شماره روزنامه ۵۹۸۹
|

آخر هفته

  • گهواره‌ای برای مادر

    شاید به جز مارمولک، طلا و مس و زیر نور ماه، باقی فیلم‌های سینمای ایران که با موضوع روحانیت ساخته شده‌اند یا روحانیت در آنها نقش کلیدی دارد، فیلم‌های کلیشه‌ای از کار درآمده باشند، اما حساب این یکی فرق می‌کند. گهواره‌ای برای مادر فیلمی است که از همان قدم اول، با کلیشه‌های مرسوم ناسازگار است. برای اینکه اصلا روحانی این فیلم مرد نیست. این فیلم که با محوریت موضوع مادر و قرار گرفتن بر سر یک دوراهی ساخته شده، در مورد روحانی زنی است که می‌خواهد برای ادامه تحصیلاتش و تبلیغ دین به روسیه برود، اما بیماری مادرش او را از این کار بازمی‌دارد و در تعلیق انتخاب بین ماندن و رفتن قرار می‌دهد.
  • جدال سینمایی

    در حالی‌که خانه سینمای ایران قفل و پلمپ به در دارد، اما حرف و حدیث‌ها همچنان داغ مانده است و از یک سو مدیرانی از سازمان سینمایی از دیگر سو سینماگرانی دارد که می‌خواهند به خانه اصلی خود بازگردند. در تازه‌ترین رویداد، حسین فرح‌بخش به‌عنوان حامی «خانه سینما۲» در برنامه «هفت» بزرگان سینمای ایران را شعبان بی‌مخ‌هایی خواند که از امکانات دولتی استفاده کرده‌اند. در مقابل، عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما، در جواب به اتهامات اعلام کرد این سینماگران کاباره‌ای هستند که کافه را به هم ریختند. .
  • کتابخانه‌ای در دست

    در دورانی که همه توجه‌ها به اسمارت فون‌ها، تبلت‌ها و اولترابوک‌ها جلب شده، ایبوک ریدر یا همان کتابخوان‌های الکترونیکی به آرامی وارد بازار شده و در بازار، مخاطبان خود را دارند. البته استفاده از کتاب‌های دیجیتال مسأله تازه‌ای نیست، اما مدرن‌تر شدن تجهیزات باعث شده است تا این فرم دیجیتال هم شکل و شمایلی جدیدتر و هم امکاناتی کاربردی‌تر پیدا کند. با توجه به این موضوع این کالا مخاطبان خاصی در بازار دارد که از بین برندهای گوناگونی که در بازار موجودند برای انتخاب و خرید اقدام می‌کنند. می‌گوییم مخاطبان خاص، زیرا در بازار داخلی به دلیل رشد قیمت‌ها و همچنین دلایل دیگر کمتر کسی به سراغ کتابخوان‌های الکترونیک می‌رود، اما کتابخوان‌های حرفه‌ای جوان و افرادی که عاشق تکنولوژی‌های جدید هستند از مخاطبان پر و پا قرص این کالا هستند.
  • صعود به قله آزاد کوه-ارتفاع ۴۳۹۰متر

    سعید قربانی SAEED_۵۵GHORBANI@YAHOO. COM مدت زمان برنامه: دو روز کامل مسیر: رفت از روستای وارنگه رود و برگشت از روستای نسن بخش یوش بلده روستای وارنگه رود در ۸۰کیلومتری جاده چالوس و کیلومتر ۳جاده دیزین و در اولین سه راه کنار ایستگاه محیط‌بانی قراردارد. قله آزاد کوه در قلب رشته کوه‌های البرز مرکزی قرار دارد که به علت صعب‌العبور بودن فقط ازیال شمالی و گردنه چورن قابل صعود است و شاید به همین دلیل نام آزاد کوه بر آن نهاده‌اند، از سه روستا می‌توان قله آزادکوه را صعود کرد: روستای وارنگه رود از چالوس، روستای نسن و کلاک بالا در جاده یوش بلده.
  • کمی ریلکس کنید

    Calm سیستم‌عامل: ios نسخه ۶. ۰ و بالاتر قیمت: رایگان Calm اپلیکیشنی است که به کاربران در کاهش استرس و افزایش آرامش کردن کمک می‌کند. کالم یک اپلیکیشن و البته یک وب سایت به آدرس www. calm. com است که شما با استفاده از آن می‌توانید چند لحظه آرامش به خودتان هدیه بدهید. به وب‌سایت کالم سری بزنید و یک مدت زمان کوتاه را انتخاب کنید. اگر برای ریلکس کردن آماده‌اید، کافی است هدفون را در گوش خود قرار دهید و مطمئن باشید که برای چند لحظه‌ای تنها و بدون مزاحم هستید. چه صدایی می‌خواهید از طبیعت بشنوید، آن را انتخاب و شروع کنید به گوش دادن.
  • معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۳ مرداد ۹۲

    هنرمند: محبوبه دُرسِتان اتفاقا کار او هم کنج دیوار است، یعنی هر دو اثر او کنج دیوار نصب شده‌اند. از دور پارچه‌ای طرح‌دار به نظر می‌رسند. نزدیک‌تر که می‌شوید، کار خود را بهتر نشان می‌دهد. جنس هر دو اثر او پارچه است، پارچه‌ای که روی بوم، یا چهار چوب کشیده شده است. با دقت بر روی یکی از آثار متوجه دوخت بین دو تکه از پارچه‌های آن می‌شوید که این گویای نوعی نشانه تصویری در بازسازی وضعیت زنانه در این آثار است. در یکی از آثار او زنی در وسط تابلو در خود پیچیده است، زاویه او پشت به قاب تصویر است و بافت لباس و موهای او به نحوی با بافت پارچه پس زمینه کار یکی شده، گویی که او در حال محو شدن در بافت پس‌زمینه است.
  • احتمال بازنگری بودجه

    برخی از صاحبنظران اقتصادی به دلیل عدم تعادل‌های شدید در بودجه ۹۲ و آثار منفی آن در تشدید رکود تورمی موجود، اولین اقدام در دولت یازدهم را بازنگری در بودجه ۹۲ دانسته‌اند. از همین رو نوبخت مشاور اقتصادی روحانی در این باره گفته بودجه ۹۲ بسیار خوشبینانه است و حتما باید منطبق با واقعیت هزینه‌ها و متناسب با درآمدها تخصیص پیدا کند و دولت جدید باید بودجه را مجددا بررسی کند. به گفته وی اولویت‌بندی‌ هزینه‌ها از هزینه جاری و هزینه عمرانی یکی از کارهای نخستین دولت بعدی است. .
  • بهترین‌های آفریقای جنوبی برای سفری خانوادگی

    احسان طالبی در سال‌های اخیر آفریقای جنوبی به دلیل اوضاع سلامت نلسون ماندلا، پرونده جنایی اسکار پیستوریوس۱ و جام جهانی ۲۰۱۰ سهم قابل توجهی از اخبار رسانه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین جذب روزافزون گردشگران باعث شده است تا اتفاقاتی که در آنجا روی می‌دهد از لحاظ خبری ارزشمند شوند. در نتیجه افزایش مسافران خارجی، زیرساخت‌های کشور به طور چشمگیری بهبود پیدا کرده‌اند. این خبر خوبی برای والدینی است که همیشه در پی آن بوده‌اند تا فرزاندانشان را به آفریقا ببرند. اخیرا پس از بازگشت از سفری همراه با خانواده، بیش از پیش متقاعد شده‌ام که آفریقای جنوبی برای خانواده‌های گردشگر یک مقصد برتر محسوب می‌شود.
  • بزرگان در بهارستان

    مراسم تحلیف روحانی در بهارستان صرف نظر از اینکه یک مراسم رسمی باشد، مراسمی است که در آن بزرگان و تعدادی از مقامات لشکری و کشوری، اعضای هیات دولت، مقامات، سفرا و مسوولان دفاتر نمایندگی کشورهای خارجی، رییس‌جمهور منتخب و همراهان وی، استانداران، ائمه جماعت و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها حاضر می‌شوند. مراسم تحلیف یازدهمین رییس‌جمهور ایران شاید از آن جهت اهمیت پیدا کرده که این بار میهمانان ویژه‌ای خواهد داشت. برخی میهمانان خاص داخلی و خارجی که حتی احتمال حضور آنها کافی است که خبرساز باشد، از خاتمی گرفته تا جک استراو.
  • الگوی فراواقعی

    جواد سروش soroushjavad@gmail. com زندگی سخت است؟ راحت است؟ شیرین ؟ تلخ، ترش، بی‌مزه و. . . چطور؟ بالاخره زندگی یک چیزیش می‌شود. اما وقتی قصد رفتن به گالری «طراحان آزاد» را می‌کنید، معمولا یک طوریش می‌شود؛ یعنی بهتر بگویم یک کم سخت می‌شود. نه اینکه رفتن به آنجا سخت باشد، نه؛ رفتن راحت است، اما برگشتن کمی دشوار است؛ چرا که اغلب با کمی پیچیدگی مواجه می‌شوید و از راه پیچیده برگشتن کمی دشوار است. این هفته طراحان آزاد میزبان نمایشگاه نقاشی‌های شکوفه غفاری با عنوان «الگو» بود. نمایشگاهی که با بازنمایی تصاویر تلویزیون، در کادرهای مختلف، قصد داشت تا تاثیر رسانه را بر درک ما از واقعیت‌های موجود مورد نقد و تحلیل قرار دهد.
  • مُضیف‌های خوزستان؛ سازه‌هایی از نی

    نسیبه هاشم‌خانی nasibeh. hashemkhani@gmail. com علی حیدری ۲۴ سال دارد، دانشجوی مهندسی نرم‌‌افزار کامپیوتر است و جزو اعراب اصیل ایران محسوب می‌شود. پنج سال قبل، علی حیدری به همراه خانواده و در راستای حفظ فرهنگ اصیل بومی و قومی خود، اقدام به ساختن یک مُضیف در مجاورت خانه خود کرد، این مضیف، دومین مضیف کشور بود و در حال حاضر تقریبا تنها مضیف فعال در ایران محسوب می‌شود. مضیف خانواده حیدری در استان خوزستان و در کنار جاده اصلی سوسنگرد- بستان واقع شده است که ۵ کیلومتر از سوسنگرد و ۲۵ کیلومتر از شهر بستان فاصله دارد.
  • اگر تبخال دارید خرما نخورید

    افرادی که تبخال دارند خوردن خرما مانع از بهبود تبخال خواهد شد. احمد ساعدی، متخصص تغذیه گفت: خرما یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی هر فردی باید قرار بگیرد که قند موجود در آن انرژی‌رسان است. وی عنوان کرد: روزانه ۲ عدد خرمای متوسط برای دیابتی‌ها متناسب است و بیشتر از آن توصیه نمی‌شود. به گزارش آرمان؛ وی خاطرنشان کرد: خوردن خرما برای دیابتی‌ها، افراد سندرم متابولیک بیماری‌های قلبی و عروقی، تبخال،‌ زیاد توصیه نمی‌شود. وی افزود: تبخال ویروسی است و خرما برای افراد مبتلا به عارضه تبخال مناسب نیست، زیرا قند خون را بالا می‌برد و ویروس‌های تبخال در رشد خود از قند موجود در خرما استفاده می‌کنند.
  • گریه کنید تا لاغر شوید

    اشک علاوه بر شست‌وشو و تمیز کردن چشم در ایجاد ارتباط میان انسان‌ها و دفع مواد زاید بدن نیز مؤثر است. غدد اشکی هنگامی که تحریک می‌شوند و سپس اشک از چشم‌ها جاری می‌شود، در بدن، معده‌ها و روده‌ها تحریک شده و هضم غذا با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. به گزارش آرمان؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، اشک و گریه کردن سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سطح منگنز در بدن کاهش پیدا می‌کند، البته گریه کردن روی خلق‌وخو نیز تاثیر مستقیمی دارد و در روابط انسانی تغییرهای زیادی ایجاد می‌کند. هنگامی که اشک می‌ریزید سطح پروتئین کاهش می‌یابد و در نهایت باعث کاهش کلسترول خون نیز می‌شود.
  • گرانیت و مرمر جلوه نمای ساختمان شما

    سنگ‌های طبیعی یکی از بهترین مصالح ساختمانی مورد استفاده برای نمای ساختمان هستند و هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند و روزبه‌روز هم استفاده از انواع آن بیشتر می‌شود. سنگ‌های طبیعی برای نما مزایایی دارند که برتری آنها را نسبت به سایر مصالح نشان می‌دهد، سنگ طبیعی هیچ‌گونه آلاینده مضری برای سلامتی ندارد و به راحتی در محیط‌های داخلی ساختمان هم می‌توان از آن استفاده کرد. ویژگی دیگر سنگ این است که آتش زا نیست و حتی در هنگام آتش سوزی هیچ ماده خطرناکی تولید نمی‌کند. همچنین سنگ‌های ساختمانی برخلاف سایر مصالح مورد استفاده در نما نیاز به روکش یا مواد شیمیایی برای محافظت ندارند.
  • اصول طراحی یک دفتر کار خانگی

    امروزه در اکثر قریب به اتفاق آپارتمان‌ها به علت کمبود فضا و کوچکی متراژ، داشتن فضایی به عنوان اتاق کار یا حتی داشتن میز کار به یکی از آرزوهای دست‌نیافتنی برای کسانی تبدیل شده که علاقه دارند بخشی از فعالیت‌های کاری و حرفه‌ای خود را در منزل انجام دهند یا مثلا برای مطالعه و. . . از فضایی نزدیک‌تر به فضای کاری استفاده کنند. داشتن اتاق کار به ویژه برای افرادی که مشاغل مدیریتی دارند و لازم است هر از چند گاهی حتی در زمان‌های فراغت از کار یا روزهای تعطیل از دور فعالیت‌های کاری خود را انجام دهند، رصد کنند، سامان بدهند یا تحت نظارت داشته باشند از اهمیت زیادی برخوردار است، اما سوال اینجاست که چند درصد این افراد یا دیگر کسانی که علاقه‌مند به داشتن به فضایی به عنوان اتاق کار در منزل هستند از امکانات لازم یعنی فضای کافی به این منظور برخوردارند؟ به همین دلیل است که اغلب افراد تصور می‌کنند داشتن اتاق کار در منزل‌های معمولی با متراژهای متوسط عملا غیر ممکن است و شاید به دلیل همین تصور باشد که کمتر کسی است که در منزل‌های با متراژ کوچک، متوسط یا حتی اندکی بزرگ‌تر از متوسط سکونت داشته باشد و به فکر طراحی یک اتاق کار یا فضای مناسب به عنوان اتاق کار در گوشه‌ای از منزل خود بیفتد.
  • ارزانی دلار بی‌تقاضا

    مسعود رضا طاهری عضو گروه بانک و بیمه با بررسی فضای کلی بازار ارز، سکه و طلا باید گفت که تقریبا از دو هفته اخیر منتهی به روز دوشنبه بهای دلار از ۳۳۰۰ تومان تا ۳۱۰۰ تومان و حتی قدری پایین‌تر کاهش یافت. سکه نیز از ۱ میلیون و ۹۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۱۰ هزار تومان بر تابلوها افت کردد. در بازارهای جهانی اما بهای هر اونس طلا از ۱۲۵۵ دلار تا فراتر از ۱۳۰۰ دلار بالا رفت. بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان شاخصی مهم در بازار طلای داخلی از محدوده ۱۰۱ هزار تومان به کمترین میزان اخیر تا ۹۸ هزار تومان رسید.
  • چهارمین سالانه هنر معاصرپرسبوک

    به طور معمول فستیوال‌ها و سالانه‌های هنری با اعلان فراخوان آغاز به کار می‌کند،. اما راستش را بخواهید، در این مورد خاص پیش‌دستی کرده و جلوتر از فراخوان به استقبال آن رفتم. «پرسبوک» عنوان فستیوال هنری است که طی چهارسال گذشته با حمایت هنرمندان جوان و مدیریت بخش خصوصی برپا شده است. امسال اما گویا این مجموعه دچار تغییراتی در ساختار خود شده است. این موضوع را از مقدمه‌ای که برای آن نوشته بودند متوجه شدم. در همین راستا از «علی اتحاد» یکی از کیوریتور، مدیرهای پرسبوک امسال، درخواست کردم تا توضیح مختصری پیرامون فستیوال امسال بدهد: آقای اتحاد، تفاوت «پرسبوک» امسال با دوره‌های قبل چیست؟ تفاوت اول در نحوه برپایی آن است.
  • اختلافات آماری

    درحالی‌که به واپسین روزهای حضور احمدی‌نژاد در پاستور نزدیک می‌شویم، رییس دولت کنونی قصد دارد تا با ارائه آمارهایی از اقتصاد، تابلوی بهتری از عملکرد خود طی این ۸ سال نشان دهد. وی در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، آمارهایی ارائه کرد که نشان از بهبود وضعیت رشد اقتصادی و نیز درآمد سرانه هر ایرانی داشت. آماری که بلافاصله با واکنش برخی نمایندگان و نیز سازمان بازرسی مواجه شد. مخالفان آماری معتقدند آمارهای ارائه شده با واقعیت جامعه همخوانی ندارد. یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف مربوط به آمارهای اشتغال و تورم طی سال‌های گذشته بوده است.
  • خواص سوپ جو برای روزه‌داران

    سوپ جو ترکیب کاملی از پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که خوردن آن در ماه رمضان علاوه بر تامین نیاز غذایی بدن، جلوی یبوست را هم می‌گیرد. مینا کاویانی مسوول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سوپ جو حاوی مواد مختلفی از جمله جو، هویج، گوجه‌فرنگی و انواع سبزی است و هر یک می‌تواند تامین‌کننده بخش زیادی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، املاح و نیازهای بدن باشد. جو به عنوان ترکیب اصلی این ماده غذایی از گروه غلات است که حاوی کربوهیدرات به عنوان پایه اصلی انرژی و مقداری هم پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است.
  • نشست نامچه - ۳ مرداد ۹۲

    نشست نومچه یا نشست نامچه، عنوانی است که به بخش نشست‌های هنری اختصاص داده‌ایم. به دلیل اهمیت نشست‌ها در آشنایی و تحلیل فضای هنری جامعه و فضای مساعد تعامل و گفت‌وگو در آنها که موجب دستاوردهای فرهنگی ارزشمندی می‌شود؛ از این هفته قصد معرفی و بازخوانی نشست‌های هنری تاثیرگذار را طی ده سال اخیر داریم. این بازخوانی حداقل دو دستاورد اساسی را در پی خواهد داشت: اول آنکه این امکان را به ما می‌دهد که با پرسش‌ها و مسائل مطرح‌شده در طی این سال‌ها مواجه شویم و به نقش نشست‌ها در پیشروی و حل مسائل پی ببریم و دوم آنکه روش‌های مختلف گفت وگو را در این سال‌ها مرور کنیم و دریابیم که گفت‌وگو در چه شرایط و با چه روش‌هایی امکانات پیشروی و حل مسائل را پدید می‌آورد.
  • فواید شنا در فصل تابستان

    با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرما، ورزش شنا در بین افراد مختلف طرفداران زیادی پیدا می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فعالیت بدنی از جمله ورزش شنا سبب افزایش احساس شادی، خوب بودن و کاهش استرس، اضطراب و بهبود سیکل خواب می‌گردد. شنا باعث بهبود عملکرد قلبی_عروقی، افزایش استقامت عضلات، کاهش چربی و دیگر اثرات مثبت در بدن می‌گردد، همچنین هنگام شنا هیچ نوع فشاری از طرف زمین وجود ندارد که این امر مفاصل را از فشار و کشیدگی دور نگاه می‌دارد و چنانچه اگر وسیله‌ای برای شناور ماندن مثل جلیقه داشته باشید، فشار وارد شده کمتر هم می‌شود.
  • قرائت یک گزارش

    گزارش کمیته بررسی حادثه ۲۲ بهمن قم که در آن به لاریجانی رییس مجلس اهانت شد ظاهرا به اندازه خود آن حادثه حاشیه‌ساز شده است. بحث بر سر این نیست که چه کسانی به سخنرانی لاریجانی حمله کردند، بلکه اختلاف نمایندگان بر این است که این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود یا خیر؟ چند روزی از نهایی شدن گزارش می‌گذرد، اما هنوز سرنوشت قرائت آن در صحن علنی مشخص نیست. برخی از نمایندگان خواستار عدم قرائت، قصد دارند در پاسخ به این گزارش نامه‌ای به مقام معظم رهبری بنویسند. .
  • روزه باعث تقویت حافظه می‌شود

    دکتر طاهره کرمانی، رنجبر روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص آثار روزه بر سلامت روان در گفت‌وگو‌ با باشگاه خبرنگاران گفت: قطعا روزه‌داری در کاهش اضطراب نقش مهمی خواهد داشت. این نقش در امید به آینده و اعتقاد به عادلانه و هدفمند بودن نظام خلقت، در جلوگیری از بسیاری بدبینی‏ها و ناامیدی‏های شدید که گریبانگیر افراد و جوامع غیر‌دینی است، انکار‌ناپذیر است. مفاهیم و آموزه‏های دینی، همچون توکل، تقدیر الهی و. . . فرد دیندار را در دو‌راهی‏ها و تصمیم‏گیری‏های مشکل، از استرس‏ها و اضطراب‏های بیماری‏زا دور نگه می‏دارد.
  • مچ‌باکس ۶۰ ساله شد

    کودکانی که خودروهای کوچک را روی جاده‌وارهای فرش و موکت خانه و کفپوش‌ها این طرف و آن طرف می‌کشند، به هم می‌کوبند یا ماهرانه در گوشه‌ای پارک می‌کنند، تصویر آشنایی است. این خودروهای کوچک اغلب در جایی انبار می‌شود تا کودکی از نسل بعدی آنها را از گاراژ بیرون بیاورد و بار دیگر براند. مچ‌باکس (Matchbox) یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان این اسباب‌بازی‌های دوست‌داشتنی در بریتانیا است که امسال شصتمین سالگرد آغاز فعالیتش را جشن گرفته است. ایده تولید این خودروها درواقع راه‌حلی پدرانه بود از سوی یک بریتانیایی به نام جک اودِل در برابر قانونی در مدرسه دخترش که طبق آن دانش‌آموزان مجاز بودند فقط اسباب‌بازی‌هایی به مدرسه بیاورند که در یک قوطی کبریت جای بگیرند (در زبان انگلیسی Matchbox به معنای قوطی کبریت است.
  • پوشش‌های مردم‌نهاد

    حمیدرضا صابر شرایط فعلی اقتصادی کشور به گونه‌ای رقم خورده که بسیار بیش از گذشته، بحث تامین احتیاجات اولیه برای زندگی مطرح می‌شود. با این وجود که پس از انتخابات، امید بسیاری به حل مشکلات اقتصادی پدید آمد و البته به طور قطع، با قرار گرفتن کشور در ریل توسعه، می‌توان به اتمام اساسی مشکلات چشم داشت؛ ولی به هر حال این سوال جدی کماکان وجود دارد که در شرایط حاضر، چگونه باید امیدوار بود که در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت، بتوان وضع دهک‌های پایین جامعه را بهبود بخشید؟ اینکه دولت مجبور به مداخله برای بهبود حتی کوتاه‌مدت وضع اقتصادی دهک‌های پایین اجتماعی است، احتمالا گزاره محل بحثی نخواهد بود و حتی با توجه به وزن آرای حسن روحانی در محل‌هایی که دهک‌های پایین جامعه، بیشتر زندگی می‌کنند می‌توان این مطالبه را به وضوح مشاهده کرد؛ اما قرار است برنامه‌های دولت چگونه اجرا شود؟ به عبارت بهتر، اینکه نحوه مداخله دولت چگونه است، مساله اصلی است.
  • قیاس شاهانه بین مترو تهران و مترو فرانسه

    سال ۱۳۵۳ شرکت فرانسوی Sofretu-RATP پس از مطالعه آماری در گزارش جامعی، پیشنهاد اجرای ۷ خط مترو به طول ۱۴۷ کیلومتر را به دولت ارائه نمود. در سال ۱۳۵۴ با تصویب احداث ۴ خط مترو در جلسات شهرداری، انجمن شهر و سازمان برنامه و بودجه، اجرای آن مورد تایید دولت قرار گرفت، اما این طرح مشکلاتی داشت تا جایی که فردوست از آن به عنوان خطرناک‌ترین، بی‌ثمرترین و گران‌ترین متروی جهان یاد می‌کند. او در خاطراتش پیرامون متروی تهران چنین می‌نویسد: در زمان محمدرضا، بارها و بارها مساله متروی تهران مطرح شد و به جایی نرسید.
  • پیام تصویری با بامبو

    Bamboo Loop سیستم‌عامل: iosنسخه ۵. ۰ و بالاتر قیمت: رایگان اگر دوست دارید عکس‌های خود را به شیوه متفاوت با دیگران به اشتراک بگذارید، بد نیست از نرم‌افزار Bamboo Loop استفاده کنید. می‌توان پیام تصویری زیبا خلق کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با بامبو لوپ می‌توانید عکس بگیرید و آنها را به کارت‌های تصویری جذابی تبدیل و برای دیگران ارسال کنید. با این اپ و به کمک ابزار‌هایی همچون نوشتن متن، قالب‌های مختلف، رنگ‌بندی، فیلتر‌های متنوع و. . . شما می‌توانید یک عکس زیبا و به یادماندنی درست کنید.
  • تازه‌های پخش خانگی

    ضد گلوله کارگردان: مصطفی کیایی بازیگران: مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی، مهدی فقیه، سعید آقاخانی خلاصه داستان: اواسط دهه ۶۰ و اوج دوران جنگ، مردی حدود ۵۰ ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهای لس‌آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی است. او بر اثر یک اتفاق درمی‌یابد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند و. . . pic۱ میگرن نویسنده و کارگردان: مانلی شجاعی فرد بازیگران: هنگامه قاضیانی، گوهر خیراندیش، هدایت هاشمی، افشین هاشمی، رضا کیانیان خلاصه داستان: قصه در آپارتمانی می‌گذرد که در سه واحد این آپارتمان سه نوع زندگی به شکلی موازی در جریان است.
  • روزه‌داری بیماران

    بیماران کلیوی دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در گفت‌و‌گو با سلامت‌نیوز گفت: «ثابت نشده است روزه‌داری فرد را مستعد سنگ‌کلیه می‌کند. برای همه کسانی که دارای سنگ‌کلیه هستند یک نسخه واحد نمی‌توان پیچید و برای هر بیمار بسته به شرایط محیط، نوع کار، میزان فعالیت روزانه و میزان دفع مایعات، باید جداگانه تصمیم گرفت. »این جراح و pic۱متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری افزود: «افرادی که یک کلیه خود را به دلیل ابتلا به سنگ‌کلیه از دست داده‌اند، نباید روزه بگیرند همچنین افرادی که بیش از ۵۰ درصد عملکرد کلیه‌های خود را به علت سنگ‌کلیه از دست داده‌اند صلاح است روزه نگیرند و بیمارانی که برای بار اول در ماه رمضان دچار سنگ‌کلیه شده و مبتلا به درد و خونریزی می‌شوند نیز تا درمان کامل نباید روزه بگیرند.
  • ساخت‌و ساز از سکه افتاد

    بازار ساخت‌وساز مسکن در تهران از سکه افتاده است. طبق گزارش شهرداری‌ تهران، رشد ساخت‌وساز در بهار۹۲ نسبت به سال گذشته صفر شده، به گونه‌ای که تعداد واحدهای مسکونی جدیدی که در این فصل در مناطق ۲۲گانه ساخته شده هیچ تغییری نسبت به بهار۹۱ نداشته است. افزایش هزینه مصالح، رکود معاملات و انتظار ثبات و آرامش اقتصادی عواملی هستند که در توقف رشد ساخت‌وساز دخیل‌اند. در عین حال ساخت‌وساز واحدهای غیرمسکونی در تهران رشد ۲۰۰ درصدی داشته است. .
  • درهای دنیا به روی گردشگران باز می‌شود

    وحید عامری یکی از نگرانی‌های هر مسافر قبل از بستن بار سفر، محل اقامت او در ولایت غربت است. در شرایط حاضر وجود مکانی که بتوان مسافران و میزبان‌ها را از کشورهای مختلف با هم در آن روبه‌رو و امکان ارتباط آنها را فراهم کرد تنها در دنیای مجازی امکان‌پذیر است. طرح ایجاد چنین مکانی در سال ۱۹۹۹ به وسیله کیسی فنتون شکل گرفت. این تصور بعد از یک سفر ارزان از بوستون به ایسلند رخ داد. فنتون به صورت تصادفی ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه ایسلند را انتخاب کرد و برای آنها ایمیلی فرستاد مبنی بر اینکه آیا می‌تواند در طول سفرش مدتی را نزد آنها اقامت کند و سرانجام بیش از ۵۰ جواب موافق دریافت کرد.
  • سیاه‌بازی‌های مرگ‌آور

    خرید و فروش خودرو از بازار کاری است ظاهرا سهل و آسان، اما در برخی موارد دیده شده است که فروشنده از خریدار واردتر بوده، البته نه به معامله سالم؛ بلکه به راه‌هایی برای دور زدن یک معامله سالم برای کسب سود بیشتر. دور زدن یک معامله سالم را می‌توانید «کلاهبرداری» هم بخوانید، معضلی که این روزها نمونه‌های متفاوتی از آن دیده می‌شود که در نهایت منجر به تشکیل پرونده‌های بی‌شماری در دادگاه‌ها شده است، پرونده‌هایی که با مطلع شدن خریداران از جریان کلاهبرداری در دادگاه‌ها به جریان می‌افتند. اما این کلاهبرداری‌ها چگونه در یک معامله شکل می‌گیرند و روش‌های افراد سودجو برای سوءاستفاده از خریداران خودرو چیست؟ چه کار کنیم که یک معامله سالم داشته باشیم تا شیرینی خرید خودرو در راهروهای دادگاه تلخ نشود؟ یک کارشناس خودرو در رابطه با روش‌های کلاهبرداری که اخیرا در معامله‌ها مشاهده کرده است می‌گوید: افراد سودجو با استفاده از روش‌هایی که فقط خودشان می‌دانند و با سوءاستفاده از اعتماد خریداران و در نظر گرفتن سود خود، اقدام به کلاهبرداری در معاملات خودرویی می‌کنند.
  • تعویق تحریم‌ها

    با روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور منتخب ملت به نظر می‌رسد مخالفت با تشدید تحریم‌ها و سیاست مقابله‌جویی با ایران در غرب در حال افزایش است. پس از آنکه ۲۹ مقام سابق دولتی از اوباما خواستند که با ایران وارد مذاکرات مستقیم شود، در تازه‌ترین اقدام بیش از ۱۳۰ عضو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نیز نامه‌ای را امضا کردند که از باراک اوباما می‌خواهد به دنبال انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور ایران، جهت پیشبرد فرصت‌ها برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک با ایران تلاش کند. آنها در این نامه به اوباما گوشزد کردند که انتخاب روحانی فرصتی واقعی برای پیشرفت در مسیر توافقی قابل اجرا است و با توجه به خطراتی که متوجه آمریکا، اسرائیل و جامعه بین‌المللی است، عدم استفاده از فرصت «روحانی» اشتباه محسوب می‌شود.
  • آش کشک، مخصوص افطار

    بعد از اینکه برنج پخت، گوشت چرخ کرده را ( که همراه یک پیاز رنده شده مخلوط کرده‌ایم ) به صورت کوفته در می‌آوریم و به مواد اضافه می‌کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تا جا بیفتد. مواد لازم : نخود: نصف لیوان لوبیا سفید : نصف لیوان برنج : ۱۰۰ گرم کشک : چهار قاشق غذاخوری پیاز متوسط : ۱ عدد گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم سیر داغ : به مقدار لازم طرز تهیه : ابتدا نخود و لوبیا را می‌پزیم. سپس برنج را اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه برنج پخت، گوشت چرخ کرده را (که همراه یک پیاز رنده شده مخلوط کرده‌ایم) به صورت کوفته در می‌آوریم و به مواد اضافه می‌کنیم و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می‌دهیم تا جا بیفتد.
  • اقبال شما در خرید خودرو کارکرده

    این روزها بازار خودروی کشور در وضعیت مناسبی قرار ندارد، از یک سو تولید خودرو در روندی بی‌سابقه به پایین‌ترین سطح خود رسیده و از دیگر سو خودروهای موجود در بازار نیز در خلأ ناظران سازمان حمایت به بالاترین قیمت به فروش می‌رسد. در این بین بسیاری از مشتریان خودرو با توجه به نبود خودرو در نمایندگی‌های فروش و در پی آن افزایش سرسام آور قیمت‌ها در بازار، به دنبال خودروهای دست دوم می‌روند. به اعتقاد برخی از کارشناسان فنی، خرید خودروهای یاد شده نیازمند کسب اطلاعاتی در این زمینه است تا خریدار دچار ضرر و زیان مالی نشود، اما اولین گام کسب اطلاع از اماکن فروش خودروهای دست دوم است.
  • استقرار حاضران و مسائل مربوط به چینش میهمانان

    سارا محمودی یکی از مهم‌ترین فنون مذاکره، استقرار هدفمند حاضران است. ترتیب صندلی‌ها موضوع شوخی‌های بسیاری است که گاهی لازم است به آن توجه زیادی کنید. گرچه بسیاری از افراد محل نشستن حاضران را به تصادف واگذار می‌کنند، شما ابدا نباید این کار را کنید. چند توصیه برای استقرار بر سر میز: کنار کسی بنشینید که لازم است سریعا و به طور خصوصی با او مشورت کنید. مقابل کسی بنشینید که بیشترین کشمکش را با او دارید. مثلا به عنوان رهبر گروه مذاکره کننده درست مقابل گروه حریف بنشینید. اگر می‌خواهید حالت تهاجمی را کاهش دهید، می‌توانید یکی دو صندلی این طرف‌تر یا آن طرف‌تر بنشینید.
  • گرانی انسولین

    حذف ارز مرجع که باعث شد وضعیت بازار دارویی کشور در شرایط بحرانی قرار بگیرد، اینک گریبان بیماران دیابتی را در کنار بیماران نیازمند به داروهای خاص و شیمایی گرفته و مشکلاتی برای آنها پدید آورده است. افزایش قیمت داروی انسولین از ۲۵۰۰ تومان سال پیش به ۱۲هزار تومان کنونی در کنار نوارهای تست قند خون ۴۵ هزار تومانی، موجب شده خیلی از بیماران دیابتی دیگر نتوانند قند خونشان را اندازه‌گیری کنند و از همین رو خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند. هزینه بیمار دیابتی ماهانه حدود ۲۰۰ هزارتومان است. .
  • پایان مصوبه جنجالی

    مصوبه جنجالی دولت هم در دیوان عدالت و هم در مجلس لغو شد. در حالی‌که نمایندگان مجلس، مصوبه ۷۴ هزار میلیاردی دولت برای تسویه بدهی‌های خود را ملغی اثر کردند همزمان هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز به اتفاق آرا و بدون رای منفی مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی مبنی بر درآمد ۷۴ هزار میلیارد تومانی از محل تغییر قیمت ارز را لغو کرد. با تصویب مجلس قرار شد درآمد حاصل از افزایش دارایی‌های خارجی بانک مرکزی صرفا به جبران زیان‌های ناشی از کاهش برابری‌های قانونی نرخ ارز اختصاص یابد. .
  • آمریکایی‌های غیرقابل اعتماد

    پس از آنکه برخی مقامات و قانون‌گذاران آمریکایی خواستار دیپلماسی در قبال حسن روحانی شدند، مقام معظم رهبری هشدار داد که واشنگتن «قابل اعتماد» نیست. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع کارگزاران نظام، فرمودند: در ابتدای امسال هم گفتم که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم، اگرچه در سال‌های گذشته مذاکره در مسائل خاصی همچون عراق را منع نکردم. به گفته ایشان، آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد و غیرمنطقی هستند و در برخوردهایشان صادق نیستند. این سخنان رهبری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی و بین‌المللی داشت. .
  • حل اختلافات اساسی زناشویی قبل از والدشدن

    احساس خوشبختی در برخی افراد آن قدر نسبی است که با کوچک‌ترین اتفاقی رنگ عوض می‌کند. یک زوج جوان در شرایطی می‌توانند در مسیر آینده به درستی گام بردارند که در مورد بدیهیات و اصول اولیه زندگی خود به نتیجه و اشتراک نظر رسیده باشند. به دنبال رعایت این اصل مهم است که آنها می‌توانند به موضوعاتی مثل بچه‌دار شدن بیندیشند. به گزارش خراسان؛ اگر زن و شوهری رابطه متزلزل داشته باشند و شاخصه اصلی رابطه خوب زناشویی را نداشته باشند، تولد فرزند به آنها کمکی نخواهد کرد و اگر شرایط عاطفی مناسبی داشته باشند، رابطه آنها مستحکم‌تر می‌شود.
  • مجالس مبارک در ماه مبارک

    هیات‌های مذهبی شهر تهران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مجالس مناجات و سخنرانی و ادعیه‌خوانی برگزار می‌کنند که برنامه برخی از این هیات‌ها به شرح زیر است: مسجد ارک: مداح: حاج منصور ارضی، خیابان ۱۵ خرداد، مسجد ارک، زمان: ایام ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۳ مهدیه تهران: سخنران: دهه دوم: حجت‌الاسلام مومنی و دهه سوم: حجت‌الاسلام قرنی؛ مداح: حاج مهدی سماواتی؛ خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان منیریه، مهدیه بزرگ تهران، زمان: ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ مسجد شهدا: مداح: حاج مهدی سماواتی و حاج ماشاء‌ا.
  • هیاهوی تحریم

    محمدحسین شجاع‌الدین در سال‌جاری، چند موج اقتصادی از قبیل تحولات ارزی، تشدید تحریم‌ها و شروع گرانی در تمام کالاها باعث شد تا مردم حساسیت خاصی نسبت به بعضی مفاهیم پیدا کنند. در این میان مساله تحریم‌ها موضوعی است که بسیاری از مشکلات به آن ارجاع داده می‌شود، اما آیا دیدگاه مسوولان، خریداران و فروشندگان به موضوع یکسان است؟ و آیا این دیدگاه منطبق با واقعیت تاثیری است که این تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند؟ آیا وقتی گروهی از سیاست‌گذاران داخلی، این تحریم‌ها را تا حد زیادی بی‌تاثیر در سرنوشت اقتصادی ایران می‌دانند، همان جنبه‌ای را مدنظر دارند که عده‌ای دیگر پیامدهای آن را مصیبت‌بار تلقی می‌کنند؟ یا مردم که با حساسیت بی‌سابقه‌ای مذاکرات هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنند و این تحریم‌ها را از طرفی عامل گرانی‌ها دانسته و از طرف دیگر توجیهی برای افزایش قیمت کالاهایی که بی‌ارتباط با تحریم‌ها و نوسانات ارز هستند ندارند، دید یکسانی با مسوولان دارند؟ چرا تحریم‌ها که صورت‌های متعددی از آن از ابتدای انقلاب بر ما تحمیل شده است، در این برهه این قدر مورد توجه مردم قرار گرفته است؟ یکی از صورت‌بندی‌های مهم در مورد مساله تحریم‌ها نه بر اساس سیاست خارجی که بیشتر بر مبنای مدیریت داخلی بیان می‌شود.
  • ۲۴ ساعت فرصت برای خرید مسکن!

    مهدیس فرقانی این روزها هشدارهای ۲۴ ساعته از سوی مشاوران املاک به متقاضیان خرید در بازار مسکن، مساله جدیدی است که توجه خریداران مسکن را به خود جلب کرده است. به تازگی مدتی است که برخی از بنگاه‌داران مسکن در برخی از فایل‌های واحدهای مسکونی فروشی، اظهار می‌کنند که خریداران تا ۲۴ ساعت آینده فرصت تماس و بازدید از واحد آگهی شده را دارند، در غیر این صورت ممکن است بعد از اتمام زمان تعیین شده، فرصت خرید واحد مذکور را از دست بدهند!برای مثال، یک واحد مسکونی به متراژ ۶۲ متر مربع در خیابان بهنام واقع در خیابان آیت‌ا.
  • کابینه تدبیر و امید

    با نزدیک شدن به زمان تحلیف حسن روحانی و وعده رییس‌جمهور منتخب مبنی بر معرفی اعضای کابینه در مجلس، گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب وزرای دولت یازدهم بالا گرفته است. با اینکه روحانی پیش از این اعلام کرده بود که کارگروه‌های تخصصی، وی را در چینش کابینه کمک می‌کنند، اما همچنان اخبار ضد و نقیضی از اسامی وزیران منتشر می‌شود. پیش‌تر مرتضی بانک مشاور روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک گفته بود کارگروه‌های تخصصی ۲۳ شاخص برای اعضای کابینه و همکاران دولت آینده لحاظ کردند که مهم‌ترین آنها اعتقاد به ولایت فقیه، پایبندی به قانون، معتدل و معتقد بودن به ایده‌ها و برنامه‌های آقای روحانی، کارآمد و متخصص و مجرب بودن و همچنین تندرو نبودن است و کسانی که این ویژگی‌ها را داشته باشند از هر جریان و جناحی که باشند می‌توانند به دولت کمک کنند.
  • گردشگری آبی در استان فارس

    فواد شمس شیراز را شهر شعر و ادبیات می‌دانند. اماکن تاریخی استان فارس همواره مورد توجه گردشگران بوده‌اند، اما این شهر شعر و ادب و تاریخ، جاذبه‌های طبیعی زیادی هم دارد و طبیعت آن هم به اندازه تاریخ و فرهنگش می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. از قدیم‌الایام معروف بوده است که اردیبهشت در شیراز دقیقا انگار تکه‌ای از «بهشت» را در روی زمین می‌بینید. فصل بهار و ماه اردیبهشت برای گردشگرانی که به طبیعت علاقه دارند فرصت بسیار مناسبی برای بازدید از مناظر طبیعی و جاذبه‌های طبیعتی شیراز و استان فارس است. آبشار مارگون؛ زیباترین آبشار خاورمیانه یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان آبشار «مارگون» است که به آن لقب زیباترین آبشار خاورمیانه داده‌اند.
  • گالری خاک

    این فصل، زمانی است که اکثر گالری‌ها مجموعه شخصی خود را که طی چند سال اخیر گردآوری کرده‌اند برای بازدید و فروش ارائه می‌کنند. در همین راستا این هفته راهی گالری خاک واقع در دو راهی قلهک شدم. مجموعه متنوعی از آثار هنرمندان مطرحی چون کوروش شیشه‌گران، علی نصیر، فریدون آو، کامبیز صبری و علی اتحاد در این نمایشگاه ارائه شده بود. نوع چیدمان مجسمه‌های بیتا فیاضی در گالری، یکنواختی فضای حاکم را شکسته و از این حیث فضایی متفاوت ایجاد کرده بود، اما نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه، قیمت آثار بود، به طور مثال قیمت هریک از آثار کورش شیشه‌گران در این نمایشگاه حدود بیست و دو میلیون تومان بود، در حالی که تنها یکی از آثار او در حراجی اخیر تهران به قیمت ۲۲۰ میلیون تومان به فروش رسید.
  • نشریات با طعم خداحافظی دولت

    روی کیوسک را که نگاه می‌کنی، آنقدر مجلات و نشریات رنگارنگ و گوناگون هست، که انتخاب از بین آنها و از روی عکس جلدشان نیز، مشکل است، چه برسد به اینکه بخواهیم همه را بشناسیم یا. . . . در این صفحه قرار است پیشنهاد نشریه بدهیم. از نشریات سیاسی و جدی گرفته، تا سبک زندگی و طنز و. . . آن وقت خیلی راحت و بدون سردرگمی و نگاه کردن عکس روی جلد مجلات، می‌روید سراغ اصل مطلب؛ مجلاتی که از قبل می‌دانید در آنها در مورد چه موضوعاتی مطلب خواهید خواند! شاید کمتر کسی باشد که در میان نشریات، اسم چلچراغ را نشناسد. نشریه نسل جوان که حالا بعد از ۱۲ سال انتشار، آرام آرام باید مخاطبانش را از نسل سوم، به نسل چهارمی‌ها تغییر دهد.
  • روحانی و انتخاب استراتژیک

    شهرام شریف دبیر گروه دیجیتال آیا یک عرصه تخصصی مانند ICT نیاز به دخالت مستقیم رییس‌جمهور برای پیش‌برد موضوعات دارد؟ پاسخ قطعا مثبت است. تجربه ده سال گذشته و بی‌توجهی مرد اول اجرایی کشور به این بخش و انتخاب افراد غیرمتخصص برای پست‌های کلیدی نشان داد تا چه اندازه این بی‌اعتنایی در اوج تقاضا و نیاز بازار می‌تواند به رکود و سکون در این عرصه منجر شود. تجربه ده سال اخیر و عقب‌ماندگی ایران در بخش‌های گوناگون فناوری اطلاعات و عدم‌پیگیری موضوعات این بخش از سوی مدیر اول اجرایی کشور نشان‌دهنده ضرورت حضور و تاثیر مستقیم نگرش وی بر گسترش یا عدم توسعه در این بخش است.
  • معرفی هنرمندان منتخب نسل نو - ۳ مرداد ۹۲

    هنرمند: تارا آزرم اصلا یک سری چیزها اگر ده سال پیش بود، تعجب می‌کردی! طراحی؟ اینکه طراحی است، چطور در بین این همه نقاشی این را انتخاب کرده‌اند؟ اما امروز جای تعجب نیست چراکه طراحی را به عنوان مدیومی (رسانه‌ای) مستقل می‌شناسند و هنگامی که شما در بین انبوه نقاشی‌های منتخب نسل نو به طراحی‌های تارا آزرم می‌رسید، از این حیث با پرسشی مواجه نمی‌شوید، اما به هرحال کنج دیوار گیرتان می‌اندازند، چرا که در کار او با دنیای فیگوراتیو متفاوتی مواجه می‌شوید. عنوان کار او «جوکرها»ست، کاراکترهای او تحرک زیادی نسبت به هم دارند و به نظر می‌رسد که با زبان بدن باهم در ارتباطند.
  • حافظه برباد رفته

    همیشه بهترین فیلم‌ها، جدیدترین‌ها نیستند. برای همین هم، اولین فیلم پیشنهادی منوی فرهنگی، جدید نیست. دیوید لینچ در یک مصاحبه، از یکی از آرزوهایش گفته بود که دوست دارد فیلمی را از آخر به اول بسازد! اما چند سال قبل از آن، نولان فیلمی ساخته بود که سیر داستان از انتها به ابتدا طی می‌شد. فیلم «ممنتو» که پایان‌نامه دانشجویی نولان بوده، داستان مردی را روایت می‌کند که حافظه کوتاه‌مدت خود را پس از قتل زنش از دست داده است. «لئونارد» که خودش کارآگاه پلیس بوده، تصمیم می‌گیرد که قاتل همسرش را پیدا کند، اما برای این کار با مشکل مواجه است، چون هر چیزی به سرعت از خاطرش پاک می‌شود.
  • خبر هفته از نگاه کارشناسان، مسوولان ، هنرمندان و روزنامه‌نگاران - ۳ مرداد ۹۲

    مهم‌ترین خبر هفته گذشته چیست؟ در عصر اطلاعات و بمباران خبری، انتخاب یک خبر به عنوان مهم‌ترین خبر هفته گذشته کار دشواری می‌نماید. از اصلی‌ترین کارهایی که یک رسانه خبری می‌تواند انجام دهد انتخاب مهمترین اخبار است. حالا ما این کار را به دیگران سپرده‌ایم؛ به جمعی از سیاستمداران، مسوولان سابق ، فعلی و البته بخشی از همکاران‌مان در رسانه‌های دیگر تا پاسخگوی این سه سوال باشند: سه سوال مشترک از تمام روزنامه‌نگاران پرسیدیم. از آنها خواستیم ۱- مهم‌ترین خبر هفته گذشته چه بود؟ ۲-‌به چه دلیل؟ ۳- تبعات این خبر چیست؟ محمد حسین ادیب کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه ۱.
  • حقیقت گمشده خانه سینما

    علیرضا مجمع عضوگروه هنر جملات گوهرباری را در این دعوای خانه سینمایی‌های ۱و۲ در این دو هفته اخیر شنیدیم. از جملات همیشگی دو طرف مخاصمه گرفته تا «من این در رو باز می‌کنم. » (علیرضا داودنژاد وقتی جلوی خانه سینمای پلمب شده خیابان سمنان حرف می‌زد. ) و «شعبون بی‌مخ رو هم در این اجتماع دیدیم. » یا «در دولت بعد بوی کباب می‌آید، ولی نمی‌دانند که خر داغ می‌کنند. » (هر دو جمله از حسین فرح‌بخش تهیه‌کننده معروف سینمای بدنه ایران است)، اما هر چه هست اتهامی در دو طرف نسبت به سوی مقابل مشترک است: اتهام رانت‌خواری از تصدی بر خانه سینما.
  • عکس خبری - ۳ مرداد ۹۲

    pic۱ pic۲ pic۳ pic۴ pic۵ pic۶ pic۷ pic۸ pic۹
  • شفافیت باورهای مردم

    در انبوه شادی‌های ماه گذشته، آنچه بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می‌کرد، باور مردمی نسبت به تغییر اوضاع بود. چند اتفاق خوشحال‌کننده پیاپی به وقوع پیوسته بود و از این رو مردم به تحقق دیگر امیدهای خویش می‌اندیشیدند؛ و البته از طرفی به علت اختلافاتی که کاملا طبیعی هستند، عده‌ای دلخوشی بسیار داشتند و در مقابل عده‌ای با عینک بدبینی وقایع را می‌نگریستند. بر همین اساس در فضای مجازی، بحث‌های زیادی درگرفت که در امیدواری اعتدال به خرج دهیم. عده‌ای مطالبات خود را مطرح می‌ساختند و در مقابل با واکنش عده‌ای دیگر مواجه می‌شدند که تندروی نکنید و پله‌پله باید پیش رفت.
  • نوسان سکه ودلار

    بازار سکه و دلار نشان داده که همچنان نسبت به تحولات سیاسی بدون واکنش باقی نمانده و به رویدادهای مثبت روی خوش نشان می‌دهد. با این همه قیمت دلار در اوایل هفته در واکنش به فضای مثبت ایجاد شده درخصوص نامه نمایندگان کنگره آمریکا و تاخیر در تحریم‌ها کاهش یافت و به مرز ۳۰۷۰ تومان رسید، هرچند که در اواسط هفته باز هم روند افزایشی را تجربه کرد. با آنکه سکه هم کاهش و دوباره افزایش قیمت داشت، اما انتظار برای افت بیشتر قیمت‌ها همچنان به قوت خود باقی است. .
  • توصیه‌های آسمانی

    ماه مبارک رمضان و گرفتن روزه در این ماه پر فضیلت، دارای آداب و شرایطی است که در این فرصت به برخی از آنها اشاره می‌شود: افطار و سحری خوردن خوردن افطار و سحری از سنت‌های ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود، تا جایی که در شریعت اسلام از «صوم وصال»؛ یعنی روزه‌ای که بدون خوردن افطار و سحری به روزه روز بعد متصل شود، نهی شده است. pic۱ شیخ مفید در کتاب مقنعه می‌فرماید: از آل محمد (ع) روایت شده است که «سحرى» خوردن مستحب است و لو با یک شربت از آب. سپس می‌فرماید: روایت شده که بهترین غذاى سحر «خرما» و «قاووت» است؛ زیرا رسول خدا در «سحرها» از آن میل می‌کرد.
  • سرمایه‌گذاری بانکی و قانون ۷۲

    آیا به فکر سرمایه‌گذاری در حساب‌های بانکی هستید؟ حتما در مورد محاسبات ریاضی سرمایه‌گذاری‌ها دچار مشکل هستید، اگر به سرعت می‌خواهید بدانید چقدر طول می‌کشد تا پولی که در بانک گذاشته‌اید دوبرابرشود، قانون ۷۲ حتما به شما کمک خواهد کرد. گاهی اوقات باید تصمیم بگیریم که با پولمان می‌خواهیم چه کنیم. آیا می‌خواهیم آن را نزد خود نگه داریم. آیا می‌خواهیم با آنها طلا یا کالاهای بادوام بخریم؟ آیا می‌خواهیم پولمان را وارد بازار مسکن کنیم؟ یا می‌خواهیم پولمان را در بانک بگذاریم و از نرخ بهره بانک‌ها استفاده کنیم.
  • نوشابه انرژی زای گیاهی تلفیق سنت و مدرنیته

    نویسا راد این روزها «نوشیدنی‌های انرژی‌زا» بازار بسیار خوبی در باشگاه‌های ورزشی و فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کرده‌اند، اما نگرانی‌های زیادی درباره زیان‌آور بودن آنها وجود دارد. متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که این نوشیدنی‌ها درواقع یک قوطی کافئین همراه با شکر هستند. متخصصان علوم بهداشتی و پزشکی هم معتقدند مواد به کار رفته در نوشابه‌های انرژی‌زا می‌تواند محرکی برای گرایش به مصرف الکل باشد، این در حالی است که طرفداران این نوشابه‌ها اغلب قشر جوان و در حال تحصیل هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان به نوشابه‌های انرژی‌زا که حاوی کافئین بالا هستند علاقه زیادی دارند و شب‌های امتحان یا کنکور برای اینکه بتوانند بیشتر بیدار بمانند، تعداد زیادی از این نوشابه‌ها را استفاده می‌کنند.
  • ناظران بی‌طرف اقتصاد

    سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها، مستقل از منافع سیاسی-اقتصادی کارگزاران آنها نیست. حتی در خوش‌بینانه‌ترین حالت- که کارگزاران دولتی به دنبال هیچ نوع سوء استفاده از قدرت و کسب منافع شخصی نیستند- همچنان محدودیت‌های ناشی از موضوعاتی مثل چارچوب‌های ذهنی، تعهدات ضمنی سیاسی، محدود بودن اعضای تیم اقتصادی، و تمرکز بر افزایش رضایت پایگاه رای احزاب باعث می‌شود که سیاست‌های اقتصادی لزوما از دید کل جامعه (و گاه حتی از دید حامیان سیاستمداران) بهینه نباشد. درک این محدودیت‌ها و اعوجاج‌های سیاستی، در کنار پیچیدگی‌های مربوط به تفسیر متغیرهای اقتصادی است که ضرورت شکل‌گیری نهادهای مستقل اقتصادی را برجسته می‌کند.
  • خودش می‌گه یکی از ماست

    پوریا عالمی به اینجا رسیدیم که توی اکون‌آباد اوضاع ریخته بود به هم و هر کی دستش می‌رسید یک کلاهی سر اکون‌آبادی‌ها می‌گذاشت و اکون‌آبادی‌ها هم شاکی بودند که آه ندارند با ناله سودا کنند، که بادمجان‌محور آمد وسط میدان شهر و. . . و حالا ادامه ماجرا: بادمجان‌محور گفت: عزیزانم، گلای باغ من، پروانه‌های زندگی، ستاره‌های توی آسمونم، عاشقتونم. . . یکی از اکون‌آبادی‌ها از آن پشت داد زد: زکی. زده زندگی ما رو فلج کرده، حالا عاشقمونم شده. . . امیدوارم قسر در ریم. . . خیارچمبرمحور برگشت گفت: کی بود اینطور حرف زد؟ خیلی ناراحت شدم.
  • خرید اعتبار به صورت آفلاین

    همراه شارژ سیستم‌عامل: آندروید قیمت: رایگان همراه شارژ یک اپ رایگان برای سیستم‌هایی با سیستم‌عامل آندروید است که علاوه بر خرید آنلاین، امکان خرید به صورت آفلاین و بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت بانکی را به کاربرانش می‌دهد. بعد از هر خرید توسط همراه شارژ، سیم کارت شما فورا شارژ خواهد شد و نیازی به وارد کردن سریال شارژ نیست. علاوه بر خرید آفلاین، چنانچه می‌خواهید از طریق اینترنت شارژ خریداری کنید، به راحتی می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت بانکی اقدام به خرید شارژ کنید. زمانی که هیچ اعتباری در سیم‌کارت خود ندارید، استفاده از شارژ اضطراری بهترین گزینه برای شما است.
  • کیمیای رانت‌خواری

    نیما هوشمندزاده تیم ملی فوتبال که به جام‌جهانی صعود کرد، مسوولان تصمیم گرفتند که به عنوان پاداش، به آنها «اجازه واردات خودرو» بدهند؛ یعنی فوتبالیست‌ها حق دارند با ارز مرجع، ماشین وارد کنند و آن‌گاه در بازار آن را فروخته و سودش را در جیبشان بگذارند و احتمالا هم نیاز به پرداخت گمرکی با قواعد خاص آن نخواهند داشت. نمی‌دانم از این خبر، چه حالی به شنونده دست می‌دهد؛ تصمیم بی‌نظیر مسوولان در اعطای علنی رانت به عنوان پاداش خود گویاتر از هر توضیحی است که نگارنده توان بیان آن را دارد، اما هدف این یادداشت، به پرسش کشیدن مسوولان برای این کار نیست.
  • قاپیدن فرصت تعویق تحریم‌ها

    یاسر میرزایی دبیر گروهاندیشه در جهان انسانی، حل مشکلات همیشه با رجوع به واقعیت‌ها، کشف فرصت‌ها و استفاده بجا و استراتژی تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها نیز در‌واقع همین معنا را دارد؛ گمان نکنیم قرار است تهدیدی تغییر ماهیت دهد و به فرصت تبدیل شود، بلکه منظور این است که چنان به سراغ فرصت‌ها برویم و از آنها استقبال کنیم و آنها را شکوفا کنیم که تهدیدها، امکان بروز و ظهور نیابند. یکی از واقعیت‌های جهان این است که هر دولت-ملتی همیشه ترکیبی است از سیاستمدارانی که رای‌ها و نظرات متکثر دارند. غفلت از این واقعیت، غفلت از فرصت‌هایی است که در دل این تکثر نهفته است؛ فرصت‌هایی که اگر به‌موقع به کار گرفته نشوند، مغلوب تهدیدها می‌شوند.
  • فیلم‌های خارجی - ۳ مرداد ۹۲

    سخنرانی پادشاه (The King's Speech) کارگردان: تام هوپر بازیگران: کالین فرث، هلنا بونام کارترpic۱ به من می‌گن یاغی (they call me renegade) کارگردان: انزو باربونیpic۲ بازیگران: ترنس هیل، رابرت واون
  • بازی‌های زیبا در من و زیبا

    احتمالا شما هم این روزها، پوستر‌های بزرگ شهاب حسینی و پرویز پرستویی را به در و دیوار فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی دیده‌اید. پوستر‌هایی که این دو بازیگر توانمند سینمای ایران را در کنار هم و در قاب یک کارگردان نشان می‌دهد. فیلم «من و زیبا». پوستر فیلم به‌خوبی نشان دهنده ژانر فیلم نیست، اما فیلم یک ملودرام است که با تم مذهبی و با بیان مفاهیمی اساسی از جمله توبه و رحمت الهی ساخته شده است. نکته فیلم هم همینجاست که کارگردان در دام شعارزدگی و حرف‌های گلدرشت و. . . نیفتاده و کار جمع و جور و ساده‌ای از دست درآورده است.
  • از امید ما تا تدبیر آنها

    اگر کسی یک‌بار در ماه‌های پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری به ایران می‌آمد و بار دیگر، در یکی دو هفته پس از انتخاب روحانی به ایران سفر می‌کرد، این تفاوت بسیار زیاد در باور مردم برایش قابل هضم نبود. در شرایطی که همین چند ماه پیش، رکود شدید اقتصادی کشور را به عرصه‌های بی‌سابقه‌ای کشانده بود، حالا مردم امید بسته‌اند به تدبیر دولت آینده که بتواند آنها را از این وضع نجات دهد. اما چقدر این باور به واقعیت نزدیک است؟ اتفاقاتی مثل انتخابات و فوتبال و والیبال که همزمانی آنها اتفاقی بود، برای اکثر مردم آن‌قدر غیرمنتظره بود که همین بهت آنها موجی از امید ایجاد کرد.
  • مواظب حرف‌زدن خود باشید !

    سمانه سوادی کارشناس ارشد حقوق افترا و توهین به افراد یکی از رفتارهایِ قبیحی است که خوشبختانه قانون آن را پیش‌بینی کرده و در راستایِ دفاع از ارزش‌های اخلاقی برایِ آنها مجازات تعیین نموده است. از آنجایی که عصرِ دادگستری خصوصی که در آن افراد خود دست به انتقام‌جویی می‌زدند به پایان رسیده و سیستم‌های حقوقی با ارج نهادن به مقام انسانی سعی در حفظِ حیثیت افراد دارند. در قوانین عمده کشورها جرائمی تحتِ عنوانِ افترا و توهین پیش‌بینی شده است. قانونگذارِ جمهوری اسلامی ایران نیز در موادِ متعددی از قانونِ مجازات اسلامی به این جرایم پرداخته است.
  • قیمت مسکن را چه کسی تحریک می‌کند؟

    برخی کارشناسان اقتصادی و حتی مردم عادی معتقدند که: دلالان بازار مسکن و واسطه‌های این بازار که کار نزدیک‌کردن خریدار و فروشنده ملک به هم را برعهده دارند و برای همین کار، مبالغ قابل‌توجهی را تحت عنوان پورسانت یا همان حق‌کمیسیون از دو طرف دریافت می‌کنند، بیشترین نقش و اثر را در تعیین قیمت مسکن دارند و خواسته یا ناخواسته باعث تحریک قیمت‌ها می‌شوند. ادعای کارشناسان و مردمی که صابون دلالان ملک به تن آنها خورده این است که: چون قیمت فروش واحدهای مسکونی اولین‌بار از زبان این افراد بیرون می‌آید و هر آنچه دلالان تعیین کنند تنها با کمی تغییر به عنوان نرخ واقعی ملک مورد معامله، مورد توافق خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد، بنابراین نقش آنها در قیمت‌گذاری بی‌بدیل است و حباب قیمت‌ها نیز در راستای همین پروسه در تهران ایجاد می‌شود.
  • مسابقه تفرقه‌انگیز

    درج یک عبارت توهین‌آمیز در مسابقه پیامکی یک اپراتور کافی بود تا صدای اعتراض نمایندگان اهل تسنن را بلند کند و از سوی دادستانی نیز اعلام جرم شود. موسسه کلید طلایی با برگزاری مسابقه پیامکی «اسوه عدالت»، از عبارت «فریب‌خورده شیطان» درباره یکی از بزرگان اهل سنت استفاده کرد که واکنش‌های زیادی در پی داشت. هرچند این اپراتور بر وحدت‌آفرینی مجموعه خود تاکید کرده اما دادستانی زاهدان به عنوان مدعی‌العموم، علیه این شرکت که اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با محتوای خلاف وحدت کرده، اعلام جرم کرده است. .
  • جلوه‌هـای ماه خدا در گوشه‌ گوشه ایران

    ماه رمضان در فرهنگ ایرانیان جایگاه ویژه‌ای دارد و آیین‌های این ماه مبارک علاوه بر اینکه دارای اشتراکاتی بین تمام شهر‌های کشورمان است، گاهی در برخی مناطق با اجرای آداب و رسوم خاص آن مناطق همراه است. در گذشته مردم ایران برای استقبال از ماه رمضان آداب و آیین بخصوصی داشتند؛ آدابی چون نقاره‌زنی، کلوخ اندازون، خاک‌گیری، بازسازی و نوسازی مساجد و قالی‌های آنها، ریزه‌خوانی و مناجات‌خوانی که امروزه به دلیل اقتضائات زندگی شهری این آداب و رسوم در برخی مناطق کمرنگ شده یا از میان رفته است. شیرازی‌ها، آخرین جمعه ماه شعبان را کلوخ اندازون می‌گویند.
  • VLC برای کاربران اپل

    VLC سیستم‌عامل: ios نسخه۵. ۱ و بالاتر قیمت: رایگان از اوایل هفته گذشته بود که کمپانی VideoLAN خبرهای خوشی در اختیار کاربران سیستم‌عامل ios گذاشت. براساس این خبر کاربران محصولات اپل می‌توانند اپ VLC را از فروشگاه اپل استور دانلود کنند. کمپانی VideoLAN انتشار VLC را به صورت منطقه‌ای و از نیوزلند و استرالیا آغاز کرد و به مرور آن را برای دیگر کاربران نیز منتشر می‌کند. در حال حاضر این اپلیکیشن برای کاربران خاورمیانه و البته ایران نیز در دسترس قرار گرفته و علاقه‌مندان می‌توانند آن را دانلود کنند. همان‌گونه که انتظار می‌رفت، نسخه ۲ اپلیکیشن VLC به صورت متن‌باز منتشر شده است.
  • میان ماه من تا ماه گردون

    یاسر میرزایی وضع اقتصاد نامناسب است. این را همه مردم درک کرده‌اند. کافی است همین فردا به صورت تصادفی از هر کسی که در طول روز به او برمی‌خورید درباره اوضاع اقتصاد بپرسید تا مطمئن شوید که این تنها حقیقتی است که اکنون هیچ کسی در ایران نسبت به آن مشکوک نیست. درک مردم نسبت به چیستی خرابی وضع اقتصاد نیز کمابیش شبیه هم است. همه به قیمت‌هایی که دائم افزایش می‌یابد اشاره می‌کنند و بیکاری حداقل یکی از اعضای بزرگسال و احتمالا تحصیل‌کرده خانواده‌شان و کند بودن نرخ رشد درآمدهایشان را به نسبت هزینه‌هاشان یادآور می‌شوند؛ اینکه جوانان پا به سن گذاشته‌شان جرات ازدواج کردن ندارند یا اگر ازدواج کرده‌اند جرأت بچه‌دار شدن ندارند یا اگر بچه‌دار شده‌اند جرأت بیشتر کردن تعداد بچه‌ها را ندارند.
  • شبکه اجتماعی خانوادگی

    Origami: Your Family's Home سیستم‌عامل: ios نسخه ۰/۶ و بالاتر، آندروید قیمت: رایگان با این اپ دیگر نگران حریم خصوصی خود برای به اشتراک‌گذاری عکس یا نوشته‌هایتان در اینترنت نخواهید بود. در واقع این اپ یک شبکه اجتماعی خانوادگی برای کاربران ios و آندروید است. به کمک این برنامه می‌توانید میان اعضای خانواده، عکس، ویدئو، پیام یا هر چیز جالب یا سرگرم‌کننده دیگری به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید یک نام دامنه اختصاصی داشته باشید که تمامی پست‌های منتشر شده توسط اعضای شبکه در آن گردآوری شده‌اند. تا جدیدترین اتفاقات و پست‌های منتشرشده به اطلاعتان برسد.
  • رفع بوی بد دهان در ماه مبارک رمضان

    در ماه مبارک رمضان یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن سروکار دارند، رفع بوی بد دهان است. در اینجا راه‌های از بین بردن بوی بد دهان را که در طب سنتی توصیه شده است مطرح کرده‌ایم. علاج بوی بد دهان روزه‌دار به‌طور کلی باید توجه داشت که عمدتا برای بدبویی دهان ۳ عامل مهم و تاثیرگذار می‌تواند مطرح باشد: ۱- بخارها و دودهای دخانیه متصاعد شده از معده به سوی مری و دهان ۲- عفونت‌های نزله‌ای که از ترشحات سینوس‌های چرکین یا ترشحات پرده‌های محافظ مغز به پایین یعنی حلق سرازیر می‌شوند. ۳- عفونت لثه و دندان درمان و پیشگیری ۱- برای رفع بدبویی ناشی از معده نسخه زیر باید به کار گرفته شود: الف) قبل از خوردن سحری ۳ قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان گلاب جوشیده، مخلوط کنید و با شکر یا عسل شیرین کرده میل کنید و حداقل تا ۱۵ دقیقه چیزی نخورید.
  • ۱۲ روش خنک شدن در فصل گرما

    در برخی از گزارش‌ها از مصرف غذاهای تند، استفاده از ملحفه‌های ابریشمی، گرفتن مچ دست زیر آب سرد، استفاده از گردنبندهای فلزی سنگین و قرار دادن پنکه بر روی زمین به عنوان راه‌هایی برای خنک شدن در فصل گرما ذکر شده است. به گزارش ایرنا؛ یکی از روش‌ها برای اینکه خواب آرام و خنکی در فصل گرما داشته باشیم، استفاده از ملحفه‌های ابریشمی است، البته این ملحفه‌ها گران قیمت هستند، اما تنفس در این نوع پارچه بهتر صورت می‌گیرد، بنابراین این موضوع هزینه زیاد آنها را جبران می‌سازد. این ملحفه‌ها همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز هستند که به این ترتیب گزینه خوبی برای افرادی خواهند بود که از گرما اذیت می‌شوند.
  • بدهی دردسرساز

    بدهی ایران به بانک جهانی اکنون به دردسری تازه تبدیل شده است. در حالی‌که پیش‌تر بانک جهانی اعلام کرد که ایران بیش از شش ماه است دیون خود را به این بانک پرداخت نکرده؛ به طوری که تا آخر ماه ژوئن مبلغ ۶۹۷ میلیون دلار به بانک جهانی بدهکار بود و اکنون نیز در بازپرداخت ۷۹ میلیون دلار از این مبلغ کوتاهی کرده است. رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، این اقدام را یک رفتار غیرحرفه‌ای، غیرفنی و غلط تلقی کرد و گفت که ایران به دلیل تحریم‌های بانکی نتوانسته بدهی‌اش را بپردازد. .
  • رای معیشتی

    لیلا باقرزاده این واقعیت که ایران در حال حاضر، وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد، یکی از معدود واقعیت‌های جامعه است که مردم از هر قشری روی آن توافق نظر دارند. نامزدهای انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نیز، با علم به این موضوع تمرکز ویژه‌ای روی آن کرده بودند، اما پیروزی یک مرحله‌ای حسن روحانی، پرسش‌های مختلفی در این‌باره پیش کشید. هر چند حمایت چهره‌های شاخص و رییس‌جمهورهای پیشین از روحانی، می‌تواند سویه سیاسی ماجرا را به خوبی پوشش دهد و مقابل پرسش‌ها، پاسخ‌های درخور می‌گذارد، اما با دانستن اولویت اقتصادی مردم، این پرسش بی‌پاسخ می‌ماند که چرا رای مردم به نامزدهایی چون محسن رضایی یا محمدباقر قالیباف تعلق نگرفت؟ تاکید مداوم رضایی بر روی گرفتاری‌های معیشتی، در هر فرصتی که در اختیار داشت یا کارنامه قالیباف در شهر تهران، احتمالا گزینه‌های در دسترس‌تری نسبت به سابقه دیپلماتیک رییس‌جمهور منتخب بودند.
  • روزه‌داران بعد از افطار ورزش کنند

    یک متخصص فیزیولوژی ورزشی، بهترین زمان را برای ورزش کردن روزه‌دار بعد از افطار عنوان کرد. دکتر عبدالحسین پرنو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورزشکاران قبل از ورزش باید مقادیری غذا و به‌خصوص غذاهای کربوهیدراتی و آب دریافت کنند، بهترین زمان برای ورزش کردن افراد روزه‌دار را بعد از افطار و پس از افطار کردن یک کربوهیدرات ساده دانست. به گفته این متخصص فیزیولوژی ورزشی، بعد از فعالیت بدنی یک زمان طلایی برای جایگزینی مواد قندی در بدن وجود دارد که این زمان طلایی حدود دو تا شش ساعت پس از انجام ورزش است.
  • دولت‌ها و بحران‌ها

    نگار مطوریان‌پور در اوج بحران مالی که از سال ۲۰۰۸، آمریکا و سپس بسیاری از کشورها را تحت تاثیر قرار داد، نه تنها اعتماد مردم به اداره‌کنندگان کشور از دست رفت، بلکه عدم اطمینان در روابط شهروندی به سطح نگران‌کننده‌ای رسید، به طوری که هر روز نام‌ها و عناوین بیشتری به سیاهه مقصران این بحران از دید مردم اضافه می‌شد. از سیاست‌گذاران کلان دولتی تا سرمایه‌داران شرکت‌های نزدیک به ورشکستگی یا حتی مهاجرت خارجی! بحران‌های مالی و اقتصادی از گسترده‌ترین و عمیق‌ترین پدیده‌های تاریخ اقتصادی کشورها به حساب می‌آیند.
بیشتر