آرشیو اخبار : بازار دیجیتال
-
فیلیپینیها رکورددار استفاده از شبکههای اجتماعی
نتایج یک گزارش جهانی نشان میدهد که مردم فیلیپین بیشترین زمان خود را به کار با اینترنت اختصاص میدهند. نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید حاکی از آن است که مردم فیلیپین بیشترین زمان استفاده از اینترنت را در جهان دارند بهطوری که در سال ۲۰۱۸ میلادی بهطور میانگین ۱۰ ساعت و دو دقیقه را آنلاین بودهاند. در عین حال شبکههای اجتماعی سهم حائز اهمیتی از زمان مورد نیاز برای کار کردن با اینترنت را به خود اختصاص دادهاند. در فیلیپین، مردم روزانه بهطور میانگین چهار ساعت و ۱۲ دقیقه را به کار با شبکههای اجتماعی میپردازند و این درحالی است که میانگین جهانی گشتوگذار در این شبکهها دو ساعت و ۱۶ دقیقه است. -
ورود اپل به صنعت بازیهای رایانهای
به نظر میرسد که اپل نیز قصد دارد به توسعه سرویس استریمآنلاین بازیهای رایانهای بپردازد و به این ترتیب ورود خود را به صنعت بازی و گیمینگ رسما اعلام کند. با توجه به رکود بازارهای جهانی موبایل در سالهای اخیر، پیشبینی کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و همچنین تشدید بحرانهای اقتصادی و تنشهای سیاسی و تجاری در کشورهای مختلف، بسیاری از غولهای تکنولوژی و شرکتهای فعال در حوزه تولید محصولات فناوری محور تصمیم گرفتهاند که به تولید و توسعه سرویس و فناوریهای نوین دیگری بپردازند تا به این ترتیب بتوانند به جبران ضرر و زیانهای ناشی از کاهش میزان فروش گوشیهای هوشمند و در عوض، افزایش سودآوری و درآمدزایی ناشی از تمرکز روی سایر حوزههای جدید بپردازند. -
پیش فروش گوشی Meizu Zero
اگر به گوشی عجیب و غریب فاقد دکمه شرکت Meizu با نام Zero Meizu که هیچ پورت یا دکمهای ندارد علاقه دارید، از همین حالا میتوانید آن را با قیمت 1299 دلار از وبسایتIndiegogo پیشخرید کنید. البته شرکت گفته این گوشی را فعلا به تعداد محدود 100 دستگاه پیش فروش خواهد کرد. -
پنج فناوری که صاحبان کسب و کار باید بشناسند
با پیشرفت علم فناوریهای متعددی برای کمک به بشر ساخته شدهاند که شناخت پنج مورد از این فناوریها برای دارندگان کسبوکارها از اهمیت بیشتری برخوردار است. امروزه کارآفرینان و موسسان شرکتها باید از آخرین فناوریهای موجود آگاهی داشته باشند تا به پیشروی بهتر در روند کاری خود کمک کنند.در گزارش زیر به معرفی پنج حوزه در فناوری میپردازیم که صاحب هر کسب و کاری باید از آن آگاهی داشته باشد. -
کفش هوشمندی که حرکت و وزن را اندازه میگیرد
شرکت آلفابت (Alphabet) در پی توسعه کفشهایی است که با اندازهگیری وزن و حرکت افراد مراقب سلامتی آنها است. کار شرکت «وریلی» (Verily) که زیرمجموعه شرکت «آلفابت» است برای توسعه فناوریهای پوشیدنی هنوز ادامه دارد. -
استفاده از اتوبوسهای شهری بهعنوان پیک
شرکت آمازون برای تحویل بستههای مشتریان، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که در آن مشتریان قادر خواهند بود بستههای سفارشی خود را از یک اتوبوس بردارند. شرکت آمازون تاکنون برای ارائه بستههای خریداری شده از جانب مشتریان روشهای گوناگونی را استفاده کرده است. حال این شرکت پتنت جدیدی را در این رابطه به ثبت رسانده است. -
چاپ سهبعدی اشیا با استفاده از نور
پژوهشگران آمریکایی، فرآیند جدیدی برای چاپ سهبعدی اشیا ابداع کردهاند که در آن از نور استفاده میشود.بیشتر چاپگرهای سهبعدی در حالحاضر اشیا را لایه به لایه و عمدتا از پایین به بالا و با ذوب ماده سازنده میسازند. اشیایی که با این روش تهیه میشوند، بهخاطر شکافهای قابلدیدن در ساختارشان، ترکخورده بهنظر میرسند. اما در روش جدید اشیا یک باره و با تاباندن نور به یک رزین حساس به نور ساخته میشوند. این سیستم موسوم به «تکرارکننده» (the replicator) که توسط پژوهشگران «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» (UC Berkeley) ابداع شده، میتواند تقریبا از عهده چاپ سهبعدی همه انواع اشیا برآید. -
ساخت روباتی که «جِنگا» بازی میکند
دانشمندان اخیرا موفق به توسعه روباتی شدهاند که میتواند به تنهایی بازی «جنگا» را انجام دهد و دقت این روبات به گونهای است که میداند چه زمانی باید بلوکها را برداشته و چه زمانی آنها را روی برج بگذارد. مهندسان موسسه ام. آی. تی در مطالعه اخیرشان موفق به ایجاد یک روبات مجهز به یک گیره نرم، یک دست روباتیک و یک دوربین خارجی شدهاند که قادر است «جنگا» (Jenga) بازی کند. جنگا یا برج هیجان، بازی مهارت جسمی و روحی است که توسط «لسلی اسکات» ابداع شده است و در حال حاضر ازسوی شرکت چند ملیتی «هسبرو» (Hasbro) به بازار عرضه میشود. در این بازی، بازیکنان به نوبت یک بلوک از برج را بیرون میکشند و آن را در بالای برج قرار میدهند. به این ترتیب یک ساختار بلندتر و بهطور فزایندهای ناپایدارتر ایجاد میکنند. -
نینتندو در حال کار روی یک سوئیچ کوچکتر و ارزانتر است
طی یکی دو سال اخیر ثابت شد که نینتندو سوئیچ یک کنسول لایق و درخور برای شرکت نینتندو است، اما طبیعی است که نینتندو در آیندهای نزدیک به دنبال ادامه موفقیتهای سوئیچ باشد. با اینکه شایعه کاهش قیمت سوئیچ اخیرا تکذیب شده است اما به گزارش یک منبع ژاپنی به نام Nikkei احتمال دارد که نینتندو کار ادامه موفقیتهای کنسول نینتندو سوئیچ را به یک نسخه ارزانتر و کوچکتر از این کنسول واگذار کند. بر همین اساس احتمالا کنسول بعدی نینتندو نسخهای به مراتب قابل حملتر باشد و قیمت پایینتری هم از کنسول فعلی سوئیچ داشته باشد. با در نظر گرفتن این موارد به نظر میرسد که حذف داک کنسول و درگاه کارتریج آن ایده چندان دور از انتظاری نباشد. -
حمایت ویژه از صندوق نوآوری و شکوفایی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، از صندوق نوآوری و شکوفایی بهعنوان موتور پیشران شرکتهای دانشبنیان یاد کرد و افزود: این صندوق باید مورد توجه هر چه بیشتر دولت و مجلس قرار گیرد. سیدجواد ساداتینژاد در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به وضعیت حوزه علم و فناوری در لایحه بودجه سال 1398 گفت: معتقدم این بودجه در شأن علم و فناوری تدوین نشده و انتظار بیشتری در این زمینه از دولت داشتیم.