عذرخواهی رییس فدراسیون تکواندو از مردم

پنج ماه پیش اتفاقاتی در تکواندو افتاد که خیلی‌ها منتظر بودند تا نتیجه آن اتفاقات و تغییر تحولات را در المپیک ببینند. رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی تکواندو به دلیل شرایط نامساعد خانه‌نشین شد و فریبرز عسگری جایش را گرفت. اکنون، در المپیک لندن تیم دونفره تکواندو به یک مدال نقره رسید و یوسف کرمی هم در ناباوری از دور مسابقات حدف شد. همین نتیجه کافی بود تا آتش زیر خاکستر دوباره شعله‌ور شود. حالا همه منتقد فدراسیون هستند و حتی مدال نقره باقری معتمد هم نمی‌تواند کمی از انتقادها را کم کند.در همین رابطه رییس فدراسیون تکواندو گفت: از اینکه نتیجه مورد انتظار مردم و خودمان به دست نیامد شرمنده هستیم و عذرخواهی می‌کنم.

سیدمحمد پولادگر در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: نتیجه‌ای که مردم از تکواندو انتظار داشتند و دل ما هم آن را می‌خواست به دست نیامد، به همین خاطر شرمنده هستیم و عذرخواهی می‌کنم. انتظار ما بیشتر از این بود اما المپیک است و فراز و نشیب‌های آن. در وزن ۸۰ کیلوگرم حوادث عجیبی رخ داد. باخت یوسف کرمی مقابل حریف نه چندان مطرح خود و همچنین باخت استیون لوپز به نماینده آذربایجان از شگفتی‌های المپیک بود. المپیک هم جای شگفتی‌ها است، بنابراین نباید زیاد از این موضوع تعجب کنیم.

رییس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه از تکواندو ایران انتظار بیشتری در المپیک داشت، گفت: از لحاظ آماده‌سازی و تامین امکانات برای حضور در المپیک همه کارهای لازم را انجام دادیم و از این جهت اصلا ناراحت نیستم و وجدانم آسوده است که تمام تلاشم را کردم اما ناراحتم که نتیجه‌ای که مردم انتظار داشتند به دست نیامد. پولاد‌گر ادامه داد: اگر نقدی نسبت به عملکرد تکواندو صورت می‌گیرد امیدوارم منصفانه باشد اما متاسفانه شاهد هستیم که نسبت به مدال نقره با ارزش معتمد هم غیرمنصفانه نقد وارد می‌کنند. این ورزشکار خوب ایران مسابقه‌های بسیار خوب و سختی را انجام داد. مبارزه با نماینده افغانستان که برنز المپیک را داشت و حتی آن تکواندوکار برزیلی که سومین حضورش در المپیک را تجربه می‌کرد خیلی سخت بود. همین برزیلی در مسابقات کسب سهمیه آتن هادی ساعی را برده بود. همه این ورزشکاران تجربه المپیکی‌شان بیشتر از معتمد بود.

رییس فدراسیون تکواندو در مورد حاشیه‌های ماه‌های اخیر این رشته ورزشی و برکناری رضا مهماندوست نیز گفت:‌ بی‌شک این مسائل در نتایج ما بی‌تاثیر نبوده‌ است، اما من باز هم از تصمیم‌هایی که گرفتم حمایت می‌کنم، امیدوارم که در آینده نتایج بهتری بگیریم.

پولادگر در پاسخ به این سوال که اگر کادر فنی قبلی در راس تیم بودند، نتایج بهتر نمی‌شد، گفت:‌ باقری معتمد در مسابقه‌های کسب سهمیه در آذربایجان و همچنین قهرمانی جهان در کره‌ جنوبی تحت هدایت همان کادر قبلی تیم ملی به «سروت» از ترکیه باخت. ما هم انتظارمان بیشتر از این نتایج بود. از کرمی انتظار طلا داشتیم اما نشد.

رییس فدراسیون با اشاره به اینکه نتایج تکواندو، نتیجه ضعیفی نیست، گفت: ما از دو نماینده مردان خود در المپیک یک مدال نقره گرفتیم که اگر دید منصفانه‌ای باشد نتیجه ضعیفی نیست. کادر فنی و فدراسیون تمام تلاش خود را برای بهترین نتیجه انجام دادند. آنچه مسلم است ما نسبت به شانس‌هایی که داشتیم نتیجه ضعیفی نگرفتیم. کشتی فرنگی از شش سهمیه که داشت سه مدال گرفت. پولادگر با تاکید بر اینکه از عملکرد کادر فنی تیم ملی رضایت دارد، گفت: پس از بازگشت به ایران گروهی را تشکیل خواهیم داد تا نقاط ضعف و قوت حضور تیم ملی در المپیک را بررسی و کارشناسی کند. ما همه موارد را ارزیابی و آسیب‌شناسی و آنها را رفع خواهیم کرد.

