شماره روزنامه ۵۹۹۲
|

  • تعیین‌تکلیف در اروپـا

    دنیای‌اقتصاد: لیگ‌های مختلف اروپایی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شوند و نکته اینجاست که تکلیف قهرمانی در لیگ‌های معتبر تقریبا مشخص شده است. با پیروزی رئال مادرید در ال‌کلاسیکو، کهکشانی‌ها ترکتازی‌شان را ادامه دادند تا حدس زدن قهرمان این فصل لالیگا مثل سه‌لیگ دیگر از پنج لیگ معتبر اروپایی راحت باشد. اینجاست که ارزش رقابت جذاب در لیگ برتر انگلیس بیشتر به چشم می‌آید.
  • چرا این‌قدر خارجی دوست داری؟

    دنیای اقتصاد: پس از اتفاقات به وجود آمده و ترک تبریز توسط پاکو خمز، تراکتور هنوز سرمربی جدید خود را انتخاب نکرده و شوک محمد نصرتی به عنوان مرد موقت نیمکت هم جواب نداد. حالا تبریز مانده و تیمی که خیل عظیمی از جمعیت شهر دوستش دارند، اما سرمربی ندارد و مشخص هم نیست که اسم و فامیل بازی کردن میان کاندیدای تصدی این پست هم چه زمانی به پایان می‌رسد.
  • فحش‌های پول‌ساز!

    دنياي اقتصاد: به نظر می‌رسد بی‌انضباطی‌ها و برخی حواشی فوتبال ایران برای هر که آب نداشته باشد، برای فدراسیون «نان» دارد! در شرایطی که همه با هم بام تا شام در حال تاکید بر ضرورت بهبود فرهنگی فوتبال ایران و نزدیک شدن آن به یک پدیده «حال خوب کن» هستیم، متاسفانه این اتفاق به دلایل مختلف رخ نمی‌دهد؛ حالا گاهی عوامل تیم‌ها به رفتارهای آماتورشان ادامه می‌دهند و گاهی خوانش فدراسیون فوتبال از بعضی اتفاقات طوری است که موجب دلسردی می‌شود.
  • فروش قسطی سرخابی‌ها!

    دنياي اقتصاد: بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی و کشمکش، سرانجام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال فروخته شدند. طبق اعلام فرابورس، مزایده رسمی سرخابی‌ها دیروز در بازار پایه فرابورس انجام شد تا به‌طور رسمی ۸۵ درصد از سهام آنها به خریداران جدید واگذار شود.
  • شوک بزرگ؛ حذف ژاپن

    دنیای اقتصاد: در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ دو دیدار از گروه سوم رقابت‌ها برگزار شد که در یکی از بازی‌ها تیم ملی ژاپن برابر تاجیکستان به تساوی یک-یک رسید و از دور رقابت‌ها کنار رفت. ژاپن دومین تیم پرافتخار این دوره از رقابت‌ها، سال ۲۰۲۲ در فینال توانسته بود ایران را شکست دهد و قهرمان شود. به این ترتیب ژاپن شانس صعود به جام جهانی ازبکستان را از دست داد.
  • عجیب‌ترین انتقاد از مورایس

    دنياي اقتصاد: بعد از مدت‌ها بالاخره جدول لیگ برتر تراز شد و همه تیم‌ها به تعداد مسابقات برابر با یکدیگر رسیدند.
  • احضــار‌بــازار

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که رقابت برای کسب عنوان قهرمانی بین پرسپولیس و استقلال حسابی داغ شده است، به نظر می‌رسد بخش بزرگ و زشتی از این جدال هم بیرون از مستطیل سبز در جریان است؛ آنجا که انواع و اقسام رفتارهای عجیب از اهالی و منتسبان به دو باشگاه سر می‌زند و هر کدام که دست از پا خطا می‌کنند، طرف مقابل دنیا را روی سر خودش می‌گذارد. نتایج این وضعیت، احضار پیاپی افراد خاطی به کمیته انضباطی است که خب البته در شرایط بد اقتصادی موجود، به منبع درآمد چشمگیر و ارزنده‌ای برای فدراسیون تبدیل شده است! تنها طی همین چند روز گذشته، چند مورد دعوت به کمیته انضباطی و اخلاق داشتیم که مرور گذرای آنها می‌تواند تصویری روشن‌تر از آشفته‌بازار بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی کشور به مخاطب ارائه بدهد. ابتدا بگذارید خرده داستان‌ها را مرور کنیم.
  • هرکسی شانس موفقیت دارد

    دنياي اقتصاد: یک روز پس از ناکامی جردن باروز عنوان‌دار و به تبع آن حذف از چرخه انتخابی، دیروز دیوید تیلور هم مقابل حریف گمنامش دومین باخت متوالی را تجربه کرد تا رسما المپیک ۲۰۲۴ را از دست بدهد.
  • امشب؛ دربی با طعم قهرمانی؟

    دنیای اقتصاد: هفته سی‌وسوم سریA ایتالیا می‌تواند هفته تعیین قهرمان باشد. البته که اینتر به‌دلیل فاصله زیادی که با تیم دوم پیدا کرده است، از مدت‌ها پیش قهرمانی‌اش را تاحدودی مسجل کرد؛ اما برد احتمالی در بازی امشب می‌تواند این موضوع را روی کاغذ هم قطعی کند. حلاوت ماجرا برای نراتزوری اینجاست که در صورت چنین رخدادی، قهرمانی جلوی چشمان رقیب دیرینه نهایی می‌شود و تیم اینزاگی با یک تیر هم دربی دلامادونینا را می‌برد و هم اسکودتو را. از ساعت ۲۲:۱۵ امشب سن‌سیرو درحالی میزبان دربی شهر است که هواداران میلان به‌دلیل میزبان بودن بخش عمده‌ای از ورزشگاه را در اختیار خواهند داشت و اصلا دوست ندارند که رقیب دیرینه قهرمانی‌اش را جلوی چشم آنها جشن بگیرد. حذف از لیگ اروپا فصل ناکامی میلان را تکمیل کرد تا احتمالا استفانو پیولی در پایان فصل تیم را ترک کند؛ اما آن‌طرف سیمونه اینزاگی حسابی روی ابرهاست و یک برد دیگر در دربی کم دارد.
  • بیرانوند احتمالا برابر سپاهان

    دنیای‌اقتصاد: فاز نخست از دوران نقاهت علیرضا بیرانوند درحال سپری شدن است و سنگربان ملی پوش پرسپولیس روز گذشته گچ دست خود را باز کرد. هرچند دست آخر مشخص نشد آسیب‌دیدگی وی چه زمانی رخ داده است، اما در نبودش برخلاف تصور، سرخ‌پوشان مشکلی نداشتند و امیررضا رفیعی جانشین جوان وی موفق به ثبت سه کلین‌شیت در سه بازی شد. اکنون هم با توجه به اینکه مصدومیت بیرو از ناحیه حساسی بوده و وی احتیاج به فیزیوتراپی دارد، احتمال اینکه در بازی این هفته جام حذفی مقابل آلومینیوم هم غایب باشد بسیار زیاد است تا با آمادگی کامل برای جدال حساس هفته آینده مقابل سپاهان به قفس توری پرسپولیس برگردد. البته اگر تا آن زمان اتفاق دوباره‌ای رخ ندهد!
  • صدرنشینی یا تغییر استراتژی؟

    دنیای‌اقتصاد: تیم ملی فوتسال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز سومین و آخرین بازی خود در دور گروهی جام ملت‌های آسیا را برگزار می‌کند و برای تثبیت صدرنشینی به مصاف کویت می‌رود. شاگردان وحید شمسایی شنبه در نمایشی پرفراز و نشیب، شکست مقابل بحرین را تبدیل به پیروزی ۵ بر ۳ کردند؛ اما با وجود کسب برد و قطعی کردن صعود به مرحله حذفی، عملکرد ملی پوشان مقابل تیم هفتاد و هشتم رنکینگ جهانی انتقادآمیز بود. ایران ۶امتیازی درحالی مقابل کویت ۴امتیازی می‌ایستد که با توجه به شکست ژاپن در بازی نخست، این احتمال وجود دارد که صدرنشینی منجر به رویارویی با سامورایی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی شود که این مسابقه تکرار فینال دوره قبل رقابت‌ها خواهد بود. باید دید شمسایی به دنبال صدرنشینی است یا استراتژی دیگری را دنبال می‌کند.
  • استقلال قهرمان می‌شود یا پرسپولیس؟

    دنیای اقتصاد: بعد از برتری سه گله پرسپولیس برابر نفت آبادان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر، استقلال هم موفق شد همین تعداد گل را به شمس‌آذر بزند و دوباره به صدر برگردد؛ هرچند دو گلی که آبی‌ها در دقایق پایانی خوردند، هم تفاضل‌شان را کاهش داد و هم بیم و هراس زیادی را به اردوی آنها آورد. حالا و در فاصله شش هفته به پایان فصل، استقلال با ۵۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۲۰ در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با یک امتیاز کمتر و تفاضل گل مشابه این تیم را تعقیب می‌کند. طبیعتا سوال روز فوتبال ایران این است که کدام‌یک از آنها آخر فصل قهرمان خواهد شد؟
  • عجب سال بدی!

    دنياي اقتصاد: شکست دور از انتظار یک‌بر‌صفر برابر نساجی قعرنشین، خون هواداران تراکتور را به جوش آورد. آنها دیگر تاب این را که تیمشان روی ریل ناکامی حرکت کند ندارند و شاید حق هم با آنها باشد. هر تابستان این تیم با کلی امید و آرزو و سروصدا فصل را شروع می‌کند و در حساس‌ترین بزنگاه‌ها، همه را دلزده می‌کند. دست آخر هم تنها چیزی که مدیران باشگاه با آن پز می‌دهند، نه دستاوردهایشان که حضور پرشور همین طرفداران در ورزشگاه است.
  • درسی برای آقای گزارشگر!

    دنياي اقتصاد: اتفاقات دقایق پایانی بازی استقلال و شمس‌آذر نفس بیننده‌ها را در سینه حبس کرد؛ جایی که بعد از گل سوم آبی‌ها و ثبت نتیجه ۳برصفر خیلی‌ها کار را تمام شده می‌دانستند، اما تیم قزوینی ناگهان به بازی برگشت و با به ثمر رساندن ۲ گل پشت سر هم، تا آستانه کام‌بک زدن پیش رفت.
  • زاهدی همچنان می‌تازد

    دنياي اقتصاد: شهاب زاهدی سه روز پس از اینکه در مسابقه مرحله دوم جام حذفی ژاپن دور از فهرست نفرات آویسپا فوکوئوکا قرار گرفت و بنا به ادعای برخی رسانه‌ها استراحت کرد، روز گذشته مقابل جوبیلو ایواتا قرار گرفت و بازهم به روند خوب خود ادامه داد. مهاجم نیم فصل اول پرسپولیس که در ۵ دیدار گذشته جی لیگ ژاپن سه گل و یک پاس گل ثبت کرده بود، روز گذشته مرد شماره یک تیمش بود. جوبیلو ایواتا که به‌خاطر پیروزی مقابل استقلال در فینال لیگ قهرمانان سال ۱۹۹۹ و کسب قهرمانی آسیا در ورزشگاه آزادی تیم شناخته شده‌ای برای هواداران فوتبال ایران به شمار می‌رود، روز گذشته با دو گل از آویسپا فوکوئوکا پیش افتاد، اما با دبل زاهدی نتیجه بازی به تساوی تغییر کرد تا آویسپا در همان رده سیزدهم جدول باقی بماند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر