شماره روزنامه ۵۹۸۷
|

  • نه؛ پول کافی نبود!

    دنیای اقتصاد: آمار و ارقامی که این اواخر از سپاهان به جا مانده، اساسا قابل باور نیست. طلایی‌پوشان طی ۱۳ بازی اخیر خود تنها ۳ بار طعم برد را چشیده‌اند، در ۲ مسابقه به تساوی دست یافته‌اند و ۸ بار باخته‌اند. تیمی که این تعداد از مسابقاتش را می‌بازد، حتی شایسته یدک کشیدن عنوان «مدعی» هم نیست، اما این اتفاق برای یکی از کهکشانی‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر رخ داده که حتما دلایل متنوع و متعددی دارد.
  • شهرآورد اصفهان با یک ذوب‌آهن عجیب

    ذوب‌آهن از جهاتی یکی از عجیب‌ترین تیم‌های این فصل بوده است. شاگردان محمد ربیعی در ورزشگاه فولاد‌شهر نتایج فاجعه‌باری به دست آورده‌اند. آنها در ۱۱ بازی خانگی، تنها یک بار پیروز شده‌اند، در ۴ مسابقه مساوی کرده‌اند و ۶ بار هم باخته‌اند. همین ذوب‌آهن اما بیرون از خانه بهترین تیم لیگ بوده و از ۱۱ بازی ۲۳ امتیاز به دست آورده. آنها در حالی این هفته در تبریز ۴ گل به تراکتور زدند که در کل مسابقات خانگی‌شان مجموعا ۳ گل به ثمر رسانده‌اند! این تیم عجیب امروز در یک بازی معوقه در ورزشگاه نقش جهان ‌میهمان سپاهان بحران‌زده است و ژوزه مورایس باید نگران چنین آماری باشد. در صورتی که او نتواند طلسم ذوب در مسابقات بیرون از خانه را بشکند، جایگاهش بیش از پیش به خطر خواهد افتاد.
  • چرا از اول نمی‌گویید؟

    دنياي اقتصاد: در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل، کورس قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس بسیار داغ شده و دو تیم با فاصله یک امتیاز در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند. در چنین فضایی سهیل مهدی، مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در یک برنامه تلویزیونی از قوانین مربوط به بعد از برابری احتمالی امتیازات سرخابی‌ها در پایان فصل پرده‌برداری کرده که حسابی بحث‌برانگیز شده است.
  • امشب؛ آماده برای تکمیل ظرفیت

    دنياي اقتصاد: چهره دو تیم باقی مانده از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امسال، امشب مشخص می‌شود. جایی که از ساعت ۲۲:۳۰ در آلیانز آره‌نا بایرن مونیخ به مصاف آرسنال می‌رود و در اتحاد هم منچسترسیتی میزبان رئال مادرید خواهد بود.
  • بحران سرپرستی در استقلال

    دنیای اقتصاد: استقلال فصل را با علی سامره به عنوان سرپرست آغاز کرد، اما پس از چند ماه او به دلیل اختلاف با نکونام حاضر به ادامه فعالیت نشد. سپس نصراله خواجه‌گیری به عنوان مدیرجدید تیم انتخاب شد، اما گویا داستان او و سرمربی آبی‌ها هم دچار تیرگی شده است. روز گذشته «ایسنا» خبر داد پس از بازی این هفته برابر آلومینیوم، خواجه‌گیری به دلیل اختلاف با نکونام خارج از اردوی تیم به تهران بازگشته است. با این حال گویا با بروز این حواشی، برخی در باشگاه دست به‌کار شدند تا با خاموش کردن این آتش اوضاع استقلال را آرام کنند و در همین راستا هم خواجه‌گیری روز گذشته در تمرینات تیم حاضر شد. هرچند معلوم نیست این آشتی ادامه‌دار خواهد بود یا بازهم اخبار جدیدی از ضدیت سرمربی و سرپرست استقلال منتشر می‌شود.
  • در انتظار تکرار قهرمانی