وی در مورد شکست یوسف کرمی گفت: نمی‌دانم چه شد، او با تمام وجود در زمین حاضر نشد و نتوانست امتیازاتی که عقب افتاد را جبران کند؛ اما این هم منصفانه نیست که قهرمان خود را این‌گونه مورد حمله قرار دهیم.

رییس فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا در کادر فنی تیم ملی تغییراتی ایجاد خواهد شد، گفت: کار کارشناسی خواهیم کرد. آسیب‌شناسی و بررسی می‌کنیم و بعد از آن تصمیمات لازم را می‌گیریم. وی ادامه داد: این غیرمنصفانه است که کار ملی‌پوشان وتلاش شبانه‌روزی آنها را زیر سوال ببریم، آن هم به دلیل اینکه نتیجه‌ای که توقع داشتیم به دست نیامد. توقع کسب دو مدال از ورزشکارانمان انتظار بالایی بود.

یوسف کرمی: شب مسابقه خوابم نمی‌برد

کاپیتان تیم ملی تکواندوی ایران می‌گوید در تمام یک سال گذشته به طلا فکر می‌کرده اما نمی‌داند چرا حتی به مدال برنز هم نرسیده است. ‌یوسف کرمی پس از قبول شکست مقابل تکواندوکار انگلیسی وبازماندن از رسیدن به مدال المپیک گفت: نمی‌دانم چرا این اتفاق رخ داد. واقعا نمی‌دانم چرا این جوری شد. یک سال تمام زحمت کشیده بودم. خانواده و دخترم را مدت زیادی ندیدم و تمرین کردم.

کرمی در پاسخ به این سوال که مردم از تو انتظار طلا داشتند، اما چرا حتی به مدال برنز نرسیدی، گفت: خودم هم به طلا فکر می‌کردم. در یک سال گذشته فقط برای طلا تمرین کرده بودم؛ اما امروز روز من نبود. وی ادامه داد: نمی‌خواهم بهانه بیاورم و اهل توجیه نیستم، اما شب قبل از مسابقه یک ساعت نخوابیدم. به جان دخترم قسم می‌خورم که دنبال بهانه آوردن نیستم، اما یکی از مشکلات من کم خوابی بود. بدن من در مسابقه خواب بود. حتی به رختکن هم رفتم خواب بودم.

کرمی در پاسخ به این سوال که آیا استرس باعث شده بود، که دچار مشکل کم خوابی شوی، گفت: نه. استرس نداشتم. اما نمی‌دانم چرا خوابم نمی‌برد. من هر شب ساعت ۱۰، ۱۱ می‌خوابیدم و صبح هم سر وقت بیدار می‌شدم، اما دیشب خوابم نبرد و بعد از اذان هم به سالن آمدم و تمرین کردم.

کرمی در مورد مصدومیت کهنه‌اش هم گفت: من پایم غضروف ندارد و حتی در رقابت‌های گزینشی المپیک در آذربایجان هم با انگشت شکسته مبارزه کردم. با این وجود شرمنده مردم شدم و از آنها عذرخواهی می‌کنم.

واکنش رضا مهماندوست به نتایج تیم ملی

در همین رابطه رضا مهماندوست هم می‌گوید باخت یوسف کرمی و باقری معتمد حاصل تصمیمات غلط رییس فدراسیون تکواندو است. سرمربی موفق تکواندوی ایران که ۵ ماه قبل از المپیک قربانی تصمیمات فدراسیون شد و بر سر مسائل مالی او را به خانه‌اش فرستادند در پی ناکامی اعضای تیم ملی تکواندو به خبرآنلاین گفت:« به قرآن نمی خواهم مردم حس کنند که الان چون تیم نتیجه نگرفته، اینها را می‌گویم. من دلم برای ۴ سال زحمتی می‌سوزد که دود شد و رفت. آقای پولادگر با خودخواهی‌ات هم به من ظلم کردی، هم به این بچه‌ها که حق مسلم‌شان دو مدال طلای المپیک بود، هم به ورزش تکواندو و هم به خودت. این تیم باید ۲ طلای المپیک می‌گرفت نه اینکه به لطف داوری کل سهم مان یک نقره باشد. کجا یوسف آن یوسف همیشگی بود، محمد چه شباهتی به باقری معتمد همیشگی داشت؟ آقای ساعی بیایید الان به مردم بگویید با این تیم چه کردید؟»