوع سازی صادرات است. امید نبود که همه مشکلات یک‌شبه برطرف شود اما باگذشت یک سال باید حداقل بخش‌هایی از آن‌ها مرتفع می‌شد ولی نه‌تنها این اتفاق حاصل نشد که چالش‌ها با رشد قیمت ارز و... بیشتر شد تا در بهترین حالت ممکن، نرخ تجارت خارجی اصفهان در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ تغییری نکند و این در حالی است که در شرایط تحریمی، تنها مسیر ورود ارز به کشور، صادرات بوده و ایران به رشد ورود ارز حاصل از تجارت خارجی نیاز مبرم دارد. حالا در…
  • خسرو شمس سرپرست بخش فولادسازی ذوب آهن اصفهان در خصوص شرایط تولید این بخش در ابتدای سال جاری گفت : با توجه به مشکلاتی که در پایان سال گذشته برای بخش کوره بلند بوجود آمده بود به اجبار تولید فولادسازی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش چشم گیری ایجاد شد.
  • دست‌یابی به کیفیت موردنظر در محصولات فولاد مبارکه مستلزم تولید کیفی در هریک از مراحل تولید است. بهبود عملکرد کنترل کیفیت در هریک از مراحل تولید شامل آهن‌سازی فولادسازی و ریخته‌گری، نورد گرم و نورد سرد منجر به تولید محصول مطابق با نیازهای مشتریان خواهد شد. این در حالی است که روند کیفی تولید محصولات در نواحی مختلف در سال ۱۴۰۲ با رشد بیش از 3.6درصدی همراه بوده است.
  • در تقویم رویدادهای فولاد مبارکه از اول اردیبهشت به‌عنوان سالروز آغاز بومی‌سازی در فولاد مبارکه یاد شده است؛ راهبردی که با تشکیل یک کمیته در سال 1381 در این شرکت آغاز گردید و امروز به نهضت بومی‌سازی و الگویی موفق برای سایر سازمان‌های کشور مبدل شده است.