    دنياي اقتصاد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان شب گذشته درحالی به پایان رسید که تا بعد‌ازظهر ۴ نماینده ایران به فینال رسیدند و یک فرنگی کار هم به رده‌بندی راه یافت تا شاگردان حسن رنگرز شانس بالایی برای تکرار قهرمانی سال گذشته‌شان داشته باشند. دیروز در پایان مسابقات مقدماتی سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا رستمی در وزن ۷۲ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار نهایی راه یافتند و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفت. کاروان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در روز نخست رقابت‌های ۵ وزن اول قهرمانی آسیا موفق به کسب دو نشان طلا توسط ناصر علیزاده و امین میرزازاده، یک نقره با پویا دادمرز و یک برنز با ایمان محمدی شده بودند.
  • پرسپولیسی‌ها چقدر گرفته‌اند؟

    ایسنا: درحالی که هفته‌های پایانی لیگ برتر را پشت سر می‌گذاریم، بازیکنان پرسپولیس نسبت به عمل نکردن این باشگاه به تعهدات خود گله‌مند هستند و بارها این موضوع را در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند. بر اساس اطلاعاتی که از سوی یک مقام مطلع در باشگاه پرسپولیس در اختیار ایسنا قرار گرفته است، مجموع دریافتی بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس از مبلغ پایه قراردادشان حدود ۳۸ درصد است که البته دریافتی برخی نفرات به ۳۹ درصد هم می‌رسد. البته این مقام باشگاه پرسپولیس مدعی است که به این مبلغ باید سهم دو درصدی سازمان لیگ را هم اضافه کرد که با احتساب این موضوع دریافتی‌ها در تیم پرسپولیس به حدود ۴۰ درصد می‌رسد. این در شرایطی است که تنها هفت هفته تا پایان لیگ برتر زمان باقی مانده است.
  • خشم و خروج خارجی‌ها

    دنیای اقتصاد: لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران به هفته‌های پایانی و سرنوشت‌ساز رسیده است. فشار کار بالاست و هر هفته شاهد اتفاقات جنجالی و حساسی هستیم. در عین حال یکی از وجوه مشترک این مقطع از لیگ برتر، قرار گرفتن هر سه مربی خارجی شاغل در ایران در مسیر نزولی است؛ پاکو خمز در تراکتور، ژوزه مورایس در سپاهان و اوزونیدیس در گل‌گهر.
  • معجزه ریش‌قرمز

    دنياي اقتصاد: پس از ۱۱ فصل متوالی، بوندس‌لیگا قهرمان جدیدی دارد. تیم شایسته ژابی آلونسو ۵ هفته زودتر از پایان فصل، مقتدرانه جام قهرمانی را بالای سر برد تا آلمان قهرمان جدیدی داشته باشد و یک استعداد ناب هم به دنیای مربیگری معرفی شود. برد ۵برصفر بایرلورکوزن برابر وردربرمن آن‌قدر شهر را به‌هم ریخت که حتی نیروهای امنیتی ورزشگاه هم پا به پای مردم به زمین مسابقه آمدند تا جشن قهرمانی برپا کنند! شاید آنها حق هم داشتند چراکه در تاریخچه ۱۱۹ ساله‌شان هیچ‌گاه این افتخار را تجربه نکرده‌ بودند.
  • نصف نیمه‌نهایی تکمیل می‌شود

    دنياي اقتصاد: دور برگشت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود. از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوئیز کمپانیز بارسلونا میزبان پاری‌سن‌ژرمن است. بلوگرانا با توجه به برتری ۳بر۲ در بازی رفت شانس بیشتری برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی دارد، اما برخی مصدومان مهم پی‌اس‌جی نظیر اشرف حکیمی به این مسابقه رسیده‌اند و شاید لوییز انریکه در بازگشت به شهری که بهترین روزهای مربیگری‌اش را آنجا گذراند، ستارگان تیمش را به شکل متفاوتی ارنج کند تا شاگرد سابقش غافلگیر شود. همزمان با این مسابقه هم دورتموند و اتلتیکومادرید در وستفالن به مصاف یکدیگر می‌روند. زنبورها امید دارند که با تکیه بر جو وحشتناک ورزشگاه خانگی‌شان، شکست خفیف ۲بریک در مادرید را جبران کنند اما دیگو سیمئونه هم نشان داده که برای رسیدن به سومین نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جبران ناکامی‌های گذشته عزمش را جزم کرده است.
  • حال خوب سردار و هم‌تیمی‌اش

    دنیای اقتصاد: اودینزه و رم در چارچوب هفته سی‌‌و‌دوم سری A ایتالیا به مصاف هم رفتند و این بازی تا دقیقه ۷۱ با تساوی یک-یک دنبال می‌شد که به دلیل از حال رفتن ایوان اندیکا مدافع جالوروسی و درد او از ناحیه قفسه سینه، در نهایت نیمه‌تمام ماند. طبق اعلام سازمان لیگ سری A ایتالیا، دقایق باقی‌مانده این بازی به علاوه وقت‌های تلف‌شده، در روز دیگری انجام خواهد شد. پس از این اتفاق، اندیکای ۲۴ ساله به بیمارستانی در شهر اودینه انتقال داده شد و در آنجا مورد تست الکتروکاردیوگرام قرار گرفت. باشگاه رم با انتشار بیانیه‌ای رسمی در تشریح وضعیت مدافعش اعلام کرد که اعضای تیم به ملاقات اندیکا در بیمارستان رفته‌اند و او حالا احساس بهتری دارد و روحیه‌اش خوب است. سردار آزمون مهاجم ایرانی رم هم که به دلیل مصدومیت در این بازی غایب بود، با اعلام باشگاه می‌تواند از امروز در تمرینات شرکت کند.
  • روز خوب فرنگی

    دنياي اقتصاد: پس از قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی آسیا، روز گذشته مسابقات کشتی فرنگی هم آغاز شد و در روز نخست ایران که مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌رود، ۳ فینالیست و دو نماینده در رده‌بندی داشت. در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز به فینال با حریفی از کره‌شمالی رسید، در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در رده‌بندی به مصاف هادونگ‌تان از چین رفت و در وزن ۷۷ کیلوگرم هم امیر عبدی با رسیدن به رده‌بندی انتظار حریف قزاق را می‌کشید. دو فینالیست دیگر کاروان کشتی فرنگی هم یکی ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم بود و دیگری فرنگی‌کار ۱۳۰ کیلوگرم یعنی امین میرزازاده. مسابقات فینال و رده‌بندی غروب روز گذشته در بیشکک قرقیزستان برگزار شد.
  • تو طرفداری یا بازیکن؟

    دنیای اقتصاد: قبل از متهم شدن به هر چیزی، با کلامی رسا می‌گوییم که سردار آزمون یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است. دستاوردهایش هم مشخص بوده و می‌تواند بهتر از این هم باشد. مساله دقیقا همین است؛ او توانایی پیشرفت دارد اما انگار تا همین جا ارضا شده و این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک فوتبالیست رخ دهد.
  • بازهم درس نگرفت

    دنیای اقتصاد: بدون تعارف اوضاع مهدی طارمی در پورتو خوب نیست. در کنار افت شدید فنی، داستان پیوستن او به اینتر به عنوان بازیکن آزاد در انتهای فصل مشخصا به مذاق سرجیو کونسیسائو خوش نیامده و آقای گل فصل قبل لیگ پرتغال، علنا به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است. او فقط وقتی کار تیمش گره می‌خورد به زمین می‌آید و دست بر قضا این‌بار توانست پورتو را در دقایق پایانی از شکست نجات دهد. هرچند این تمام قصه تساوی ۲-۲ این هفته برابر فامالیسائو نبود.
  • گلایه جدید یحیی از پرسپولیس

    دنیای اقتصاد: یحیی گل‌محمدی، سرمربی سابق پرسپولیس با گلایه از مدیران این باشگاه گفت: «زمانی که از باشگاه پرسپولیس جدا شدم، با توجه به مدارکی که داشتم و وعده‌هایی که باشگاه داده بود، می‌توانستم شکایت کنم و تمام پول قراردادم را تا آخر فصل بگیرم، اما این کار را نکردم و خواستم تا آن زمانی که کار کرده‌ام پولم را بگیرم. سپس گفتند که پولی نداریم و مطالباتت را قسط‌بندی کن. من هم چون نمی‌خواستم مشکلی برای باشگاه ایجاد شود، توافق کردم و قسط‌‌بندی‌ها انجام شد. باشگاه قسط اول را پرداخت کرد و در ادامه ۴۰ روز است که از موعد پرداخت قسط دوم می‌گذرد و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است. از باشگاه خیلی گله‌مند هستم چون هر طور که توانستم با باشگاه همکاری کردم، اما آنها کاری نمی‌کنند. تا به حال باشگاه را تحت فشار نگذاشتم و مصاحبه‌ای هم نکرده بودم، اما مدیران باشگاه از این مساله سوءاستفاده می‌کنند.»

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر