۱- با رسانه‌های اجتماعی، اعتماد ایجاد کنید

بازاریابی در حال جلب توجه و سپس تبدیل آن به ارتباط است. با افزایش پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، این روند بیش از پیش به‌صورت آنلاین اتفاق می‌افتد.

• روزانه 5/ 2 ساعت توسط مصرف‌کنندگان دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های اجتماعی سپری می‌شود.

• 71 درصد از مصرف‌کنندگان که تجربه مثبتی با یک برند در رسانه‌های اجتماعی داشته‌اند، احتمالا آن را به دوستان و خانواده خود توصیه می‌کنند.

• 88 درصد از مردم به مجموعه نظرات آنلاین اعتماد دارند، همان‌طورکه آنها به توصیه‌های مخاطبان شخصی اعتماد دارند.

2- تبدیل به یک پیشگام تجزیه و تحلیل شوید

امروزه و به لطف فناوری، شناخت مخاطبان شما به معنی چیزی بسیار متفاوت از سال‌های گذشته است. اکنون بازاریابان می‌توانند دقیقا رفتار مشتریان را پیش بینی کنند.

• 4 درصد از خدمات مالی به سمت بازاریابی پیشگویانه (predictive marketing) حرکت کرده است و موفق‌تر از آنهایی بوده‌اند که به این سمت نرفته‌اند.

• بیش از 51 درصد هدف‌گذاری و بخش‌بندی داده‌ها توسط کسب‌و‌کارهای با عملکرد بالا اجرا می‌شود تا کسب‌و‌کارهای با عملکرد پایین.

• از داده‌های آینده‌نگر forward-looking data(به‌جای نگاه به گذشته یا توصیفی) برای تجویز توصیه‌های مناسب استفاده کنید.

3- حداکثر کردن کانال‌های دیجیتالی

برای همگام شدن با دنیای دیجیتال، بازاریابی می‌تواند بسیار سریع‌تر حرکت کند. روش‌های سنتی دیگر موثر و مقرون‌ به‌صرفه نیستند. امروزه، ملاقات با مصرف‌کنندگان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته و در هر کجا که باشند، مهم است.

• 88 درصد بازاریابان مالی از دو یا چند پلت‌فرم فناوری بازاریابی استفاده می‌کنند، اما 40 درصد می‌گویند که آنها به یک استراتژی بهتر نیاز دارند. 80 درصد از مصرف‌کنندگان می ‌گویند بیشتر از برندی که تجربیات شخصی ارائه می‌دهد، خریداری می‌کنند.

4- یک تجربه منسجم ایجاد کنید

اگر فرض کنیم سفر یک مشتری از طریق چرخه فروش یک مسابقه باشد، چیزی که نمی‌خواهید یک سد راه است. عدم ایجاد یک تجربه منسجم در همه کانال‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن فروش و لکه‌دار کردن اعتبار برند شما شود.

در هر نقطه تماس در طول سفر، یک کاربر نیاز به قابلیت‌های بالایی دارد که از طریق شخصی‌سازی و انسجام به‌دست می‌آید. داده‌ها نه تنها در تصمیم‌های مکان‌یابی رسانه‌ها، بلکه در توسعه پیام‌رسانی و دارایی‌های خلاق (شامل هر عنصر بصری است که برای کمک به ارتباط پیام خود و فروش محصول یا خدمت خود استفاده می‌کنید مانند تبلیغات و پست‌های رسانه‌های گرافیکی، تبلیغات برنامه‌ای، وبلاگ‌ها و تصاویر کوچک، ایمیل، تبلیغات نوار کناری، ویدئو، GIF و البته وب‌سایت شما) نیز بسیار مهم هستند.

چک لیست نقاط تماس مصرف‌کننده دیجیتال را مدیریت کنید:

• نقاط تماس خلاق که توسط مصرف‌کننده آزمایش شده 

• وب‌سایت بصری نتایج‌گرا 

• کمپین‌های چند کاناله مبتنی بر داده 

5- یک قهرمان ROI باشید

بدون ابزار مناسب، تخصیص بهینه سرمایه برای بازاریابی دیجیتال تقریبا غیر‌ممکن است. اما در رکودهای اقتصادی با روند کاهش بودجه‌های بازاریابی در سراسر صنعت، برای بازاریابان از همیشه مهم‌تر است که ارزش خود را ثابت کنند. 80 درصد مدیران عامل (CEO ) به مدیر ارشد بازاریابی (CMO ) اعتماد ندارند و تحت تأثیر آنها قرار نمی‌گیرند، مگر آنکه آنها یک تجربه موفق در دستیابی به شاخص ROI (نرخ بازگشت سرمایه) در کارنامه کاری خود داشته باشند. از داده‌ها برای بهینه‌سازی پیوسته برنامه‌های خود استفاده کنید و به این ترتیب چشم‌اندازهای خود را بهبود بخشید. بازاریابی دیجیتال ابعاد مالی و تجاری زیادی را در نظر می‌گیرد، اما جایگزین تعاملات واقعی و انسانی نمی‌شود. برنامه روابط عمومی و رویدادهایی که کسب‌و‌کار شما را در جامعه ترویج می‌دهد، آموزش‌هایی که کارکنان شما را به متخصصان تبدیل می‌کند و یک بیانیه مأموریت فکر شده، همگی مسیری طولانی را در پیش می‌گیرند تا مردم جذب برند شما شوند و آن را دوست داشته باشند.