رشد ۱۰۸ درصدی درخواست صدور پروانه ساختمانی در اصفهان

به گزارش دنیای اقتصاد عباس افرادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان از ابتدای تیرماه سال جاری، استقبال خوبی از سوی شهروندان برای صدور پروانه ساختمانی انجام شده است و آمارها نشان دهنده رشد ۱۰۸ درصدی این درخواست‌ها در بازه زمانی شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته است.

او با اشاره به تمرکز شهرداری بر غیرحضوری بودن فرآیندها و همچنین فراهم شدن امکان انجام اقدامات ثبت درخواست و پیگیری آن از طریق تلفن‌های هوشمند شهروندان، افزود: گام‌های مؤثری در راستای افزایش تعداد درخواست شهروندان در این بخش برداشته شده که در کاهش سفرهای درون‌شهری بسیار مؤثر است. قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان آتش‌نشانی، گفت: در این بخش تلاش شده است بدون حضور شهروندان، درخواست‌ها بررسی، پرونده مشاهده، گواهی مربوطه صادر و در بایگانی پرونده درج شود.

به گفته او، همچنین پرونده در حساب کاربری شهروندان قابل دسترسی است و بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند مدارک و گواهی‌های صادر شده را بارگیری و از آن استفاده کنند.

افرادی در خصوص تعداد درخواست صدور پروانه ساختمانی، گفت: در بازه زمانی شش ماهه نخست سال گذشته، ۲۱۴۹ درخواست در سامانه‌های قبلی ثبت شده بود، اما در شش ماهه ابتدای امسال ۴۴۶۷ درخواست توسط شهروندان به ثبت رسید که می‌تواند نویدبخش افزایش ساخت‌وساز در شهر باشد.

منطقه هفت، پیشرو در صدور پروانه ساختمانی غیرحضوری

او منطقه هفت را یکی از مناطق پیشرو در راستای صدور پروانه ساختمانی غیرحضوری دانست و ادامه داد: در بازدید از این منطقه با همکاران مختلف واحد شهرسازی و املاک و شهروندان حاضر در منطقه که متقاضی درخواست در سامانه قبلی بودند گفت‌وگو شد و چالش‌های این سامانه و سامانه‌های قبلی مورد بررسی قرار گرفت.