این کارگاه دو بخش اصلی محتوایی دارد؛ بخش اول به «آنچه طی سال گذشته و نیمه اول امسال در بازار معاملات مسکن و ساخت و ساز رقم خورد» اختصاص دارد و بخش دوم نیز به «بازیگردان‌های نیمسال دوم بازار مسکن» می‌پردازد و آنها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

نیمه اول امسال برخلاف انتظاری که در پایان سال گذشته وجود داشت، قیمت مسکن باز هم جهش کرد و حتی جهش‌های ماهانه با شیب بیشتری از قبل اتفاق افتاد. شناسایی علل این ناپایداری شدید هم به خریداران مصرفی، هم به سرمایه‌گذاران و فعالان ساختمانی برای تحلیل مناسب بازار ملک، دید می‌دهد.

در کارگاه «دانستنی‌های ورود به بازار مسکن» که به‌صورت وبینار برگزار می‌شود، بازارهای بورس و مسکن مورد مقایسه قرار می‌گیرند تا مشخص شود طی دو سال اخیر روند رشد قیمت و بازدهی در آنها چگونه بوده است. همچنین ماجرای تاثیرپذیری قیمت مسکن از نوسانات ارزی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. جزئیات مالیات‌های جدید مصوب و در حال طراحی برای مالکان خانه‌های خالی و چند‌خانه‌ای و اینکه در عصر جدید «بورس»، چه اتفاقی در بازار مسکن خواهد افتاد هم از جمله سرفصل‌های این کارگاه است.

این کارگاه صبح پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ توسط فرید قدیری دبیر گروه مسکن و شهری روزنامه «دنیای اقتصاد» برگزار می‌شود. متقاضیان حضور مجازی در این کارگاه می‌توانند برای ثبت نام با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس بگیرند یا از طریق سایت مرکز آموزش «دنیای اقتصاد» به نشانی lms.den.ir ثبت نام مستقیم انجام دهند.