شماره روزنامه ۵۹۸۹
|

ویژه نامه

  • آرامش،تعامل،توسعه

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته در مراسمی با حضور معاون پشتیبانی صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، محمد جواد بگی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان معرفی و محمد جعفری بعد از ۱۴ ماه فعالیت از سمت خود تودیع شد.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم به تغییر چهار مدیر این مجموعه طی ۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید در انتصابات خود دقت بیشتری داشته باشد چرا که تغییرات مدیران در مدت زمان محدود برای شرکت شهرک های صنعتی مشکل ساز می شود.

    مصطفی روناسی خطاب به بگی مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، گفت: با توجه به اینکه مجموعه صنعت، وی را به عنوان یک نوآور می شناسد، انتظارات از مدیریت جدید متفاوت خواهد بود.
  • لزوم بهره‌برداری هر چه سریع‌تر ایستگاه‌های مرکزی مترو

    دنیای اقتصاد: رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری باید به سرعت و با کیفیت بالا دو ایستگاه میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب را هر چه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برساند.

    رضا امینی با اشاره به ترافیک ایجاد شده در مرکز شهر گفت: در ابتدا از مردم عذر‌خواهی می‌کنم به دلیل اینکه در اثر اقدامات عمرانی شهرداری بعضا معیشت آنها و تردد‌های عمومی آنها مورد آسیب جدی واقع می‌شود.
    رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: قطار شهری اصفهان یکی از این ملزومات است که سال‌ها به عنوان یک طرح ملی مطرح بوده و بیشتر به یک رویا تبدیل شده است.
  • سال ۱۴۰۰ یک ریال هم برای فوتبال خرج نمی کنیم

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل باشگاه سپاهان تاکید کرد: بر اساس برنامه مصوب هفت ساله باشگاه سپاهان تنها رشته هایی در بخش بانوان و آقایان در باشگاه به صورت فعال حمایت می شوند که بر اساس یک برنامه مشخص و کارشناسی شده در مدت زمانی مشخص به درآمد زایی برسند.

    باقریان در اولین دیدار خود با خبرنگاران بعد از مدیر عاملی گفت: همه تلاش ما برای اینکه ارتباط هرچه بیشتر بین مجموعه های فوتبالی و غیر فوتبالی فعال در باشگاه را با توجه به شرایط در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری را فراهم کنیم.
    وی در ادامه با اشاره به برنامه هفت ساله ای که برای فعالیت های باشگاه تدوین شده و همه برنامه های ورزشی در این چهارچوب تعریف خواهند شد اضافه کرد: این برنامه که چشم انداز آن تا سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است سه محور ورزش قهرمانی، تثبیت قهرمانی درآسیا و حرکت به سمت ورزش حرفه ای و درآمدزایی محورهایی هستند که باشگاه سپاهان در مسیر آن حرکت خواهد کرد.
  • تخریب‌های زیست‌محیطی معدن طلای «موته» بازسازی شود

    دنیای اقتصاد- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: لازم است در معدن طلای موته در محل تخلیه زباله‌ها، نهالکاری و بذرکاری سطوح انجام شود تا به منشا آلودگی و ریزگرد مبدل نشوند.

    حمید ظهرابی، در ارتباط با گسترش معدن طلای موته اظهار داشت: به مسئولان این معدن اعلام شده است که تا زمان اصلاح تخریب های انجام شده اجازه توسعه معدن جدید داده نمی شود.
    وی افزود: لازم است تخریب های زیست محیطی انجام شده در این منطقه احیا و بازسازی شده و تخریب ها پس از برداشت کانی به شرایط طبیعی برگردد به گونه ای که خاک این منطقه به شکل زنده و قابل کشاورزی برگردد.
  • حرکت به سوی تحقق شهر الکترونیکی یک ضرورت است

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حرکت به سوی تحقق شهر و شهروند الکترونیک یک ضرورت است، اظهار داشت: امروز شهر الکترونیکی به عنوان راهکار اصلی رفع معضلات شهری مطرح شده است.

    وحید حیدریان گفت: از جمعیت هفت میلیاردی جهان، حدود ۴ میلیارد نفر شهر نشین وجود دارد و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۵۰میلادی این رقم به ۶ میلیارد نفر افزایش یابد.
    وی افزود: کشور ما حدود ۷۷ میلیون نفر جمعیت وجود دارد که ۷۰ درصد آنها شهر نشین هستند و به دلیل این شتاب، حرکت به سمت و سوی تحقق شهر و شهروند الکترونیکی یک ضرورت بوده و ناگزیریم از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام سطوح مسائل شهری و حوزه های تصمیم گیری استفاده کنیم.
  • کتیبه دزدیده شده از قلعه سمیرم ارزش مادی ندارد

    دنیای اقتصاد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اعلام کرد: کتیبه به سرقت رفته ازقلعه سمیرم صرفا ارزش فرهنگی دارد و فاقد هرگونه ارزش مادی است.

    اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز شنبه اضافه کرد: این کتیبه بر اثر قرار داشتن در معرض عوامل طبیعی، طی سالهای گذشته بشدت آسیب دیده و متون آن قابل خواندن نبوده است. این اداره کل با اشاره به اینکه بر روی این کتیبه صرفا خطوطی مبهم وجود داست، اضافه کرد: سارقان در طی سالهای گذشته بصورت ناشیانه باتعرض به این بنای تاریخی که در آستانه ثبت ملی قرار داشت، اقدام به تخریب کتیبه و سرقت بخشهایی از آن نموده بودند.
  • شهرداری، سرمایه گذار و مردم

    دنیای اقتصاد: توسعه شهر با حفظ منافع شهرداری و مردم از طریق فرصت های سرمایه گذاری امکانپذیر است.

    محمدرضا برکت در دیدار با سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: در راستای سیاست کلی شهردار اصفهان مبنی بر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور تعامل دوسویه با سرمایه گذاران اولین نشست در منطقه ۱۲ برگزار گردید.
    به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، مدیر منطقه دوازده شهرداری اصفهان در ادامه نشست افزود: در این جلسه سعی شد در یک فضای صمیمی با سرمایه گذاران پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه ۱۲ ارائه و معضلات و مشکلات بر سر راه سرمایه گذراران بازگو شود تا بر رفع آن چاره اندیشی شود.
  • از نوآوری های مقاله ای تا نوآوری های کاربردی

    رییس دانشکده کامپیوتر دانشگاه اصفهان، آمادگی این دانشکده برای حضور در پاویون نوآوری های بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان را اعلام کرد.
    دکتر اعتمادی، ارتباط گیری نمایشگاه ها با صنایع را اقدامی شایسته و تأثیرگذار دانست و بیان کرد: اختصاص پاویونی برای ارایه توانمندی های دانشگاه ها در کنار پاویون صنایع می تواند دغدغه همیشگی ارتباط ضعیف دانشگاه و صنعت را تا حدی پاسخگو باشد، زیرا متأسفانه در سال های اخیر به جای آن که در دانشگاه های کشور به سمت نوآوری های کاربردی برویم به سمت نوآوری های مقاله ای رفته ایم.
  • ده درصد از صنایع در رکود کامل

    عکس: علیرضا پورمند
    دنیای اقتصاد:
    رسول زرگرپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: یک هزار و ۲۹۰ طرح و پروژه مربوط به بخش دولتی، عمومی و خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در هفته دولت در استان اصفهان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی ادامه داد: از این تعداد طرح ۶۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی و تعاونی، ۳۱۶ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ملی و استانی و ۱۷۰ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های شهرداری‌های استان اصفهان است.
  • آسانسور را از شرکت های دارای مجوزخریداری کنید

    دنیای اقتصاد: رییس سندیکای آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته در استان اصفهان اظهار کرد: خرید آسانسور از شرکت های بدون مجوز و در نتیجه عدم دریافت تأییدیه ایمنی آسانسور از اداره استاندارد، بزرگترین مسأله خریداران و سندیکاست.

    وی اضافه کرد: افرادی که این گونه آسانسورها را خریداری می کنند، نمی توانند تأییدیه بگیرند و در نتیجه نمی توانند گواهی پایان کار ساختمان را دریافت کرده و به همین دلیل برای شکایت به سندیکا مراجعه می کنند.

    فعال خاطرنشان کرد: هم اکنون قیمت هر دستگاه آسانسور از ۳۵ میلیون تومان به بالاست که تفاوت قیمت آن با توجه به آپشن هایی که هر آسانسور دارد و نیز نوع تجهیزات آن از جمله نوع موتور و نوع در، متفاوت است.
  • روزمرگی بلای جان اقتصاد کشور است

    دنیای اقتصاد: رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان گفت: با هدف بررسی مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی استان تعداد ۱۳ کمیته تخصصی ذیل کمیسیون صنایع اتاق اصفهان تشکیل می شود.

    بهرام سبحانی در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان تصریح کرد: این کمیته ها شامل « صنایع کوچک و متوسط و کنسرسیوم ها»، «توسعه فناوری و کارآفرینی»، «خدمات فنی،مهندسی و پیمانکاری»، «انرژی،نفت،گاز،صنایع شیمیایی و پتروشیمی» ، «صنعت ساختمان و عمران»، «فولاد و متالوژی»، «نساجی»، «صنعت طلا و فلزات گرانبها»، «صنایع غذایی و دارویی»، «صنعت چاپ،بسته بندی و سلولوزی»، «صنایع بازیافت»، «صنعت خودرو و قطعه سازی » و « ماشین سازی و ساخت تجهیزات» است .
  • سالانه شصت هزار تن به ظرفیت تولید اضافه شد

    دنیای اقتصاد: با پایان یافتن عملیات طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ۶ عدد پایه و ۳ کوره و ۳ کلاهک خنک کننده جدید در واحد بازپخت هیدروژنی(آنیلینگ) شماره سه ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه، علاوه بر توانمند شدن کشور ایران نسبت به طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی پایه و کوره بازپخت هیدروژنی، سالانه به میزان ۶۰ هزار تن به ظرفیت تولید این واحد اضافه شد

    نادر حسین زاده مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه میزان تولید در پنج ماه اول سال جاری به ۷۲ هزار تن رسید این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۵۸ هزار و ۵۰۰ تن تولید به ثبت رسیده بود و این مقدار افزایش تولید در برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۴ در نظر گرفته شده بود.
  • شهرکهای جدید فاقد مجوز ارزیابی زیست محیطی

    دنیای اقتصاد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هیچ مجوز ارزیابی زیست محیطی برای شهرک‌های جدید صادر نشده است.

    محمدعلی سید ابریشمی در نخستین نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با مدیران کل حفاظت از محیط زیست استان‌ها با عنوان تدبیر سبز، اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جهت حفظ محیط زیست به عنوان یک رسالت انسانی باید تلاش کند تا بهترین شرایط محیطی برای واحدهای صنعتی فراهم شود.

    مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه فعالیت صنعتی بدون وجود آلایندگی امکان پذیر نیست و یا امکانش بسیار کم است، گفت: باید فعالیت‌های صنعتی با حداقل آسیب به محیط زیست انجام شود و حفظ محیط زیست از اهداف متعالی همه است.
  • اجرای برجام قیمت خودرو را کاهش نمی دهد

    گروه صنعت: رییس انجمن خودرونیرومحرکه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از سال ۹۱ با افزایش قیمت دلار، افزایش سه برابری قیمت کالاها و بالا رفتن هزینه های تولید، قیمت خودرو هم افزایش یافت و از آنجا که این بالا رفتن قیمت تنها ناشی از تحریم ها نبود، اجرای برجام باعث کاهش قیمت خودرو نخواهد شد.

    به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان؛ ابراهیم احمدی با بیان اینکه رکود خودرو به این دلیل است که مردم در انتظار پایین آمدن قیمت خودرو هستند، اضافه کرد: تصور جامعه پس از انجام توافق هسته ای اینست که قیمت کالا باید کاهش پیدا کند در حالی که چنین چیزی منطقی نیست چراکه نه تنها هزینه های تولید کاهش پیدا نکرده، بلکه مواردی مانند دستمزد کارگر، هزینه های حمل و نقل و حامل های انرژی زیاد هم شده است.
  • صنعت فولاد متولی می خواهد

    رضا اخلاق پور*
    هر کشوری معمولآ در یک یا چند صنعت نسبت به سایر صنایع دارای مزیت نسبی باشد . ایران هم در صنایع مختلفی از جمله فولاد ،معدن ، نفت و. . . دارای مزیت نسبی است، اما علی الرغم مزیت نسبی صنعت فولاد، به نظر می رسد چون تاکنون مسئولین و برنامه ریزان اقتصادی ، حمایت های لازم از آن نکرده اند، این صنعت نتوانسته به جایگاه واقعی خود در جهان برسد.

    کاهش تقاضای جهانی، چالش دیگر صنعت فولاد
    کاهش رشد اقتصادی وبه تبع آن کاهش میزان تقاضا توسط برخی از کشورهای جهان از جمله چین، باعث شده تا میزان تقاضا و قیمت برخی کالاها و فلزات اساسی از جمله فولاد کاهش یابد.
  • فاز جدید بررسی بازارهای صادراتی در استان

    دنیای اقتصاد: مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در جلسه کارگروه صادرات استان اصفهان در جمع مدیران گفت: بازاریابی صادرکنندگان استان نیاز به تقویت دارد.

    رسول محققیان همچنین به ضعف بازاریابی صادرکنندگان استان و سهم پایین آن ها در هیأت های عالی رتبه اعزامی به کشورهای هدف اشاره داشت و افزود: باید از ظرفیت نمایشگاه ها در برپایی همایش های جانبی تخصصی به منظور تهیه و تدوین برنامه های آموزشی در حوزه صادرات و بازاریابی استان استفاده کرد. وی از افزایش شرکت های تخصصی مدیریت صادرات در استان، به عنوان راهکار دیگر در زمینه توسعه صادرات یاد کرد و ادامه داد: در این زمینه باید از طریق ایجاد امکان مشارکت شرکت های صنایع مختلف در نمایشگاه های خارجی، طراحی و اجرای تورهای نمایشگاهی خارج از کشور، دعوت از شرکت ها و صنایع خارجی جهت مشارکت و بازدید از نمایشگاه های داخلی، آموزش های تخصصی در حوزه فرصت های سرمایه گذاری و طرح ایده های تجاری در فضای نمایشگاه ها وارد عمل شد.
  • شهرداری و شورای شهر با قدرت وارد میدان مترو شده اند

    دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان با اشاره به ورود چهارمین سری از واگن های قطار شهری به اصفهان تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر با قدرت وارد میدان مترو شده اند.

    دکتر مهدی جمالی نژاد گفت: از ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته تا امروز چهارسری از واگن های مترو به این کلان شهر وارد شده و تاکنون دارای ۲۰ واگن شده که قرار است تا دو هفته آینده تعداد این واگن ها به ۲۵ واگن برسد.

    وی با اشاره به این که سال گذشته اولین سری واگن های قطارشهری که با مشارکت شرکت مادر تخصصی خریداری شده بود وارد اصفهان شد اذعان داشت: شکسته شدن تابوی قطار شهری در اصفهان از اولویت‌های برنامه‌های اجرایی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در سال جاری محسوب می‌شود که با تعامل و همدلی با یکدیگر این پروژه را هر چه سریع تر برای رفاه و آسایش شهروندان به سرانجام برساند.
  • فعالیت کمیسیون ها براساس برنامه چهار ساله

    دنیای اقتصاد: رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان گفت: فعالیت کمیسیون های اتاق اصفهان بر اساس برنامه چهار ساله تدوین و سالانه مورد پایش قرار می گیرد.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق اصفهان تصریح کرد:کمیسیون های اتاق اصفهان در این دوره با ارایه برنامه چهار ساله تلاش می کنند که با رصد دقیق مسایل و مشکلات مربوط به حوزه کاری خود نسبت به ارایه راهکارهای اجرایی و پیگیری آن اهتمام جدی داشته باشند.

    نایب رییس اتاق اصفهان تصریح کرد: اتاق بازرگانی بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، نقش مهمی در انعکاس موانع کسب و کار به سه قوه دارد و باید از این ظرفیت برای برطرف شدن مسایل تولید کنندگان استفاده شود .
  • صنایع همگام با استانداردهای روز دنیا حرکت کنند

    دنیای اقتصاد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: دلیلی برای توسعه صنعتی در مناطق دارای محدودیت زیست محیطی وجود ندارد.


    سعید متصدی، در نخستین نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با مدیران کل حفاظت از محیط زیست استان‌ها با عنوان تدبیر سبز، اظهار کرد: یکی از علل اصلی برگزاری این اجتماع و همدلی و هم‌زبانی بین سازمان محیط زیست و سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی، تغییر در سیاست‌های کلی به وجود آمده در سازمان محیط زیست در دولت تدبیر و امید است.

    وی به سیاست‌های مورد تأکید سازمان محیط زیست اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست‌های مورد تأکید تعامل با بخش‌ها و سازمان‌های دیگر است.
  • ایجاد پرتال مراکز آموزشی کیفیت را بالا می برد

    دنیای اقتصاد: رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی جوانان اتاق اصفهان گفت: ایجاد بانک و پرتال مراکز آموزشی می تواند به افزایش کیفیت آموزش در استان اصفهان منجر شود.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، امیر کشانی در نشست مشترک مراکز آموزشی و مدیران آموزش سازمان های دولتی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه تخصصی دانشگاهها، آموزشگاه های علمی و حرفه ای و تجهیزات آموزشی در محل دایمی نمایشگاه های استان اصفهان تصریح کرد: بانک داده های اطلاعاتی مراکز آموزشی می تواند به سامان دهی این مراکز در سطح استان و تقسیم پروژه های مورد نیاز آموزشی بر اساس توانمندی هر مرکز کمک کند.
  • تبدیل مهمانسراهای دولتی به عمومی

    دنیای اقتصاد: امروز دیگر هیچکس تردید ندارد که گردشگری صنعت آینده این استان است، صنعتی که حالا همه مدیران کشوری را به تلاطم واداشته است و به همین دلیل مسولان استانی و مدیران شهرهای گردشگر پذیری همچون اصفهان را نیز به تکاپو وادار نموده است.

    بنظر می رسد که تهیه زیرساخت های مناسب برای توسعه این صنعت ضرورت امروز استان اصفهان است. یکی از این زیرساخت ها تامین اقامتگاه در حد و اندازه گردشگران داخلی و خارجی این صنعت می باشد

    حمید امینی معاون سرمایه گذاری و طرح های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است.
  • سازمان ورزش شهرداری باید کم و کاستی‌ها را بپوشاند

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توقع اولیه و کف انتظارات از سازمان ورزش این است که بتواند مقوله ورزش اصفهان را هدایت کند و کم و کاستی‌های ورزش را بپوشاند.

    رسول جزینی، ضمن قدردانی از شهردار منتخب اصفهان برای تسریع در اصلاح اساسنامه سازمان ورزش شهرداری، گفت: امیدواریم مدیریت سازمان ورزش شهرداری اصفهان به دست افرادی سپرده شود که نسبت به مباحث مدیریت ورزشی و رهبری ورزش آگاهی دارند تا مدیریت این سازمان تثبیت و لرزشی را که در بدنه است مدیریت کند.
  • دارایی‌های دانش محور، موتور محرک شهرها

    دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان گفت: در یک دهه اخیر واژه شهرهای دانش محور مطرح شده و همواره مورد توجه قرار گرفته است، پایه و اساس این شهرها علم و دانش است و این درحالیست که دارایی‌های دانش محور و دانایی محور در شهرها سوخت و موتور محرک شهرها به شمار می‌روند.

    مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در دو دهه اخیر تعاریف مختلفی از شهرها صورت گرفته است، گفت: شهرهای فناوری، شهرهای مجازی، شهرهای هوشمند، شهرهای اکوسیستمی، شهرهای پایدار، از جمله عناوین شهری است که در مورد آنها بحث‌های متعددی شده است.
  • راه طلایی سپاهان!

    مهدی قانونی: چه اتفاقی افتاده است که فوتبال اروپا به این سطح رسیده است؟ چرا راه دور برویم. چه اتفاقی افتاده است که فوتبال ترکیه در این سطح قرار گرفته است و هم سطح با فوتبال اروپا به مسیر خود ادامه می دهد؟! چه رخ داده است که همین نزدیک گوش ما کشورهای حاشیه خلیج فارس از عربستان گرفته تا قطر میزبان جام جهانی فوتبال می شود؟!

    بدون تردید هیچ رخدادی در مسیر پیشرفت به نتیجه نخواهد رسید بدون آنکه تفکر برنامه محوری در پیش روی مدیران آن حوزه قرار نگرفته باشد. البته در حوزه ای همچون ورزش که انگیزه های روحی و روانی نیز نقش عمده ای دارند شاید موفقیت های گاه و بی گاهی به دست بیاید اما آنچه واضح است این رخداد بر حسب اتفاق، تعریف می شود و در مقام قیاس هیچ راهی به متن نمی یابد.
  • نیازمند مشارکت فعال برای تعمیر سینماها هستیم

    دنیای اقتصاد: رئیس حوزه هنری اصفهان بااشاره به بی‌مهری مسئولان اصفهانی برای بازسازی سینماهای اصفهان گفت: اصفهان تنها دارای سه سینمای فعال است وباید دیگر سازمان ها بویژه استانداری دربازسازی سینماها کمک کنند.

    سید مهدی سیدین نیا ، در ارتباط با آخرین وضعیت واگذاری سینماهای بنیاد شهید به حوزه هنری اظهار داشت: تاکنون سه سینما یعنی فلسطین، ساحل و خانواده به شکل رسمی به حوزه هنری واگذار شده و سه سینمای دیگر شامل ۲۲ بهمن، ایران و اندیشه نیز در نوبت واگذاری پس از انجام مراحل حقوقی و قانونی است.
  • باید رفتارهای اقتصادی مودیان مراقبت شود

    ریحانه سجادی: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم از سوی رییس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد.

    براساس بند ۱۶۹ این قانون، شفافیت فعالیت‌های اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و قانون‌گذار تاکید کرد که نظام یکپارچه اطلاعاتی مالیاتی ایجاد شود و طبق آن تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نهادهای عمومی و بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف شدند تا اطلاعات مربوط به جمع گردش و مانده سالانه انواع حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند. به طور قطع اجرای صحیح این قانون می تواند راهکاری مناسب برای جبران کسری بودجه و همچنین تامین بودجه سال های آتی کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی باشد.
  • مذاکره برای افزایش تعرفه واردات فولاد از ۱۵ به ۴۰ درصد

    دنیای اقتصاد: افزایش قیمت انرژی در کشور و دامپینگ کالا از سوی کشورهایی مانند چین و روسیه باعث شده تا قیمت تمام شده تولید و فروش محصولات فولادی با محصولات وارداتی قابل رقابت نباشد که به همین دلیل تولیدکنندگان این صنعت درخواست افزایش تعرفه واردات دارند.

    در همین راستا رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: با توجه به کاهش تقاضا در بازار، واحدهای فولادی در فروش محصولات خود دچار مشکل شده اند که طبیعتاً برای رفع این مشکل اولین گام کاهش واردات محصولات فولادی به کشور می باشد.
  • مرمت عمارت خان در دستور کار

    دنیای اقتصاد: مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد که نمونه بارز آن مجموعه بی نظیر"عمارت خان " است.

    حسین جعفری با اشاره به اینکه این بنای ارزشمند با ۲/۲ هکتار وسعت ، در غرب خیابان اباذر قرار دارد، افزود: عمارت تاریخی- هنری "خان" از نظر معماری به سبک دوران صفویه و قاجاریه است و شهرداری اصفهان بنا دارد در سالجاری طرحی را با هماهنگی میراث فرهنگی در آن عملیاتی کند.

    وی تصریح کرد: ۹ خانه تاریخی عمارت خان سالم مانده که در آن نقاشی های زیبا و معماری دوران صفویه و قاجاریه به چشم می خورد.
  • نوآوری ها پشت دیوار شبکه توزیع متوقف است!

    دنیای اقتصاد: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت نوآوری و ایده پردازی در حل مشکلات و معضلات کشور پیشنهاد کرد: برای مسایلی مانند احیای زاینده رود می توان استارتاپ ویکند (آخر هفته کارآفرینی) با دید تجاری برگزار کرد.

    سورنا ستاری در دیدار با از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و نخبگان استان اصفهان گفت: نباید حل همه مشکلات را به گردن دولت بیندازیم بلکه لازم است از حرکت اجتماعی مردم و مشارکت آنها نیز با بهره گیری از روشهایی مانند رویداد استارتاپ ویکند استفاده کنیم.

    وی بزرگترین قوه محرکه اقتصاد دانش بنیان را نیروی انسانی خواند و اظهار کرد: نیروی انسانی در اقتصاد نفتی یا اقتصادهایی که پایه آن پول مفت است، نادیده گرفته می شود.
  • تکلیف طرح های نیمه تمام فولادی مشخص شود

    دنیای اقتصاد: وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: در همه صنایع از خودرو تا فولاد بایستی رقابتی عمل کرد و عرضه و تقاضای محصول تولید شده را بطور دایم رصد کرد.

    مهندس محمد رضا نعمت زاده، در پنجمین جلسه پایش طرحهای زنجیره ای فولاد بخش کنسانتره و گندله افزود : صنعت فولاد می بایست فعالانه تر از گذشته عمل کند و تکلیف طرحهای نیمه تمام هرچه سریعتر روشن شود چرا که اگر یک جای زنجیره تولید فولاد قطع شود کل تولید را تحت تأثیر قرار می دهد.

    به گفته مهندس نعمت زاده ؛ طرح های فولادی در بخش کنسانتره و گندله منتظر تسهیلات بانکی نباشند چرا که سرمایه و منابع بانکها محدود است و می توان شریک داخلی و خارجی گرفت و یا از شرکتهای سرمایه گذاری که منابع مالی زیادی دارند، اعتماد سازی نموده، دعوت به همکاری کنید.
  • ظرفیت مرکز داوری برای فعالان اقتصادی تبیین شود

    دنیای اقتصاد: نایب رییس اتاق اصفهان گفت: ظرفیت مرکز داوری اتاق اصفهان برای فعالان اقتصادی باید تبیین شود.

    به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان مصطفی رناسی در جمع اعضای مرکز داوری اتاق اصفهان گفت: اختلافات و دعاوی بین فعالان اقتصادی و مباحثی نظیر اطاله دادرسی می تواند پیگیری دعاوی از مرکز داوری در کمترین زمان را ممکن سازد.
    وی با اشاره به نقش مرکز داوری اتاق در حل و فصل اختلافات فعالان اقتصادی گفت: زمینه برای افزایش توان و بهره وری و گسترش فعالیت های اتاق بایستی فراهم گردد و حقوق دانان و وکلای دادگستری استان می توانند از ظرفیت مرکز داوری برای حل صریح مسایل فعالان اقتصادی استفاده کنند.
  • اقتصاد دانش بنیان دودکش ها را جمع می کند

    دنیای اقتصاد: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر استانی به اصفهان به اقتصاد دانش بنیان، فرهنگسازی در خرید کالای ساخت داخل، مکانیزم برد - برد با نگاه تجاری به حل مشکلات شهری و همراهی مردم تاکید داشت.

    سورنا ستاری در جمع مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان با بیان این‌که دانش آموختگان باکار آفرینی باید بتوانند ضمن افزایش سرانه اشتغال، مشکلات کشور و استان خود را در این زمینه حل کنند گفت: فرهنگ کارآفرینی و استارتاپ و شرکت های نوپا فرهنگ های جدیدی است که باید در دانشگاهها نهادینه شود.
  • سرمایه‌گذاری‌های دوران پساتحریم برد- برد خواهد بود

    دنیای اقتصاد: ایران زمینه ۲۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری معدنی دارد که علاقه شرکت های جهان از اروپا تا آسیا را برانگیخته است و پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی، صادرات فولاد را افزایش خواهد داد.

    مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه ای با بلومبرگ در تهران گفت: ایران که صاحب یکی از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان است، قصد دارد پروژه‌های مختلفی شامل تولید فولاد و آلومینیوم و معدنکاری طلا و مس را اجرا کند.
    کرباسیان اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر هیات‌هایی از آلمان، فرانسه و هلند به ایران آمده اند و یک سمینار دو روزه در زمینه فرصت های موجود در صنعت فولاد قرار است در سپتامبر (شهریور) در جزیره کیش برگزار شود.
  • فولاد مبارکه در فهرست سازندگان مجاز شرکت نفت فلات قاره

    دنیای اقتصاد: فرید حمیدی سرپرست بازرسی فنی پروژه های مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران در جریان بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و نشست با مدیران و کارشناسان معاونت فروش و مدیر واحد متالورژی و روشهای تولید فولاد مبارکه گفت: با افزایش توانمندی فولادمبارکه در تولید ورقهای ویژه، این شرکت در فهرست سازندگان اصلی مجاز شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

    حمیدی افزود: یکی از پر مصرف ترین فولادهایی که شرکت نفت فلات قاره در اجرای پروژه های خود از آن استفاده می کند ورقهای API X۴۲ تولید شده در فولاد مبارکه است که بعد از اجرای عملیات تکمیلی بر روی آنها در قسمت خطوط لوله ساحلی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سونامی واردات بر پیکر نساجی

    ریحانه سجادی: "سال ها دل طلب جامِ جم از ما می کرد، آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد" دورانی نه چندان و در شرایطی که نساجی ایران بخش بزرگی از اقتصاد کشور را در برمی گرفت، پلیس انگلستان پارچه های لباس خود را از کارخانه وطن اصفهان به کشورخود می برد.

    اما حدود ۳۰ سال پیش نساجی کشور گرفتار سونامی بزرگی شد، واردات بر پیکره این صنعت ضربه بزرگی زد به گونه ای که امروز کار به جایی رسیده که تب مارک پوشی میان جوانان ایرانی رخنه کرده است و هزینه های گزافی برای لباس های مارک دار پرداخت می شود.
  • نارضایتی از اینترنت مخابرات پذیرفتنی نیست

    دنیای اقتصاد: پنجمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته، حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات در حالی در اصفهان برگزار شد که معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان بر توجه به حوزه فناوری اطلاعات به عنوان زمینه ساز رشد اقتصادی و اشتغال زایی کشور و استان تاکید کرد.

    حسین سیستانی در مراسم افتتاح این نمایشگاه ایجاد ارتباط میان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و همچنین توسعه اقتصادی کشور و استان را با اهمیت دانست و اظهار داشت: به اعتقاد کارشناسان امروز فناوری اطلاعات نه به صورت مجزا بلکه در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، حتی سیاسی نقش مهمی ایفا می کند.
  • بازسازی خانه های تاریخی

    علیرضا پویانسب: " توریسم در زمینه اشتغال‌زایی و درآمدزایی بسیار مؤثر است. ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان زمینه مناسبی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است و باید سرمایه‌های داخلی و خارجی را برای کارآفرینی در سطح استان اصفهان جذب کرد" این جملات بخش کوچکی از جملات رییس دولت یازدهم است که از صنعت گردشگری، هم قبل از انتخابات ریاست جمهوری و هم در مسند ریاست جمهوری دفاع جانانه کرده است، پس از توافقی که در همین دولت با قدرت های جهانی صورت پذیرفت همه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که گردشگری یکی از مسائل اصلی کشور است و در این میان مسئولان استان ها و شهرهای گردشگر پذیر، مدام در تلاشند تا بتوانند در این زمینه از یکدیگر پیشی بگیرند.
  • دیدار مدیر نمایشگاه های پاریس با مدیرعامل نمایشگاه اصفهان

    به گزارش واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، " کاترین فش ریتر"، که به دعوت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به اصفهان سفر کرده بود، اظهار داشت: خوشبختانه با توافقات سیاسی انجام شده، شرکت های خارجی برای حضور و سرمایه گذاری در ایران بسیار راغب هستند.

    وی افزود: اصفهان این ظرفیت را دارد که با حضور شرکت های خارجی به شهر اول ایران در زمینه فعالیت های اقتصادی تبدیل شود و حتی از تهران پیشی بگیرد. مدیر نمایشگاه های دولتی پاریس با بیان این که تاکنون ۱۷ بار به ایران و بارها به اصفهان سفر کرده است، ادامه داد: در این سفرها متوجه ظرفیت هایی از شهر اصفهان شده ام که یقین دارم اصفهان می تواند شهر اول ایران در جذب سرمایه گذاران خارجی پس از برداشته شدن تحریم ها باشد.
بیشتر