طبق بررسی‌های شرکت تحلیل داده گاور استریت آنالتیکس همزمان که جهان از بحران کرونا رد می‌شود، بار دیگر شاهد سلسله مراتب آشنای گیشه خواهیم بود و آمریکا به بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان تبدیل می‌شود و جایگاهش را از چین پس خواهد گرفت. دو سال پیش همزمان با آنکه صنعت سینما زیر بار تعطیلی‌ سینماها، طولانی‌ شدن فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و اختلال در جدول اکران‌ها قد خم کرده بود، صنعت سینمای چین در مقایسه با دیگر مناطق کمترین ضرر را کرد و این کشور به بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان تبدیل شد. براساس پیش‌بینی‌های گاوراستریت و دیگر تحلیلگران، چین تا پایان سال جاری میلادی که روزهای زیادی تا پایان آن نمانده، این جایگاه را حفظ خواهد کرد، اما سال آینده درآمد گیشه آمریکای شمالی در مقایسه با ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر شده و به ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. این در حالی است که درآمد چین در این یک سال از ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد که از آمریکا کمتر است. گاور‌استریت درباره گیشه بین‌الملل سینماهای جهان به استثنای آمریکای شمالی و چین نیز پیش‌بینی رشدی قابل توجه را کرده است. تحلیل‌های این شرکت نشان می‌دهد درآمد گیشه بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ از ۹میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار به ۱۵میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار خواهد رسید.

با وجود رشدی که برای گیشه جهانی در یک سال آینده پیش‌بینی شده است، برای رسیدن به سطح درآمد پیش از شیوع کرونا، باید دست‌کم تا سال ۲۰۲۳ صبر کرد. از آثاری که امسال به نظر می‌رسد گیشه جهانی را تسخیر خواهد کرد می‌توان به «موربیوس» ساخته دنیل اسپینوزا (۲۸ ژانویه)، «ناشناخته» اثر تراویس نایت (۱۱ فوریه)، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها ۳» ساخته دیوید ییتس (۱۵ ژوئیه)، «مینیون‌ها: ظهور گروو» به کارگردانی کایل بالدا (یکم ژوئیه)، «ماموریت غیرممکن ۷» ساخته کریستوفر مک‌کوری‌(۲۷ ماه می) اشاره کرد. فیلم‌هایی که تهیه‌کنندگان آنها با توجه به ژانرهای مهیج و پرماجرای آن امیدوارند افراد بیشتری را به سالن‌ها بکشاند و زیان‌های چند سال اخیر را جبران کند.

این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند